Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Al 2j gestopt met nieuwe kledij : Vinted all the way

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Al 2j gestopt met nieuwe kledij : Vinted all the way

    Ik ben nu al 2j gestopt met nieuwe kledij kopen in de winkels. Vroeger vooral jeansstores zoals Brooklyn, dagje Antwerpen, Dod BXL overstock, Ebay ook soms mooie overstock merkkledij, en als laatste TK Maxx overstock winkels in NL ontdekt met Lagerfeld, Diesel, EA7, Replay enz...

    Maar sinds 2j : Vinted all the way.

    Eerst was ik anti-tweedehands kledij, in Antwerpen/BXL veel winkels zoals Melting Pot ea per kg, maar vond ik wat muffig en bij binnenkomst al geen zin om te kopen :-)

    Maar op Vinted koop ik leuke broeken, polo's, hemden, zonnebril, schoenen... aan pakweg €20-€30 stuk, een fractie vd nieuwprijs in de winkel en alles in topstaat, gewoon eens wassen. En maar 1 eigenaar in tegenstelling tot 2e handskledij winkels. Zelfs dure merken zoals Philippe Plein soms aan €20-€30 en echte.

    Ik heb dit niet beslist door de crisis ofzo, maar voor :
    -Mooie jeansbroeken kosten al snel +€100 (zie ertegenop zoveel te betalen)
    -Veel meer aanbod qua merken en originele designs, ik koop uit Italie, Frankrijk, NL, Spanje.
    -Thuisshoppen op de app makkelijk en mijn mondial relay/ups punt is hier 2 huizen verder op de hoek van mijn straat.
    -Geen geromslomp meer met Bpost labels, gewoon label printen, op pakje kleven en afgeven.
    -Last but not least de lage prijs

    In 2j tijd heb ik enorm veel gekocht/verkocht en mijn zomer/winterkast is betaalbaar vernieuwd.
    Mijn vriendin is ook wat een fashion freakje en kijkt ook elke dag en ook al heel wat gekocht/verkocht.

    Wordt zelfs wat een verslaving wegens de lage prijs/kwaliteit. Nog mensen hier die de fysieke winkels achterwege laten en nieuwe vinted addicts? 😁

  • #2
    Re: Al 2j gestopt met nieuwe kledij : Vinted all the way

    Wanneer je rondneust in de kledingboxen op straat vind je altijd wel iets dat past. Laatst zag ik nog iemand er een trouwpak uit halen. Zo nu nog een trouwjurk voor mijn vriendin, zei hij. Ik zei zoek dan gelijk door naar een kostuum voor je getuigen en een hoedje voor je schoonmoeder. Toen kwam er een stadswacht aan die verordende hem om alles weer in de kledingbox terug te leggen omdat wat er eenmaal in die box ligt eigendom is van het Leger des Heils.

    Comment


    • #3
      Re: Al 2j gestopt met nieuwe kledij : Vinted all the way

      Fysieke winkels achterwege laten wel, maar niet voor kledij. Dus neen, Vinted ken ik enkel van de reclame.

      Comment


      • #4
        Re: Al 2j gestopt met nieuwe kledij : Vinted all the way

        Nog nooit in mijn leven tweedehandskledij gekocht.
        Destijds wel es wat andere spullen maar kleding nooit. Heb je trouwens ook in alle prijsklassen.
        En in een tweedehands winkel heb je ook geen 5 maten van 1 en hetzelfde kledingstuk.
        Online zou ik het al zeker niet kopen, want dat moet je toch eens gezien hebben.
        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
        Si non, on devient bonbon
        Et les gens nous mangent !"

        Comment


        • #5
          Re: Al 2j gestopt met nieuwe kledij : Vinted all the way

          Als je nabij Antwerpen woont, zeker eens in de Pardaf kijken, 2de hands merk kledij.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: Al 2j gestopt met nieuwe kledij : Vinted all the way

            Ik vind het super om koopjes te doen op 2dehands sites, rommelmarkten en kringwinkels. Nog niet al mijn kleren komen er vandaan, maar begin er meer en meer naar te kijken.
            Waarom niet daar kopen? Zoals wel vaker wordt bericht in het nieuws is (fast) fashion één van de schadelijkste industrieën op menselijk (uitbuiting) en milieu vlak. Dat wij door 2dehands te kopen deze industrie iets minder kunnen sponsoren is maar een kleine stap. En de financiële kant voor mij is ook altijd meegenomen.

