Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eos 90D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eos 90D

    me voor de verjaardag eens beloond met een nieuwe body na jaren met de 350D ( die trouwens de deur niet uit gaat).

    even rondgezien en een 90D gekocht.
    even mee getest en die bevalt me echt wel.

    voorlopig met de 18-55 en de 55-250 die ik bij de 350 gebruik en eens rond zien en horen naar goede lenzen voor de 90D.

    ook al even gelden dat ik nog eens op het forum was, de hobby heeft ff op een laag pitje gestaan.

    grtz

    yoeri

  • #2
    Re: eos 90D

    Hey Yoeri,

    Ik heb ook een 90D gekocht zelfs nog voor hij beschikbaar was.
    Je moet dus wel goede lenzen erop zetten anders haal je niet uit dit toestel wat er uit te halen is.
    Ik heb wel EF-S STM lenzen nm. 10-18 + 18-55 + 55-250 maar die zijn eigenlijk niet goed genoeg voor de 90D.
    Mijn set op de 90D is de volgende: 10-24 Tamron (bestaat helaas niet meer) + 24-70 Canon L + 70-300 Canon, zie mijn handtekening.
    Die laatste kan er net nog bij maar ben er zeker geen 100% tevreden mee.
    Die zal met tijd en boterham vervangen worden door een beter exemplaar, waarschijnlijk de Canon 70-300L.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: eos 90D

      Yoeri,

      L-lenzen zijn steeds een goede optie maar wel prijzig. Voor de Canon EF-S zijn er niet zoveel betere lenzen uitgekomen. De 15-85/3.5-5.6 IS en 17-55/2.8 IS zijn als EF-S aan te bevelen en relatief betaalbaar naar huidige lensmaatstaven. De 17-40/4L is ook vaak gekozen daar deze later eventueel ook op FF is te gebruiken en ze zijn ook 2e hands vaker te vinden.
      Als tele was de 55-250 niet slecht, zeker voor de prijs. De 70-200/4L IS of nog beter de 70-300L zijn nog enigszins compacte en "betaalbare" opties.
      Uitwijken naar Sigma of Tamron is ook een optie.Bvb de Sigma 17-70mm ƒ/2.8-4.5 DC Macro of Tamron 17-50mm ƒ/2.8 XR Di II LD (VC).

      Ik zou eerst de 18-55 vervangen door iets beters. Zoek wat reviews van lenzen welke u aanstaan, bvb de 17-55: https://www.imaging-resource.com/len...is-usm/review/

      Veel plezier met de 90D.

      grtn
      Pascal
      Last edited by dppa; 11 september 2022, 10:40.
      Te veel lenzen en te weinig tijd.
      http://pentaxlenstest.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Re: eos 90D

        welde 55-250 lens is een IS lens.
        die is eens bijgekocht geweest en je ziet het verschil tussen de 350 en de 90D

        uiteraard staan er redelijk wat lenzen op m'n wenslijstje maar zal naar budget zijn dat ik ze koop ( of naar actie erop )


        de 18-55 blijft bij de 350, zoek me wel een huidige 18-55 aan te schaffen.

        zeker is wel dat er op termijn een serieuze zoomlens komt aangezien ik me wat wens bezig te gaan houden met fotograffie van vliegtuigen e.d

        in elk geval blij dat ik voor een neiuwe 90D koos en niet voor een 80D in occasie

        Comment


        • #5
          Re: eos 90D

          Is een prima toestel.

          Lenzen kopen is zo een dingetje.... Je kan er mee bezig blijven.
          De uitdaging is net die lenzen te kopen die je ook echt veel gaat gebruiken.
          Super veel moeten dat er niet zijn.

          Zelf heb ik een ruime batterij aan lenzen. Maar in de praktijk (professioneel) gebruik ik bijna steeds dezelfde 4 lenzen.

          Comment


          • #6
            Re: eos 90D

            Ik heb er een paar op m'n lijst staan.
            Geen kast vol maar wel een paar die wat kosten😁.

            Dus zal wel volgens budget moeten.
            Is allemaal niet dringend, ff rondzien en wachten op een actie of een mooie gebruikte

            Comment


            • #7
              Re: eos 90D

              Hi Yoeri1,
              Ik fotografeer met een evenwaardig toestel als de 90D maar van een ander gekend merk,ik had vroeger Canon(en nogaltijd heimwee)de laaste was een 80D.
              Op mijn huidig toestel heb ik o.a. de sigma 17-70 (macro) contemporary,een echt ,niet prijzig, superlensje en verder een Tamron 100-400 waar ik uiterst tevreden over ben(en ook niet prijzig in verhouding van de huismerken).Gewoon ter inlichting...

              Comment


              • #8
                Re: eos 90D

                Oorspronkelijk geplaatst door DEBUS Bekijk bericht
                Hi Yoeri1,
                Ik fotografeer met een evenwaardig toestel als de 90D maar van een ander gekend merk,ik had vroeger Canon(en nogaltijd heimwee)de laaste was een 80D.
                Op mijn huidig toestel heb ik o.a. de sigma 17-70 (macro) contemporary,een echt ,niet prijzig, superlensje en verder een Tamron 100-400 waar ik uiterst tevreden over ben(en ook niet prijzig in verhouding van de huismerken).Gewoon ter inlichting...
                tnx voor de tip.
                zal toch volgens budget zijn , ik heb geen haast.
                sd'tjes heb ik al intussen, 2*128 270 mb/s

                volgende zal wss een extra batterij en de battery grip zijn.

                Comment


                • #9
                  Re: eos 90D

                  Oorspronkelijk geplaatst door yoeri1 Bekijk bericht
                  me voor de verjaardag eens beloond met een nieuwe body na jaren met de 350D ( die trouwens de deur niet uit gaat).

                  even rondgezien en een 90D gekocht.
                  even mee getest en die bevalt me echt wel.

                  voorlopig met de 18-55 en de 55-250 die ik bij de 350 gebruik en eens rond zien en horen naar goede lenzen voor de 90D.

                  ook al even gelden dat ik nog eens op het forum was, de hobby heeft ff op een laag pitje gestaan.

                  grtz

                  yoeri
                  Nu ok jij hebt nu jou 90D maar heb jij niet even gedacht of getwijfeld aan de 7R ??
                  Kijk da is allemaal gemaakt met nen Canon 50D - En wat glas er bij - Cactus trigger en Lowepro Flipside 400 Groetjes,John

                  Comment

                  Working...
                  X