Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand een matras van Lidl

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand een matras van Lidl

    De dochter logeert regelmatig bij haar vriend, daar is nu een nieuw bed gekocht, echter zonder matras. Bed fabrikanten vragen de gekste prijzen voor matrassen en we zijn ervan overtuigd dat dit niet altijd in overeenstemming is met de kwaliteit. Vandaag zag ik op de site van Lidl een reeks matrassen passeren aan mooie prijzen, er staan ook reviews bij, maar die betrouw ik echter niet zo goed. Daarom de eenvoudige vraag: zijn er hier mensen die ervaring hebben met de matrassen van Lidl.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Iemand een matras van Lidl

    Het zijn altijd mensen die wat problemen hebben met rug of zo die beseffen dat een goede matras een verschil uitmaakt.
    Gezonde mensen hebben daar uiteraard (voorlopig) minder last van en zullen al sneller met alles tevreden zijn.
    De mensen die positieve reviews schrijven zijn meestal wel de gebruikers die tevreden zijn en bij de gezondere soort horen.
    Wat is slecht en wat is goed?
    Eigenlijk zou men een matras moeten kunnen proberen alvorens te kopen of tenminste een omruilgarantie krijgen.
    Nu veel van die matrassenwinkels zijn wel echte dieven, soms 50% korting en nog 70% duurder dan elders. [emoji23]
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: Iemand een matras van Lidl

      Een heel hoge prijs garandeert niet dat een matras voor jou ook werkelijk comfortabel is, en dat je er geen rugpijn aan over houdt.
      Ik weet al niet meer waar ik mijn matras heb gekocht, het was zeker geen dure (ook geen speciale met een heleboel verschillende lagen), maar als ik uit mijn bed kom dan heb ik geen rugpijn (dat komt later op de dag wel geregeld voor tijdens het werk).
      De enige keren dat ik ooit met rugpijn uit bed ben gekomen was als ik op hotel moest tijdens een verplaatsing voor het werk (de laatste 40 jaar ben ik alleen op hotel geweest als ik voor het werk weg moest).
      Vooral de bedden op de ferry waren een probleem, maar op een paar plaatsen in Engeland waren de matrassen zo hard dat ik de hele nacht bijna niet kon slapen, en dat ik dan de volgende dag ook met rugpijn uit bed kwam.
      Voor mij is een te harde matras een groter probleem dan een te zachte, maar dat is ook voor iedereen verschillend, het hangt bijvoorbeeld ook af van je eigen gewicht, hoeveel een matras ingedrukt wordt als je er op gaat liggen.

      Als ik ooit een nieuwe matras koop, dan zou ik er waarschijnlijk wel eentje van de Lidl website bestellen, volgens mij zijn er heel wat "matrassenwinkels" die met verschrikkelijk hoge winstmarges werken.
      (Net zoals sommige doe het zelf zaken, eerder deze week kocht ik een Grohe thermostatische badkraan, bij Hubo kost die 289 euro, bij Bol wordt dezelfde badkraan thuis geleverd voor maar 147 euro.)
      Ik heb hier heel wat gereedschappen van Lidl (Parkside) in gebruik, een tot nu toe kan ik daar zeker niet over klagen.
      Het zijn wel bijna allemaal Parkside Performance machines (met brushless motor) die eigenlijk niet slechter presteren dan de blauwe Bosch boormachines (12V en 18V) die ik op het werk gebruik (bij dagelijks gebruik zal een Bosch waarschijnlijk wel langer meegaan, maar die kost dan ook een veelvoud van wat de Parkside apparaten kosten).
      http://barthuysmans.smugmug.com/
      BD0338BE

      Comment


      • #4
        Re: Iemand een matras van Lidl

        Type matras hangt ook af van het type bodem. Je moet eigenlijk de matras op hetzelfde type bodem kunnen proberen. De hardheid en comfort kunnen sterk verschillen naar gelang de combinatie.

