Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Perskaart voor wie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Perskaart voor wie?

    Hallo,

    aangezien ik nogal veel naar cyclocrossen ga heb je voor de meeste grote wedstrijden een perskaart nodig. Van BBS of IFJ (veel ken ik er niet van).
    Kan je als semi - amateur een perskaart aanvragen? Of heb je er een diploma fotografie voor nodig?
    Weet soms iemand hoe je zo'n kaart kan bekomen?

  • #2
    Re: Perskaart voor wie?

    Niet, die krijg je alleen als je daadwerkelijk voor de pers werkt afaik
    F801 + D70 + 18-70 Kitlens + 50mm f/1.8 + 20mm f/2.8 + 100mm f/2.8 E + Sigma APO 70-200mm F 2.8 EX DG/HSM + Sigma EF-500 DG SUPER
    Visiteer mijn fotoboekje 30/3/2006 update - Gent + Brussel + Antwerpen + Pano's online.

    Comment


    • #3
      Re: Perskaart voor wie?

      Dus als ik het goed begrijp moet je altijd bv. een Krant hebben die voor je de perskaart aanvraagt.

      Comment


      • #4
        Re: Perskaart voor wie?

        http://forum.belgiumdigital.com/show...ighlight=kaart
        hier wordt ook al wat in uitgelegd, niet dat ik er veel van begrijp makom
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

        Comment


        • #5
          Re: Perskaart voor wie?

          Ja er staat geen duidelijke oplossing op de site.
          Hier heb ik een site gevonden waarschijnlijk is het deze site die de perskaarten uitdeeld

          Comment


          • #6
            Re: Perskaart voor wie?

            Voor de cross van Machelen de 26ste volgende maand heb ik een doorgangsbewijs bekomen van iemand die in het organisatie comité zit, ik krijg een vestje " fotograaf " , een doorgansbewijs en armbandje.
            Het enige wat ik moet doen is foto's doorsturen naar de orginisator, die deze op hun site gaat plaatsen.

            Maar inderdaad, anders is er geen doorkomen aan en dien je te betalen.
            Maar langs de parkoers kun je mooie foto's maken.


            dromer

            Comment


            • #7
              Re: Perskaart voor wie?

              Dat armbandje, is dat voor als je verloren loopt ?

              Comment


              • #8
                Re: Perskaart voor wie?

                er zijn in belgie verschillende organisatie's die perskaarten uitrijken;
                Enige is dat je aan de voorwaarden moet voldoen, zoals afschrift van hoofdredactie, X-aantal publicaties voorleggen, en lidgeld betalen.

                een overzicht kan je vinden op Hier
                Voor zij die niet 100% in loondienst werken is het VBBJPP interessant. te vinden via links
                il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
                Sport & Event Photography

                Comment


                • #9
                  Re: Perskaart voor wie?

                  Oorspronkelijk geplaatst door marnik
                  er zijn in belgie verschillende organisatie's die perskaarten uitrijken;
                  Enige is dat je aan de voorwaarden moet voldoen, zoals afschrift van hoofdredactie, X-aantal publicaties voorleggen, en lidgeld betalen.

                  een overzicht kan je vinden op Hier
                  Voor zij die niet 100% in loondienst werken is het VBBJPP interessant. te vinden via links
                  Mij lijkt nochtans de VBB het interessantst Daar zou ik best lid van willen worden

                  Comment


                  • #10
                    Re: Perskaart voor wie?

                    Oorspronkelijk geplaatst door pcwiet
                    Mij lijkt nochtans de VBB het interessantst Daar zou ik best lid van willen worden
                    das een goei, ik maak me ook lid
                    il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
                    Sport & Event Photography

                    Comment


                    • #11
                      Re: Perskaart voor wie?

                      VBB lijkt me ook intersant. De reden waarom ik een perskaart zou aanvragen (volgend jaar) is niet omdat je gratis binnen mag maar je kan oeveral gemakkelijk aan. In de kleine crossen is dit geen probleem als je maar een witte lens hebt .
                      Neem aan dat je voor een krant moet werken. Hoofd of bijberoep.
                      Maar kan je of mag je gratis werken voor een krant als hobby. Later kan je misschien dan overgaan tot een bijberoep. Misschien is het dan niet mogelijk om op die mannier een perskaart te krijgen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Perskaart voor wie?

                        Om een officiele perskaart te bekomen, moet je minstens twee jaar actief zijn in de perswereld... Je kan die twee jaar overbruggen door stagiair te worden... Je moet twee "peters" hebben die erkend beroepsjournalist zijn, je moet een attest van goed gedrag en zeden voorleggen,... De officiele perskaarten worden immers uitgereikt door het ministerie van Binnenlandse Zaken...

                        Groetjes,

                        Tim
                        Canon 1DmkIV + 5DmkII + 16-35 2.8 L + 24-70 2.8 L + 70-200 2.8 L IS + 85 1.2 L + 90 TS-E

                        http://www.timdebacker.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Perskaart voor wie?

                          meestal ik het ook nog zo dat je bij de meeste manifestaties je op voorhand moet acrediteren met een opdracht brief van je hoofdredacteur. de tijd dat je zo maar overal binnenkan met een perskaart zo goed als verleden tijd.

                          veel organisaties leveren zelfs aan de hand van uw persoonlijke perskaart een perskaart voor één jaar. vb, circuit zolder, RACB, FIA
                          il talento senza disciplina è come una macchina senza benzina
                          Sport & Event Photography

                          Comment


                          • #14
                            Re: Perskaart voor wie?

                            Oke bedankt allemaal. Binnen een jaar zal ik het eens proberen om eens foto's te maken voor een krant. Twee beroepsfotograven vinden zal bijna onmogelijk zijn of het zullen er twee moeten zijn die een totaal andere soort van fotografie doen. Stagair lijk me wel iets.

                            Comment

                            Working...
                            X