Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Slijmzwam I

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Slijmzwam I

    Dit is het vruchtlichaam van een slijmzwam (denk ik toch). Een eerste poging om deze soort te fotograferen. Is niet simpel want dit is een 7 x vergroting en geflitst.
    Eerst geprobeerd met LED verlichting maar de slijmzwam verschrompelt tijdens het maken van de stack door het felle licht.

    2022-11-14-20-44-18-(B,R8,S4)
    by Chris Vandevelde, on Flickr
    Last edited by chrisvdv; 15 november 2022, 08:51.

  • #2
    Re: Slijmzwam I

    Mooi met een opvallende maar niet storende bg.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Slijmzwam I

      Dit kleintje mooi gepresenteerd!
      Hoe kom je aan 7x vergroting Chris?
      BD0681BE -
      Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

      Comment


      • #4
        Re: Slijmzwam I

        Ik denk dat ik juist ben als ik zeg dat ik voor een 7 x vergroting mijn Canon MP-E65mm lens gebruik op zijn maximum vergroting zijnde 5 x plus een 1,4 x extender.
        Hierbij een foto van mijn opstelling. Het vruchtlichaam kun je met het blote oog bijna niet zien, is kleiner dan een speldekopje.

        Comment


        • #5
          Re: Slijmzwam I

          Mooi gedaan en interessant leesvoer, knappe opstelling, het lijkt wel een kerstbal !

          Comment


          • #6
            Re: Slijmzwam I

            Nog nooit gezien noch van gehoord.
            Wel een mooie macro!


            Marc
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: Slijmzwam I

              Oorspronkelijk geplaatst door chrisvdv Bekijk bericht
              Ik denk dat ik juist ben als ik zeg dat ik voor een 7 x vergroting mijn Canon MP-E65mm lens gebruik op zijn maximum vergroting zijnde 5 x plus een 1,4 x extender.
              Hierbij een foto van mijn opstelling. Het vruchtlichaam kun je met het blote oog bijna niet zien, is kleiner dan een speldekopje.
              Dank u voor de uitleg en het overzicht van je opstelling!
              BD0681BE -
              Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

              Comment

              Working...
              X