Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe Fuji Body

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe Fuji Body

    Ik wil overgaan tot het aankopen van een nieuwe Fuji body.
    Ik twijfel tussen de XH2 en de XT5.
    Als je deze é vergelijkt zijn deze qua prestaties voor 99% gelijk, alleen het uitzicht is anders.
    XT5 retro model, XH2 meer reflexmodel maar wel beiden APS
    Body : Fuji X-T4, lenzen : XF8-16mm F2.8 LM WR, XF16-55mm F2.8 LM WR, XF50-140mm F2.8 R LM OIS WR, XF56mm F1.2 R, manfrotto statief. Op verlanglijstje: XF150-600mm

  • #2
    Re: Nieuwe Fuji Body

    Is het verschil dan zo groot met uw X-T4?
    Ik ben van de X-T1 overgestapt naar de X-T4 omdat ik het verschil tussen de X-T1 en de X-T2 en X-T3 de moeite niet vond.
    Ik loop niet achter die reclame jongens aan.
    Natuurlijk gaan ze de X-T5 super promoten ze moeten die zoveel en zo snel mogelijk zien te verkopen, van de X-H2 ken ik niks, weet alleen dat het een Fujifilm is.
    Ik vind mijn X-T4 een super toestel en tenzij dat er iets stuk gaat koop ik geen andere meer.

    Maar, dat wil ik nog even meegeven, als ik alles zou mogen herdoen dan kocht ik mij een Sony A7.
    Staat al zeer lang als beste camera genoteerd. En dat vertaald zich in het feit dat er zo weinig tweede hands te verkrijgen zijn.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe Fuji Body

      En verschil in prijs natuurlijk
      Sony a6000, 16-50mm f3.5, 35mm f1.8

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe Fuji Body

        Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
        Maar, dat wil ik nog even meegeven, als ik alles zou mogen herdoen dan kocht ik mij een Sony A7.
        Staat al zeer lang als beste camera genoteerd. En dat vertaald zich in het feit dat er zo weinig tweede hands te verkrijgen zijn.
        De beste camera voor welk gebruik? Ik ben nog niemand (toeristen dan) mee tegengekomen als ik eens ergens rondloop in een of andere stad. Als het eens een Sony is, dan zijn het toestellen van de "a" of "nex" reeks.

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe Fuji Body

          Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
          als ik alles zou mogen herdoen dan kocht ik mij een Sony A7.
          Staat al zeer lang als beste camera genoteerd. En dat vertaald zich in het feit dat er zo weinig tweede hands te verkrijgen zijn.
          "Beste" zal wel met een korrel zout te nemen zijn veronderstel ik, maar ik ben in elk geval zodanig tevreden van de A7R III dat ook die niet meteen op de tweedehandsmarkt komt .

          Intussen moet een A7 II of III toch wel hier en daar voor een goede prijs te vinden zijn denk ik zo, aangezien versie IV toch ook alweer even uit is. Het eerste A7 model zou ik in elk geval overslaan. Mijn eerste in de reeks was een A7 II, en was ik ook heel tevreden van. Een A7 III zal tweedehands een stuk duurder zijn, maar biedt in verhouding ook wel wat meer.
          (Misschien allemaal niet relevant voor TS natuurlijk...)
          "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe Fuji Body

            Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
            Ik ben nog niemand (toeristen dan) mee tegengekomen als ik eens ergens rondloop in een of andere stad. Als het eens een Sony is, dan zijn het toestellen van de "a" of "nex" reeks.
            Logisch hé. Zelfde als op de baan. Wie met Mercedes rijdt, ziet vooral Mercedes rondom zich. Vandaar dat ik gewoonlijk redelijk wat Sony-gebruikers tegenkom, en vooral met A7's of A6xxx tegenwoordig .
            "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe Fuji Body

              Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
              "Beste" zal wel met een korrel zout te nemen zijn veronderstel ik, maar ik ben in elk geval zodanig tevreden van de A7R III dat ook die niet meteen op de tweedehandsmarkt komt .

              Intussen moet een A7 II of III toch wel hier en daar voor een goede prijs te vinden zijn denk ik zo, aangezien versie IV toch ook alweer even uit is. Het eerste A7 model zou ik in elk geval overslaan. Mijn eerste in de reeks was een A7 II, en was ik ook heel tevreden van. Een A7 III zal tweedehands een stuk duurder zijn, maar biedt in verhouding ook wel wat meer.
              (Misschien allemaal niet relevant voor TS natuurlijk...)
              Wat is er mis met de A7?Ik fotografeer met de mijne nu bijna 9 jaar,tot volle tevredenheid.Het enige waar hij niet zo voor geschikt is,is snelheidsfotografie(sport,vliegende vogels enz.)Qua sensor moet hij zeker niet onder doen voor de II.Het enige grote manco tov. de II is dat de I geen AS heeft.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe Fuji Body

                Je geeft inderdaad precies de verschillen aan die me vandaag voor een tweedehands A7 II ipv een A7 zouden doen kiezen, ook al is de A7 waarschijnlijk nog een stukje goedkoper te vinden.
                Verder heb ik niet gezegd dat er iets mis mee is dacht ik...
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe Fuji Body

                  Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                  Staat al zeer lang als beste camera genoteerd. En dat vertaald zich in het feit dat er zo weinig tweede hands te verkrijgen zijn.
                  Wie heeft dat genoteerd? Toch een nietszeggende reclame slogan.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe Fuji Body

                    Misschien best bij de vraagstelling van de TS blijven, nl de keuze tussen Fujifilm X-T5 en X-H2 (beiden 40 Mp APS-C).
                    De X-H2 is volgens mij meer video gericht.
                    Zelf zou ik als X-T3 (geen video voor mij) gebruiker voor de X-T5 kiezen.

                    Andere verschillen zijn EVF, type kaart, verticale grip optie, prijs, bediening.

                    Ronny
                    Last edited by Ronny64; 9 november 2022, 18:29.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe Fuji Body

                      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Wie heeft dat genoteerd? Toch een nietszeggende reclame slogan.
                      Nee meneer, een befaamd Nederlandstalig tijdschrift waar ik toevallig op geabonneerd was, goed zo?
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment

                      Working...
                      X