        Comment


        • #5
          Re: Iemand een matras van Lidl

          Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
          Type matras hangt ook af van het type bodem. Je moet eigenlijk de matras op hetzelfde type bodem kunnen proberen. De hardheid en comfort kunnen sterk verschillen naar gelang de combinatie.
          Dat klopt zeker en vast en ook is niet elk type matras gepast voor elke bodem.
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Iemand een matras van Lidl

            Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
            (Net zoals sommige doe het zelf zaken, eerder deze week kocht ik een Grohe thermostatische badkraan, bij Hubo kost die 289 euro, bij Bol wordt dezelfde badkraan thuis geleverd voor maar 147 euro.)
            Let dan maar goed op elke markering van typenummer want heel wat fabrikanten bieden dezelfde kranen aan met een goedkoper binnenwerk voor de verschillende markten.
            Enkel voortgaan op de naam van een model is geen garantie.
            Het is niet omdat het model uitwendig identiek is, dat er hetzelfde binnenwerk in zit, ook bij Grohe.
            Zo ook met TV’s en dergelijke.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Iemand een matras van Lidl

              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
              Let dan maar goed op elke markering van typenummer want heel wat fabrikanten bieden dezelfde kranen aan met een goedkoper binnenwerk voor de verschillende markten.
              Enkel voortgaan op de naam van een model is geen garantie.
              Het is niet omdat het model uitwendig identiek is, dat er hetzelfde binnenwerk in zit, ook bij Grohe.
              Zo ook met TV’s en dergelijke.
              Op de website van Grohe zelf is ze nog duurder: https://www.grohe.be/nl_be/thermosta...-34598000.html .
              Dat is waarschijnlijk de prijs die een loodgieter aanrekent (net zoals auto-onderdelen in een garage een pak duurder zijn), en dan komen daar nog de verplaatsingskosten en de werkuren voor het monteren bij.
              Zo'n kraan monteren duurt enkele minuten, maar ik vermoed dat je dan in totaal rond de 500 euro armer bent.
              De kraan die ik via Bol besteld heb, die komt uit Nederland, en ik heb al meerdere keren gezien dat zo'n spullen daar véél goedkoper zijn dan in België (de Bosch inductiekookplaat die ik een tijdje geleden heb gekocht, die komt ook uit Nederland, hier was die ook duurder, maar het verschil was in verhouding wel een heel stuk kleiner).
              Ik denk niet dat een merk zoals Grohe zich kan veroorloven om goedkopere kranen op de markt te brengen met dezelfde naam, maar dan met een minderwaardig binnenwerk, want dat zorgt er op langere termijn voor dat hun naam daardoor een flinke deuk kan krijgen als die kranen veel sneller stuk gaan. Als ze een goedkoper model op de markt brengen, dan zal er wel een andere naam (of zelfs een ander merk) op staan.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Iemand een matras van Lidl

                Matrassen is zoals keukens een grote koehandel.

                Als je een eenvoudige maar super goede matras wil dan moet je mijn inziens iets kopen met mini pocketveren in zones.
                Het verlucht super goed en blijft altijd zijn zelfde hardheid houden. Tenzij je er op gaat springen dan niet.
                Wij hebben er eentje in 7 comfort zones. Je voelt dat erg goed. Het is belangrijk dat je er juist op gaat liggen.

                Is ondertussen ook al 15 jaar oud. Merk is bekend maar weet ik niet vanbuiten.
                Nogtans bij een braddeur meubelwinkel gekocht op bestelling. De kant van mijn partner is harder dan die van mij. Was op haar verzoek.
                Wij hebben die niet zot duur betaald.
                Nadien heb ik merk en type opgezocht en andere winkels vroeger er soms zonder schaamte het dubbel voor!

                Ik vind dat een van mijn beste kopen ooit.
                Mij moeten ze niets anders meer aansmeren.
                En ik ben rugpatient.

