Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phlebia tremellosus III - IV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Phlebia tremellosus III - IV


    Phlebia tremellosus III
    by Jacques Willems, on Flickr


    Phlebia tremellosus IV
    by Jacques Willems, on Flickr
    BD0681BE -
    Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

  • #2
    Re: Phlebia tremellosus III - IV

    Knap hoor!
    Ik denk dat iedereen die op de één of andere manier met zwammen bezig is met verwondering kijkt naar deze mooie beelden.
    En ik...die er niet echt mee bezig ben, vind het sowieso mooie foto's

    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

    Comment


    • #3
      Re: Phlebia tremellosus III - IV

      Deze zijn ook mooi maar niet zo mooi als de vorige 2. Hier zie je duidelijk onscherpe plekken. Deze zwammen vragen om gestackt te worden. Daarom bij de bovenste en de onderste is het voorste stukje van de zwam iets te onscherp. Ik veronderstel dat je met statief gewerkt hebt en een heel kleine of geen stack gebruikt hebt.

      Comment


      • #4
        Re: Phlebia tremellosus III - IV

        Iets meer scherptediepte mocht hier wel, maar toch een knap resultaat.
        Zie ook flickr

        Comment


        • #5
          Re: Phlebia tremellosus III - IV

          Oorspronkelijk geplaatst door Brombeer Bekijk bericht
          Knap hoor!
          Ik denk dat iedereen die op de één of andere manier met zwammen bezig is met verwondering kijkt naar deze mooie beelden.
          En ik...die er niet echt mee bezig ben, vind het sowieso mooie foto's
          Marc
          Dank u Marc!

          Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
          Deze zijn ook mooi maar niet zo mooi als de vorige 2. Hier zie je duidelijk onscherpe plekken. Deze zwammen vragen om gestackt te worden. Daarom bij de bovenste en de onderste is het voorste stukje van de zwam iets te onscherp. Ik veronderstel dat je met statief gewerkt hebt en een heel kleine of geen stack gebruikt hebt.
          Dank u Chris!
          Beiden waren stacks (10); eerste pogingen met automatische stacking nieuw toestel.
          Waarschijnlijk zijn er meer foto's nodig, kleinere stappen en een juiste focus op het voorste deel van het onderwerp.

          Oorspronkelijk geplaatst door LudwigC Bekijk bericht
          Iets meer scherptediepte mocht hier wel, maar toch een knap resultaat.
          Dank u Ludwig!
          BD0681BE -
          Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

          Comment


          • #6
            Re: Phlebia tremellosus III - IV

            Zoals ik al dacht, een te kleine stack en je voorste stackpunt niet juist. Ik weet het het is soms moeilijk te zien op je schermpje van de camera. Daarom gebruik ik meestal een tablet die ik draadloos verbind met de camera om mijn voorste punt goed te kunnen kiezen. In de camera zet ik bij scherpstel bracketing genoeg opnames (bij mij 145). Als ik denk dat ik zeker voorbij het verste punt ben dan onderbreek ik de opname door nogmaals op de sluiterknop te drukken. Thuis gekomen bekijk ik dan eerst de reeks en selecteer ik de foto's die nodig zijn om een mooie stack te maken, de rest verwijder ik onmiddellijk. Ook de scherpstelstap zet ik meestal maar op 2 of 3. Als je geen tablet wenst te gebruiken kun je er ook voor kiezen om je voorste punt zeker ver genoeg naar voren te nemen.

            Comment


            • #7
              Re: Phlebia tremellosus III - IV

              Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
              Zoals ik al dacht, een te kleine stack en je voorste stackpunt niet juist. Ik weet het het is soms moeilijk te zien op je schermpje van de camera. Daarom gebruik ik meestal een tablet die ik draadloos verbind met de camera om mijn voorste punt goed te kunnen kiezen. In de camera zet ik bij scherpstel bracketing genoeg opnames (bij mij 145). Als ik denk dat ik zeker voorbij het verste punt ben dan onderbreek ik de opname door nogmaals op de sluiterknop te drukken. Thuis gekomen bekijk ik dan eerst de reeks en selecteer ik de foto's die nodig zijn om een mooie stack te maken, de rest verwijder ik onmiddellijk. Ook de scherpstelstap zet ik meestal maar op 2 of 3. Als je geen tablet wenst te gebruiken kun je er ook voor kiezen om je voorste punt zeker ver genoeg naar voren te nemen.
              Dank u voor de uitleg Chris, daar zitten heel wat tips in.
              De moeite waard om het uit te proberen!
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

              Comment

              Working...
              X