Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ervaring met docking station voor windows laptop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ervaring met docking station voor windows laptop

    Heeft iemand ervaring met docking station voor windows laptop?
    Positieve/negatieve ervaringen.

    Ik kijk uit naar jullie info en alvast bedankt.

    Peter

  • #2
    Re: Ervaring met eocking station voor windows laptop

    Ik vind je vraagstelling te open....

    Je hebt ze
    - met en zonder power supply (met supply moet je ook nog op het W voor de pass-through letten)
    - usb c / usb / thunderbolt (hier heb je natuurlijk ook te maken met type en gen te maken)
    - met en zonder rj-45
    - met hdmi / display of alleen hdmi of alleen display en dan komt er nog bij hoeveel schermen het docking station aan kan
    - met of zonder ingebouwde card reader
    - en dan heb je natuurlijk ook nog de ondersteuning kwa besturingssysteem
    - .....

    En als alternatief heb je ook nog beeldschermen met ingebouwd docking station.... dat kan zo z'n voordelen hebben maar ook zo z'n nadelen.

    Mijn advies is dan ook zoek eerst eens uit wat je exact wilt en wat er aan aanbod is, je hebt namelijk niets aan wat anderen hebben staan aan docking stations.

    Comment


    • #3
      Re: Ervaring met eocking station voor windows laptoalk

      Oorspronkelijk geplaatst door Heembeek Bekijk bericht
      Heeft iemand ervaring met docking station voor windows laptop?
      Positieve/negatieve ervaringen.

      Ik kijk uit naar jullie info en alvast bedankt.

      Peter
      Welke laptop heb je ? Ik heb heel mijn leven gewerkt met Leonovo en Dell docking stations, dit zijn specifieke docking stations voor die computers, kosten wel iets, maar altijd zeer tevreden van geweest.
      Tegenwoordig heb je universele docking stations die vind usb werken, maar zoals hier gezegd, het hangt er sterk van af wat je ermee wil doen.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Ervaring met eocking station voor windows laptop

        Hier ook jaren met echte (toestel er op zetten) dockings gewerkt en dat werkte meestal vlot maar niet altijd.
        Bij Dell nooit problemen, bij HP vaak dat de resolutie van het scherm niet herkend werd tenzij een HP scherm.
        Heden veel uitbreidingen via USB-C, deze werken redelijk vlot al moet men goed kijken naar de beperkingen die opgegeven worden.
        Een scherm 4K kunnen aansluiten is leuk, maar de beperking in refresh rate is vaak vervelend.
        Onmogelijk om een algemeen beeld te geven over de verschillende merken en versies.
        Last edited by VerSeg; 26 oktober 2022, 20:29. Reden: Typfout
        Canon EOS Digital
        BD0479BE

        Comment


        • #5
          Re: Ervaring met eocking station voor windows laptop

          Momenteel werk ik hoofdzakelijk op mijn desktop, maar die begint wat tekortkomingen te vertonen en o.a. de laatste upgrade van lightroom zorgt voor enorme problemen.
          Momenteel staan mijn foto's op een externe Lacie Porsche harde schijf van 4 TB (die ook dienst doet als algemene harde schijf voor al mijn documenten) en de catalogus op een lacie-SSD van 500 GB.

          Ik heb een snelle laptop (i7 11the gen, 16 gb, 1TB) (ASUS zenbook 14 EVO UX435EAL-KC047T-BE) en de bedoeling is dat ik in de toekomst enkel nog via de laptop zou werken, met de twee externe harde schijven (hierboven vermeld), een USB-muis en toetsenbord en mijn huidige DELL 24inch scherm. De huidige laptop heeft een hdmi-aansluiting, een USB-a en 2 usb-c thunderboltaansluitingen en een in-out audio poort.

          Wat heb ik nodig op mijn docking station : een RJ-45 aansluiting op wired internet, een poweraansluiting, minstens 1 hdmi (liefst 2 hdmi) (scherm en xppen),een aantal usb-a en c-poorten. Bedoeling is alles aan te sluiten op de docking station (muis, toetsenbord, nas, power, beeldscherm, xppen, kaartlezer, harde schijven).

          Toch al bedankt voor de aandachtspunten en de reeds ontvangen info.

          Indien nog meer tips, laat maar komen.(momenteel denk ik aan de i-tec usb c metal dock, maar ik ken dit merk absoluut niet, zoals ik evenmin de Bluebuilt of Satechi ken)

          Alvast bedankt voor jullie waardevolle info.

          Peter

          Comment


          • #6
            Re: Ervaring met eocking station voor windows laptop

            Ik heb mezelf eens een Targus usb-c docking gekocht met heel wat aansluitingen (zelfs via iBood).
            Had een eerdere Dell waarvoor ik een specifieke stroomadapter voor nodig had.
            Bij die specifieke docking zitten ook nog verschillende stroomconnectors bij voor verschillende laptopmerken.

            Onlangs een nieuwe Dell gekregen met usb-c aansluiting en gewoon van Targus een extra koppelstuk kunnen aankopen en nu alles via usb-c inclusief de stroom.

            Maximize productivity with docking stations from Targus. Shop laptop docking stations to connect & power devices for an efficient & streamlined workflow.



            mvg
            Steven
            1DMkII/IV + 40D + Glas + Light + Storage

            Comment


            • #7
              Re: Ervaring met eocking station voor windows laptop

              Bestaat er een USB C docking die 2 schermen (een gewone HD en een QHD) kan aansturen en wat meevallen in prijs ?
              Ben op zoek, maar ik weet langs geen kanten welke merken betrouwbaar zijn, want ik vind behoorlijk wat exoten...

              Er mogen meer aansluitingen op zitten natuurlijk : ethernet en wat bijkomende USB's mogen altijd ...

              Is voor die iemand die grafisch werkt : het ene "scherm" is een HD tekentablet, het ander een 32" scherm. Beide via HDMI, maar de 32" kan ook displayport aan.
              Groeten,

              Polleke

              Comment

              Working...
              X