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand een matras van Lidl

                  Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                  Ik denk niet dat een merk zoals Grohe zich kan veroorloven om goedkopere kranen op de markt te brengen met dezelfde naam, maar dan met een minderwaardig binnenwerk, want dat zorgt er op langere termijn voor dat hun naam daardoor een flinke deuk kan krijgen als die kranen veel sneller stuk gaan. Als ze een goedkoper model op de markt brengen, dan zal er wel een andere naam (of zelfs een ander merk) op staan.
                  Je denkt verkeerd Bart, sommige kranen zijn wel degelijk verkrijgbaar met een verschillend binnenwerk.
                  Vroeger zat Grohe hier wat verder in de wijk en konden wij daar zelf binnenspringen voor wisselstukken.
                  Het is ook daar dat ik de info gekregen heb en ook onze loodgieter kent dit maar al te goed … op zicht (buitenkant) merkt men geen verschil.
                  Zelf ooit voor gehad … dus niet van ergen horen zeggen.
                  Ze mikken daarmee op twee markten, niet meer of niet minder.
                  Het zit hem in het typenummer net zoals bij vele andere goederen waar er een klein verschil in zit.
                  Ook veel werktuigen kennen deze verschillen, eentje met koolstofborstels en eentje zonder … zelfde toestel, zelfde benaming maar ander typenummer en andere prijs.

                  Een voorbeeld wat sommige merken doen met typenummers (algemeen) zijn nummers met achteraan .00 of .01 of een letter toegeven of zo … afwijkende uitvoeringen.

                  Waarom zou dit negatief moeten zijn?
                  Een auto kan je toch ook kopen met verschillende binnenafwerkingen en het modelnummer blijft.
                  De klant kiest of hij bij een erkende professional koopt of op zoek gaat naar de goedkopere markt.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Iemand een matras van Lidl

                    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Als je een eenvoudige maar super goede matras wil dan moet je mijn inziens iets kopen met mini pocketveren in zones.
                    Het verlucht super goed en blijft altijd zijn zelfde hardheid houden. Tenzij je er op gaat springen dan niet.
                    Wij hebben er eentje in 7 comfort zones. Je voelt dat erg goed. Het is belangrijk dat je er juist op gaat liggen.
                    Kleine pocketveren zijn in theorie niet geschikt voor elke bodem, als men deze gaat aanbevelen voor een lattenbodem dan is men al verkeerd bezig, zeker als er veel tussenruimte is tussen de latten (vaak het geval) … de veren hebben dan geen correcte steun.
                    Maar ook hier, niet elke lattenbodem en pocketveren matras is hetzelfde.
                    Canon EOS Digital
                    BD0479BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand een matras van Lidl

                      Wat is een goede matras?
                      Volgens de ene moet die hard zijn volgens de andere moet die zacht zijn. Ik sukkel al vanaf mijn 21 met mijn rug.
                      De laatste weken ben ik twee keer naar de pijnkliniek geweest en ik vroeg aan de dokter wat nu eigenlijk een goede matras is.
                      Weet je wat ze antwoorde?
                      De beste matras is een matras waar je s' morgens goed uitgeslapen wakker wordt.
                      Ik vroeg haar is dit dan een harde of een zachte matras?
                      Ze zei "dit kan voor u een zachte zijn en voor een ander een zachte zijn".
                      En dus bleef de vraag, welke matras?

                      Ga een winkel binnen waar ze alles hebben en probeer ze uit en neem deze waar je in goed voelt.
                      Ik slaap met mijn kapotte rug het liefst op een zachte pocket matras op een goede lattenbodem en een hoofdkussen die aanvoelt als een wolkje en geen baksteen.

                      Zodus, welke matras is voor u persoonlijk de beste matras? Probeer ze uit, desnoods allemaal en doe meerdere winkels.
                      En vergeet niet, een goede kwaliteitsmatras kost wat. Dus knibbel daar niet op, het gaat om je slaap en goed geslapen is s'morgens wel gemutst opstaan.