            Ook is het des te leuker om juist dat ene kleding stuk te vinden in jouw maat. Enigste spijtige is dat er nog veel minder aanbod is voor mannen. En ook qua schoenen. Maar mogelijks is dat ook iets goeds, dat mannen hun schoenen en kleding vaker dragen tot de schoenzool er uit ligt
            Sony a6000, 16-50mm f3.5, 35mm f1.8

            Comment


            • #7
              Re: Al 2j gestopt met nieuwe kledij : Vinted all the way

              Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
              Fysieke winkels achterwege laten wel, maar niet voor kledij. Dus neen, Vinted ken ik enkel van de reclame.
              Idem dito.
              Mijn echtgenote wilt zelfs geen tweede handse meubelen?
              Onlangs stond er een echt mooi lederen salon te koop op Marketplace, ik zou die zo gekocht hebben want er was nis aa, madam zei nee en meneer kroop in zijn mand en zweeg.
              En vooral kledij, dat heb ik al heel mijn leven nieuw gekocht en nooit gedregen kledij.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Al 2j gestopt met nieuwe kledij : Vinted all the way

                nog simpeler, kies een vrouw die goed is met naald en draad, ik draag al heel lang alleen speciaal voor mij gemaakte pull's, t-shirts en zelfs onderbroeken. Alleen een echte broek (jeansbroek) ga ik nog kopen, oh ja, en kousen
                De gustibus et coloribus non est disputandum
                Nikon F70 analoog, Tri-x filmpjes

                Comment


                • #9
                  Re: Al 2j gestopt met nieuwe kledij : Vinted all the way

                  Oorspronkelijk geplaatst door TomStr Bekijk bericht
                  nog simpeler, kies een vrouw die goed is met naald en draad, ik draag al heel lang alleen speciaal voor mij gemaakte pull's, t-shirts en zelfs onderbroeken. Alleen een echte broek (jeansbroek) ga ik nog kopen, oh ja, en kousen
                  o, dat is inderdaad heel gemakkelijk. Zou ik ook wel eens willen leren. Het simpele repareren lukt wel, maar niet echt door een techniek. Meer door gewoon zoveel mogelijk keren de draad er door te halen
                  Sony a6000, 16-50mm f3.5, 35mm f1.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Al 2j gestopt met nieuwe kledij : Vinted all the way

                    Ik zal maar zwijgen met de 207 in mijn forumnaam

                    Comment


                    • #11
                      Re: Al 2j gestopt met nieuwe kledij : Vinted all the way

                      Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                      Ik zal maar zwijgen met de 207 in mijn forumnaam
                      Zijn dat 207 reserve smokings? [emoji848]
                      Canon EOS Digital
                      BD0479BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Al 2j gestopt met nieuwe kledij : Vinted all the way

                        Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                        Zijn dat 207 reserve smokings? [emoji848]
                        Nee die heb ik zelfs niet. Met 2.07m heb ik overal weinig keuze laat staan tweedehands

                        Comment


                        • #13
                          Re: Al 2j gestopt met nieuwe kledij : Vinted all the way

                          Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                          Nee die heb ik zelfs niet. Met 2.07m heb ik overal weinig keuze laat staan tweedehands
                          Is dat de lengte of de buikomtrek

                          Zonder zever, als je afwijkt van het gemiddelde is het lastig. Zelfs nieuw. Ik ben klein en corpulent, niet eenvoudig om broeken te vinden die goed zitten. En dan moet er vaak nog een héél stuk van de pijpen van de broek. En eerlijk gezegd, schoene, die pas ik ehct liever voor ik ze koop dan blindelings. Naar gelang het merk en soort schoen zit daar toch snel een maat of 2 op.

                          Comment

                          Working...
                          X