Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het witte wief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Het witte wief

    Witte wieven

    worden vaak in verband gebracht met heksen en/of spoken. De witte wieven hebben veel overeenkomsten met de Ierse sídhe, de Keltisch-Ierse banshees, en de Spaans-Mexicaanse 'vrouw in het wit': la Llorona.
    Ook wordt verband gelegd met moerasvrouwtjes, feeën of elfen. Het woord elf komt overal in de Germaanse talen voor en lijkt oorspronkelijk 'wit wezen' te hebben betekend.
    Mistflarden of mistbanken worden in Noord- en Oost-Nederland ook wel witte wieven genoemd.
    Bron: Wikipedia.



    1/1000S - F3.5 - iso200 - 30mm

    Met dank aan Febe voor de prachtige shoot.

    Dit beeld werd uit één foto gemaakt-het model werd er niet ingeplakt.
    Bedankt voor je tijd.

    Marc
    Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

  • #2
    Re: Het witte wief

    Vind vooral het gebouw erg mooi.
    maar ook het totaal plaatje hoor.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Het witte wief

      Als je zegt dat je maar een foto gebruikt hebt dan zit ik natuurlijk te kijken hoe je het dan geflikt hebt om je mooie wief transparant te maken
      En als ik goed kijk dan meen ik toch het stukje gras "achter" het kleed van wat verder rechts (maar gespiegeld) - te herkennen.
      Het PS werk zou me ook nog lukken denk ik ;-)
      Het had toch wel eenvoudiger geweest om eerst (op statief dan) een opname te nemen van het gebouw zonder model ?
      Lijkt me wel he - maar wellicht is het idee om dit te doen pas later ontstaan - en tis knap gedaan
      Mooie plaat
      Peter
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Het witte wief

        Knap werk!

        Comment


        • #5
          Re: Het witte wief

          Uit 1 foto.... hoe krijg je het onderwerp en achtergrond scherp met f 3,5?. prachtig qwa licht
          Groeten
          Georges

          Comment


          • #6
            Re: Het witte wief

            Vriendelijke dank aan de mensen welke reageerden.

            @ Bouk:
            De locatie betreft het kasteel van Poeke en valt onder het gemeentebestuur van Aalter. Ik had oorspronkelijk toestemming van het gemeentebestuur om binnen in het kasteel te mogen fotograferen maar dat lelijk beestje (covid) heeft er anders over beslist en de toelating werd kort voor de "shoot" ingetrokken, bij de zoveelste golf van de pandemie. Ben dan maar met het model rondom het kasteel gaan fotograferen. Moet er direct bij melden dat het kasteel in slechte staat is wegens verval en niet alle verdiepingen/plaatsen toegankelijk zijn. Ondertussen zouden er al hele delen van de balustrade (aan de voorzijde) gevandaliseerd zijn en in de vijver gekieperd.

            @blauwzwart:
            Je veronderstelling zit er pal op Peter. Het idee voor de bewerking werd mij maar een hele tijd na de "shoot" ingegeven door het haar van het model dat door de wind zo geblazen werd. Ook je veronderstelling van het spiegelen is heel correct.
            Was eerste zinnens om hier een psd-file met de gebruikte lagen te koppelen voor download maar het bestand is meer dan 300MB groot...Dus heb me een beetje ingehouden.

            @georgesvdb:
            Tja Georges de lens heeft een bereik van 24 tot 70 mm en is heel geschikt voor portret. Niet bepaald voor macro doeleinden. Je weet hoe groter de afstand tussen het fototoestel en de lens wordt hoe groter ook de scherptediepte of "DOF" wordt.
            Hier heb ik echt geen apenstreken moeten uithalen om zowel het model als het kasteel scherp in beeld te houden.

            Voor wie het interesseert moet maar eens doorklikken: (Is niet echt m'n bedoeling om ze hier zichtbaar te zetten-openen in nieuw venster)

            Originele foto omgezet in jpg met exifvermeldingen: Link 01
            Eerste stapjes in fotosoep en toevoegen van enkele "witte wieven" : Link 02
            Bewerkingslagen in fotosoep: Link 03
            Last edited by Brombeer; 8 september 2022, 14:28. Reden: Links gewijzigd
            Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

            Comment


            • #7
              Re: Het witte wief

              Mooi !
              Het resultaat steek een stuk boven het origineel uit !
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Het witte wief

                mooi gedaan hoor. De sfeer van het spookkasteel komt er goed tot uiting.
                mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
                nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
                https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

                Comment


                • #9
                  Re: Het witte wief

                  Mooi gedaan Marc!
                  En bedankt om ons een inkijk te geven hoe je het gedaan hebt, want ik was ook wel nieuwsgierig. :-)
                  Groetjes,
                  Dominic

                  Comment


                  • #10
                    Re: Het witte wief

                    Gewoon knap gedaan, waarvoor waardering
                    Rp

                    Comment


                    • #11
                      Re: Het witte wief

                      Bewerking hier toch belangrijk onderdeel vd foto, spooky!
                      vriendelijke groeten, Sien

                      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Het witte wief

                        Bedankt voor de mooie commentaren.
                        Ja Sien...het was de bedoeling er een "spookkasteel" van te maken hé
                        Perfectie is niet haalbaar, daarom eisen we ze van de anderen. (Tolstoi)

                        Comment

                        Working...
                        X