                      Ach ja, BTW, ik moet dinsdag weer naar de pijnkliniek en ben al een week gestopt met mijn bloedverdunner te nemen. De vorige keer kreeg ik drie prikken in mijn rug maar die hebben niks geholpen.
                      Nu dinsdag slechts 1 inspuiting en ik mag niet in auto rijden, de week erop nog een inspuiting en dan maar hopen dat de pijn weg is.
                      Ik kan momenteel 15 à 20 meters stappen en dan geraak ik niet meer verder, gewoon rechtstaan is al een marteling.
                      Ik vraag al maanden om een invalide parkingkaart en krijg er geen, en sommigen hebben er een en mankeren niks daar kan ik van worden.
                      Last edited by Red Falcon; 28 augustus 2022, 07:53.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iemand een matras van Lidl

                        Het bed heeft een spiraal bodem dacht ik.
                        Ik stelde de vraag maar omdat we bij ons thuis zelf redelijk dure matrassen hebben gekocht, niet echt slecht, maar nu ook weer niet zo bijzonder. Ik zou me in ieder geval nooit meer laten vangen aan dergelijke prijzen. Beter een iets goedkopere matras en die dan es vroeger vervangen imho.
                        Want een dure matras ga je ook niet zo snel vervangen….
                        Dus ik raadde de kids aan om goed uit te kijken. Nu het zijn jonge mensen, die hun eisen zijn wel iets minder kritisch, maar je kan evengoed iets degelijk kopen, dan zo maar de eerste de beste matras te kopen.
                        Nadeel bij Lidl is dat je die niet gezien hebt.
                        Ik heb ze gezegd om misschien es te kijken bij Ikea of Sleepworld. Daar kan je de matrassen ten minste es proberen.




                        @ Luc: sterkte man, lijkt me zeer zwaar om mee door het leven te gaan. En ja, zoals je het schrijft: onbegrijpelijk dat ze dit niet als reden zien om je een invalide parking kaart te geven ….
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iemand een matras van Lidl

                          Goede goedkope matrassen bestaan niet. Op een (ouder) veren matras kun je een zogenaamde topper leggen die zijn voorzien van traagschuim. Traagschuim komt na gebruik weer terug in zijn vorm en zorgt er voor dat de belasting door je lichaam goed verdeeld wordt. Voor een goede een persoons topper 15cm dik betaal je (bij Ikea) minstens 200 euro. Ga een winkel binnen en test het uit en je zult merken dat een duurder matras of topper zeker beter is.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iemand een matras van Lidl

                            Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                            Je denkt verkeerd Bart, sommige kranen zijn wel degelijk verkrijgbaar met een verschillend binnenwerk.
                            Vroeger zat Grohe hier wat verder in de wijk en konden wij daar zelf binnenspringen voor wisselstukken.
                            Het is ook daar dat ik de info gekregen heb en ook onze loodgieter kent dit maar al te goed … op zicht (buitenkant) merkt men geen verschil.
                            Zelf ooit voor gehad … dus niet van ergen horen zeggen.
                            Ze mikken daarmee op twee markten, niet meer of niet minder.
                            Het zit hem in het typenummer net zoals bij vele andere goederen waar er een klein verschil in zit.

                            Een voorbeeld wat sommige merken doen met typenummers (algemeen) zijn nummers met achteraan .00 of .01 of een letter toegeven of zo … afwijkende uitvoeringen.
                            Het artikelnummer van die kraan is 34598000, dat is zo bij de kraan die ik gekocht heb via Bol, en het is ook het artikelnummer dat er op de website van Grohe bij staat.
                            Als ze bij Grohe zelf een "aangepast model" zouden verkopen (dat gegarandeerd dubbel zo lang mee gaat, want de prijs is meer dan dubbel zo hoog), dan zouden ze er op hun website ook wel een ".00 of .01" bij zetten om verwarring te vermijden.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iemand een matras van Lidl

                              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                              Het artikelnummer van die kraan is 34598000, dat is zo bij de kraan die ik gekocht heb via Bol, en het is ook het artikelnummer dat er op de website van Grohe bij staat.
                              Als ze bij Grohe zelf een "aangepast model" zouden verkopen (dat gegarandeerd dubbel zo lang mee gaat, want de prijs is meer dan dubbel zo hoog), dan zouden ze er op hun website ook wel een ".00 of .01" bij zetten om verwarring te vermijden.
                              Wat heeft dat met een matras van doen.

                              Comment

                              Working...
                              X