Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

vandaag nog een a7ii kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • vandaag nog een a7ii kopen?

    Wie zou vandaag nog een A7ii kopen?

  • #2
    Re: vandaag nog een a7ii kopen?

    wat je vandaag ook koopt, morgen is er een nieuwer, mooier, beter, moderner en duurder model.
    tracht een evenwicht te vinden tussen wat je van een toestel verwacht, wat je er mee wil doen en anderzijds wat je van St Niklaas verwacht (waar je ogen van blinken). Niet makkelijk, ik spreek van ondervinding.
    mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
    nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
    https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

    Comment


    • #3
      Re: vandaag nog een a7ii kopen?

      Ik zou de II niet kopen,direct minstens een III.Waarom?Ik heb momenteel nu bijna 9 jaar mijn A7I en dit nog tot volle tevredenheid.Het grote verschil tussen de I en de II is eigenlijk buiten enkele kleine verschillen de AS.Qua sensor is hij eigenlijk evengoed.Dus voor mij minstens een A7III;
      Last edited by jozef13; 6 december 2022, 07:57.

      Comment


      • #4
        Re: vandaag nog een a7ii kopen?

        Oorspronkelijk geplaatst door x100jan Bekijk bericht
        Wie zou vandaag nog een A7ii kopen?
        Volledig afhankelijk wat jij van een camera wilt. En mogelijks ook van welke camera je komt.

        Mij stoort bvb de kortere batterijduur, verouderde AF, kleinere buffersize + FPS en zou dus persoonlijk voor de a7iii gaan. Maar zoals gezegd, dat stoort 'mij'.
        Andere vergelijking is dan dat ik niet naar de sony a7iv zou gaan want de hogere MP, kantelend scherm, iets meer AF punten en verbeteringen in video zijn voor mij niet essentieel of groot genoeg om het waardeverschil te verantwoorden.

        Als jij voor een mooie prijs een sony a7ii kunt kopen en je denkt dat jouw fotografie hiermee een stap zet + je vindt al die extra's niet nodig. Dan kan je er zeker voor gaan.
        Zoniet kan je nog altijd wat doorsparen
        Sony a6000, 16-50mm f3.5, 35mm f1.8

        Comment


        • #5
          Re: vandaag nog een a7ii kopen?

          Ik heb de A7II en A7III.
          De door guido aangehaalde minpunten voor de A7II kloppen helemaal, maar geen daarvan doet afbreuk aan de nog steeds erg goede beeldkwaliteit van deze camera.
          De A7II is nog steeds mijn meest gebruikte camera ... Dat zegt toch veel over de kwaliteiten ervan

          Jaja
          Last edited by jaja; 7 december 2022, 22:48.
          Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
          Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

          Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

          Comment


          • #6
            Re: vandaag nog een a7ii kopen?

            de II gehad, nu enkel nog de III. Beeldkwaliteit is alle twee goed. Auto focus van de II is een pak trager. de bediening is door andere knoppen iets onhandiger. Ik zou kijken naar een tweedehands mIII als je iets meer op je budget wil letten .
            A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

            Comment


            • #7
              Re: vandaag nog een a7ii kopen?

              Hangt helemaal af van wat je van de camera verwacht en wat je budget is.
              De A7 II is natuurlijk nog steeds even goed als toen hij net op de markt kwam. Het was ook mijn eerste mirrorless full frame. Heel goede herinneringen aan, dus ben het helemaal eens met jaja.
              Lees de DPR review er maar eens op na, over wat men er initieel van vond. Die kwaliteiten heeft de camera nog steeds.
              Ik zou er zonder twijfel weer een kopen als ik een minder dure FF onder de €1000 zou willen (ofwel een A7R II ).
              Last edited by K-2; 8 december 2022, 12:21.
              "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

              Comment


              • #8
                Re: vandaag nog een a7ii kopen?

                Met convertoren (MC11, LA-EA5 & LA-EA4r met Canon EF, Sony A-mount, Sony A-mount) en tragere lenzen zoals de FE 50 f1.8 kan ik bevestigen dat de A7III een pak sneller is qua AF dan de A7II. Als het budget een rem vormt - zou ik eerder voor de A7RII gaan dan de A7II. Die zit qua AF in 't midden tussen A7II en A7III (maar heeft wel 42Mpix) - ik heb dus beide.
                2dehands is de A7RII betaalbaar.

                De kwaliteit van de sensor doet maar een fractie onder voor de A7III.

                De batterij van de A7II en A7R2 is dezelfde - dus is misschien die A7III daardoor wel meer aangewezen. Wat je bespaart door de goedkopere body ga je meer uitgeven aan 'pillen'.

                Er bestaat wel een batterij die extern is van Jupio met een soort van insteekmodule onderaan in de camera (je moet dan een klepje opzij doen) - zo kan je dat batterijissue voor een 100€ 'verzachten'.

                Zelf zou ik vooral in goed e-mount-glas investeren. Sigma, Tamron, Sony hebben mooi glas - en er zijn ook nog de betaalbaardere Samyangs, Yongnuo, en Viltroxen van deze wereld... Convertoren voor Manueel glas zijn er met bakken. Canon converteren dat gaat vrij doenbaar (daar is de MC11 van Sigma interessant te noemen). Er zijn AF-convertoren voor andere merken - maar dan zit je vaak vastgeklonken aan een 'chinees'. Mij LA-EA4r is dus een gehackte LA-EA4 met een chinees monsterbordje er in (dat werkt - zij het niet zo snel als een LA-EA5 - maar het werkt met veel schroefaangedreven a-mount-lenzen. En dat telt voor mij).

                Ook ik had ooit een A7II - en heb nu nog altijd een A7III en een A7RII.

                Comment


                • #9
                  Re: vandaag nog een a7ii kopen?

                  Bedankt voor jullie reacties, ben dus voor de iii gegaan.

                  Comment

                  Working...
                  X