Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

European Tree Frog

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] European Tree Frog

    Naar jaarlijkse gewoonte, een bezoek aan de kikkers.


    Bedankt voor het kijken en/of reageren.

    Pholie

  • #2
    Re: European Tree Frog

    mooi hoor ,leuke zithouding

    Comment


    • #3
      Re: European Tree Frog

      knap, ook de pose.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: European Tree Frog

        Zit mooi in beeld !
        Het lijkt mij een verstandige die niet tussen de scherpe doornen gaat zitten
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: European Tree Frog

          Die staat er knap op

          Comment


          • #6
            Re: European Tree Frog

            Een mooi portret van dit groentje!
            BD0681BE -
            Life is like a camera. Just focus on what’s important, capture the good times, develop from the negatives, and if things don’t turn out – take another shot. - Unknown

            Comment


            • #7
              Re: European Tree Frog

              Is het niet zo dat een boomkikker normaliter een ganse dag ligt te zonnen - meestal idd tussen stekels - voor zijn eigen bescherming
              Tijdens de dag rusten ze en slaan ze zonneenergie op - eten doen ze 's nachts - ze jagen dan op insecten op de grond onder de struiken
              Als je hem in andere toestand dan zonnend/halfslapend aantreft is hij om 1 of andere reden opgeschrikt - wat eigenlijk moet vermeden worden
              Dit is toch wat een natuurgids vertelde tijdens een boomkikker wandeling
              Voor de rest - knap beeld van een mooi beestje
              Last edited by blauwzwart; 23 augustus 2022, 19:54.
              mijn website : klik

              Comment


              • #8
                Re: European Tree Frog

                Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
                Is het niet zo dat een boomkikker normaliter een ganse dag ligt te zonnen - meestal idd tussen stekels - voor zijn eigen bescherming
                Tijdens de dag rusten ze en slaan ze zonneenergie op - eten doen ze 's nachts
                Als je hem in andere toestand dan zonnend/halfslapend aantreft is hij om 1 of andere reden opgeschrikt - wat eigenlijk moet vermeden worden
                Dit is toch wat een natuurgids vertelde tijdens een boomkikker wandeling
                Voor de rest - knap beeld van een mooi beestje
                Dat klopt Peter, halvelings dan. Boomkikkers eten ook overdag (daar heb ik het beste bewijs van) en die moeten zich ook voortbewegen naar die plaats in de zon, toch? Ik ben echt niet die fotograaf die zijn modellen in poses dwingt of de natuur verstoord voor een foto. Integendeel.

                Comment


                • #9
                  Re: European Tree Frog

                  Denk niet dat je een kikker in een pose kan dwingen
                  Naar en van de plaats in de zon is in principe maar 2 bewegingen per dag - als niemand hem komt storen ten minste - zou toch wel moeten lukken dat je hem dan tegenkomt.
                  En idd een gratis maaltijd overdag slaan ze niet af - als een insect zo dom is om voor zijn neus op het zonneterras te landen - dan wordt die tong wel es uitgeklapt - maar normaal gaat hij niet zijn plekje daarvoor verlaten.
                  Maar goed - het verstoren gebeurt dikwijls per ongeluk - heb er ook eentje zien wegspringen aan andere kant van een dikke struik - ik zag het doordat het wegsprong - wellicht ben ik daar tegen een takje gebotst ... - ben er niet achteraan gegaan
                  Maar soit ik herhaal maar wat de natuurgids vertelde - ze zien niet graag foto's van beestjes die in beweging zijn eigenlijk
                  Dat ze zich maar goed verstoppen - zo kunnen ze hopelijk overleven
                  mijn website : klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: European Tree Frog

                    Mooi plaatje.

                    Comment


                    • #11
                      Re: European Tree Frog

                      Het stoort mij enorm dat ik er nog geen ééntje heb kunnen spotten ! Dus met een klein beetje afgunst vind ik dit knap!
                      vriendelijke groeten, Sien

                      Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

                      Comment

                      Working...
                      X