Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Siemens wasmachine S16-34 blijft foutcode F18 geven

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Siemens wasmachine S16-34 blijft foutcode F18 geven

    Mijn Siemens wasmachine S16-34 blijft foutcode F18 geven. Ik heb de pomp gereinigd, dan gaat het een tijdje goed, dan weeral F18. Wat kan de oorzaak zijn ? Kan het zijn dat de pomp niet krachtig genoeg meer is ?

  • #2
    Re: Siemens wasmachine S16-34 blijft foutcode F18 geven

    Oorspronkelijk geplaatst door chesini Bekijk bericht
    Mijn Siemens wasmachine S16-34 blijft foutcode F18 geven. Ik heb de pomp gereinigd, dan gaat het een tijdje goed, dan weeral F18. Wat kan de oorzaak zijn ? Kan het zijn dat de pomp niet krachtig genoeg meer is ?
    Ik vermoed dat je de pomp en het filter binnenin hebt schoongemaakt.

    Waterafvoer nagekeken ?
    Misschien is de afvoerdarm geknikt, of niet goed aangesloten.
    Die moet met de meegeleverde bocht aan de muur worden vastgemaakt en uitkomen in een sifon (dat wordt niet altijd goed gedaan).
    Is de sifon misschien verstopt ?
    Last edited by palombian; 31 oktober 2022, 15:34.

    Comment


    • #3
      Re: Siemens wasmachine S16-34 blijft foutcode F18 geven

      https://www.siemens-home.bsh-group.c...tcodes-e18-f18

      zeer duidelijk en overzichtelijk, dit zijn de eerste te ondernemen stappen!
      Succes!
      De gustibus et coloribus non est disputandum
      Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

      Comment


      • #4
        Re: Siemens wasmachine S16-34 blijft foutcode F18 geven

        Pomp en pomphuis gereinigd, afvoerslang is niet geknikt, als de pomp draait komt er water door de afvoerslang. Ik heb de indruk dat de pomp defect aan het gaan is. Het is alsof ze geen kracht genoeg meer heeft. Dwz dat haar vermogen afgenomen is. Af en toe draait ze nog. Meer niet dan wel.

        Comment


        • #5
          Re: Siemens wasmachine S16-34 blijft foutcode F18 geven

          Hoe oud is de machine ?
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Siemens wasmachine S16-34 blijft foutcode F18 geven

            14 jaar

            Comment


            • #7
              Re: Siemens wasmachine S16-34 blijft foutcode F18 geven

              Draait de pomp zwaar als je ze met de hand verdraait? (als je er bij kan, het is al lang geleden dat ik nog een wasmachine uit elkaar heb gehaald, vroeger kon je altijd aan het ventilatortje van de motor om er aan te draaien)
              Als de pomp vrij stroef draait, dan zal die niet altijd draaien als ze spanning krijgt (of trager draaien), in dat geval zal je de pomp toch moeten vervangen (of controleren of er ergens draadjes of haren in zitten, als dat zo is, dan moet je die er uit proberen te halen).

              Aanpassing, ik zie dat die pomp geen ventilatortje meer heeft.
              Maar ik zie wel dat de prijs van een complete wasmachinepomp met de behuizing varieert van 30 euro tot 130 euro (dat is een originele Bosch/Siemens), en dat je ook het motortje apart kan kopen vanaf zo'n 20 euro (als de behuizing nog in orde is kan je zo wat geld uitsparen).
              Last edited by Black B@ndit; 1 november 2022, 13:55.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Siemens wasmachine S16-34 blijft foutcode F18 geven

                Ik kan aan de rotor van de pomp, die heeft 4 vleugeltjes. Ik kan de rotor met de hand verdraaien. Ik heb niet de indruk dat die ergens blokkeert.

                Comment

                Working...
                X