Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

    Ik ben 47j en kreeg net mijn Herfst Covid-19 uitnodiging voor Oktober, wie gaat er of niet?

    Hoe gaat het met de coronacijfers in België tegenwoordig, je hoort er niets meer van in het nieuws door de queen & putain.

    En met de gevaarlijke nieuwe varianten die de kop opdoken een tijd geleden?

    Gelukkig na mijn vorige 2 prikken nooit besmet geraakt maar kan altijd nog want vaccin verzwakt na een tijd. Een mens vraagt zich dan af hoeveel jaar dit nog zal duren of elk jaar zoals een griep prik.

  • #2
    Re: Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

    We krijgen al 50 jaar (voorbeeld) een vaccin tegen de griep, wat is het verschil dat men dan ook eentje krijgt tegen COVID?
    Wees blij dat je niet ziek werd, wat niet betekent dat je daarom nooit besmet werd.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

      Ik ben 70 en ben deze dinsdag geweest.Waarom?In januari en februari zijn we op reis naar mijn vrouw haar land en daar zijn ze veel strenger dan hier ivm.dat virus.Daarom.Niet voor dat griepje,want ik heb daar geen last van,ik word daar niet ziek van.Dus enkel om zonder teveel problemen op reis te gaan.
      Last edited by jozef13; 16 september 2022, 08:25.

      Comment


      • #4
        Re: Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

        Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
        Ik ben 70 en ben deze dinsdag geweest.Waarom?In januari en februari zijn we op reis naar mijn vrouw haar land en daar zijn ze veel strenger dan hier ivm.dat virus.Daarom.Niet voor dat griepje,want ik heb daar geen last van,ik word daar niet ziek van.Dus enkel om zonder teveel problemen op reis te gaan.
        Ben ook 70 en krijg in oktober mijn 4de injectie, heb wel milde vorm van Covid gehad eind maart, ik stond enkele dagen ervoor in de rij om rouwbetuigingen in ontvangst te nemen zonder mondkapje (zou ik nu niet meer doen, want er wordt vastgehouden en gekust).
        """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
        George Orwell

        Comment


        • #5
          Re: Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

          Deze week ook onze 4de prik gekregen.
          Geen haar op mijn hoofd denkt eraan om me niet te laten (her)vaxineren, teneinde dit onding toch ietwat onder controle te houden.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

            Hey juppekes.

            Ik heb deze week ook mijn uitnodiging gekregen voor mijn vierde prik.
            Ik zal deze met plezier laten zetten.
            En heb ook mijn uitnodiging gekregen voor mijn jaarlijkse griepprik.
            Ook deze laat ik zetten.
            Bootjes

            Comment


            • #7
              Re: Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

              Mijn vrouw en ik krijgen onze vierde prik nu maandag a.s. We moeten wel naar een ander vaccinatiecentrum als totnogtoe gebruikt werkt.
              Onze griepspuiten liggen ook al klaar, maar worden niet toegediend vóór half oktober, begin november.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

                hallo,
                ik haal mijn vierde prik begin oktober. Ik heb geen zin in zeer ziek worden. Lijkt mij voor de hand te liggen. (net 60 jaar geworden)

                MVG
                Filip

                Comment


                • #9
                  Re: Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

                  Ik heb net een mail gekregen voor de vaccinatie, en heb meteen een afspraak geboekt.
                  http://barthuysmans.smugmug.com/
                  BD0338BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

                    Cijfers;
                    Laatste week
                    1644 besmettingen per dag +8%
                    6.4 overlijdens per dag tengevolge van covid +15%
                    55.6 opnames per dag -8%
                    707 pa. in ziekenhuis -4%
                    56 patienten IZ +2%
                    Reproductiegetal 0.97 . Indien meer dan 1 toename van epidemie.
                    Covid is dus nog niet weg.

                    N.B.:Heb maandag al mijn 4 prik gehad.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

                      gaan-of-niet gaan laten afhangen van wat anderen uit je omgeving doen, is een slecht idee. Ik koop ook geen lottotje omdat mijn buur er een heeft gekocht.

                      weeg af :
                      - wat is het voordeel, wat is het nadeel ?
                      - heb ik last/voordeel gehad van de vorige spuitjes ?
                      - vind ik het erg het risico te lopen om in intensieve zorgen met een buis in mijn luchtweg te liggen ? kan mijn omgeving gerust zonder mij verder ? ...

                      en beslis.
                      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

                        Afgelopen maandag beiden de tweede booster gaan halen. Niks bijwerkingen achteraf.
                        Vanaf volgende maandag ook weer vrijwilliger in het vaccinatiecentrum te Hasselt.

                        Jaja
                        Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                        Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                        Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

                          Mijn echtgenote is risico patiënt maar toch pas gisteren beiden de uitnodiging gekregen.
                          Natuurlijk gaan wij ons nog eens laten inspuiten, eentje meer of minder maakt me niks uit.

                          PS: o ja, zij bijna 72 en ik zie tram 76 afkomen.
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

                            Hier nog geen uitnodiging gehad.
                            Maar als ik hem krijg dan ga ik gaan.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Herfst Covid-19 uitnodiging, wie gaat ? Evolutie coronacijfers België?

                              Maandag uitnodiging gekregen, vandaag spuit gehad

                              Comment

                              Working...
                              X