Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sony DSC V-3 of andere camera???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sony DSC V-3 of andere camera???

    Hallo,
    Ik ben op zoek naar een goede digitale compactcamera. Voor mij zijn de volgende punten erg belangrijk:
    - relatief groot LCD scherm (mijn ogen zijn niet meer zo goed);
    - goede autofocus;
    - goede opnames als er minder contract is, ik maak namelijk veel foto’s bij popconcerten;
    - niet te zwaar, vanwege lichte reumaklachten;
    - ik wil niet met een externe flitser werken.
    Na wat zoeken op internet en lezen in tijdschriften, denk ik er over om een Sony DSC V-3 te kopen.

    Heeft iemand suggesties en/of ervaringen met de Sony DSC V-3?

  • #2
    Re: Sony DSC V-3 of andere camera???

    Ik persoonlijk vind deze Sony ook méér dan de moeite, maar enkel als vakantiecameraatje. Opnames op concerten vragen lichtsterkte lenzen en een hoge gevoeligheid zonder al te veel ruis. Dan vallen alle compactjes weg en dien je een goede DSLR te gebruiken met de juiste optiek.

    Lichtgewicht is hier dan ni meer aan de orde.
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: Sony DSC V-3 of andere camera???

      Bedankt voor je reactie.
      Ja, het liefst zou ik een DSLR kopen en ik heb daar ook het geld voor, maar ... ik heb lichte reumaklachten en dus last van mijn handen. Hierdoor weegt een DSLR al snel te zwaar voor me. Ik heb pas de Canon EOS 300D van mijn zus geleend, deze kon ik maar een paar minuten goed vasthouden. Daarna kreeg ik pijn in mijn handen, omdat de camera te zwaar werd. Hiervoor had ik een Nikon Coolpix 5700 en deze heb ik was ook al zwaar.

      Daarom zoek ik dus naar een 'lichtgewicht' camera met zeer goede prestaties.
      Andere suggesties????
      Ik hoop echt, dat jullie me willen helpen. Digitale fotografie is een hobby van me geworden en ik zou zo graag hiermee verder willen gaan.
      Daarom, please, please, denk mee.

      Comment


      • #4
        Re: Sony DSC V-3 of andere camera???

        Oorspronkelijk geplaatst door Bernadette
        Bedankt voor je reactie.
        Ja, het liefst zou ik een DSLR kopen en ik heb daar ook het geld voor, maar ... ik heb lichte reumaklachten en dus last van mijn handen. Hierdoor weegt een DSLR al snel te zwaar voor me. Ik heb pas de Canon EOS 300D van mijn zus geleend, deze kon ik maar een paar minuten goed vasthouden. Daarna kreeg ik pijn in mijn handen, omdat de camera te zwaar werd. Hiervoor had ik een Nikon Coolpix 5700 en deze heb ik was ook al zwaar.

        Daarom zoek ik dus naar een 'lichtgewicht' camera met zeer goede prestaties.
        Andere suggesties????
        Ik hoop echt, dat jullie me willen helpen. Digitale fotografie is een hobby van me geworden en ik zou zo graag hiermee verder willen gaan.
        Daarom, please, please, denk mee.

        Je trachten te helpen is geen probleem, maar er zijn een paar zaken overenigbaar, een compactje zal nooit een DSLR evenaren en daar kan niemand iets aan veranderen. Wat ik zou proberen te doen is een manier van werken proberen te ontwikkelen die het meest comfort voor U biedt.
        Zo zou ik bijvoorbeeld het gebruik van de monopod toch is wat beter bestuderen. Dit laat je toe van een zware camera met zwaar objectief te gebruiken zonder dat je het gewicht in je handen hebt. Een 20D met een 70-200 F2.8 weegt meer dan 2 kilogram als je deze combo plaats op een monopod steunt die op de grond en heb je geen gewicht te dragen. Indien je dit is aan de lijve ondervinden ben je welkom bij mij thuis.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Sony DSC V-3 of andere camera???

          Weer bedankt voor je reactie.
          Dat ik consessies zal moeten doen, begrijp ik. Een compact camera met een DSLR vergelijken is appels met peren vergelijken.
          Maar door die reuma heb ik last van al mijn gewrichten. Een camera die 2 kilo weegt kan ik niet meenemen, ook niet in een speciale tas, mijn schouders, mijn nek en/of mijn handen zullen pijn gaan doen.
          Dus wil ik een hele goede compact camera, meer zit er voor mij niet in.

          Comment


          • #6
            Re: Sony DSC V-3 of andere camera???

            Hallo Bernadette,

            Indien je gedwongen naar een compact dient te gaan zou ik onderstaande link is aanklikken en is wat grondiger bestuderen.

            Leica Digilux

            Ik zou dan natuurlijk opteren voor de versie van Panasonic tenzij je erg veel belang hecht aan het Leica logo. Dit blijft een compromis hoor maar ik ben hier wel zeker dat het een zeer goede en vooral lichsterke optiek heeft. Wat voor je optredens van zeer groot belang is.
            Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

            Comment


            • #7
              Re: Sony DSC V-3 of andere camera???

              Review even gelezen. Zoals Digipics al zegt, het blijft een compromis maar als je de goed 700gr wel kunt dragen voldoet het wel redelijk aan jouw specificaties.

              En het toestel heeft een aantal voordelen boven andere compacts zoals mechanische zoom, lichtsterke lens, groot scherm voor een digitale camera en relatief weinig ruis op ISO 400.
              Groeten,

              Albert Jan

              Website AJH
              lidnummer: BD0371NL

              Comment


              • #8
                Re: Sony DSC V-3 of andere camera???

                Als ik u een goede raad mag geven koop u een Canon PowerShot A95 en je zult er noit spijt van krijgen hij is licht maakt super goede foto's je kan det schermke kantelen echt gewoon de max en kost ongeveer 360 euro
                Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                Comment


                • #9
                  Re: Sony DSC V-3 of andere camera???

                  Vandaag ga ik eens wat camera's bekijken in Antwerpen. De reviews van de Panasonic Lumix DMC-FZ20 zijn erg goed. Deze camera heeft o.a. een 12 x zoomfunctie en een AF-hulpverlichting. Bedankt voor de tip om ook een Panasonic camera in overweging te nemen.
                  Ik houd jullie op de hoogte. Ben vanavond wel laat thuis, want manlief en ik maken er een gezellig dagje uit van.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Sony DSC V-3 of andere camera???

                    Nou, ik heb heel wat camera's in mijn handen gehad en de absolute winnaar qua handligging is de Sony V3 met als tweede de Canon G6. Nu nog eens goed testrapporten met elkaar vergelijken en dan weer naar de winkel gaan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Sony DSC V-3 of andere camera???

                      Oorspronkelijk geplaatst door Bernadette
                      Nou, ik heb heel wat camera's in mijn handen gehad en de absolute winnaar qua handligging is de Sony V3 met als tweede de Canon G6. Nu nog eens goed testrapporten met elkaar vergelijken en dan weer naar de winkel gaan.
                      Veel succes dan maar bij je popconcerten.......
                      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

                      Comment

                      Working...
                      X