Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tekenen van een rijk verleden.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Tekenen van een rijk verleden.

    Locronan

    Bovenste is de update




    Last edited by Fabrice Delahaye; 19 augustus 2022, 12:07. Reden: Update
    Groeten,
    Fabrice,
    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

  • #2
    Re: Tekenen van een rijk verleden.

    Krap in het kader - bovenaan maar ook zeker onderaan waar ik voorgrond mis
    Door het hele harde licht verlies je ook wel wat details
    Peter
    mijn website : klik

    Comment


    • #3
      Re: Tekenen van een rijk verleden.

      Het harde licht, daar kan ik best mee leven, maar ik denk dat je heel wat tijd aan deze foto besteedt hebt om alles recht te zetten.
      Met alle middelen die we nu ter beschikking hebben, vergeten we soms dat onze hersenen ook perspectief verwerken en verdragen en meestal natuurlijk vinden...
      Als ik daar sta, dan zie ik die massale toren niet op deze manier en dat vind ik een beetje onnatuurlijk.
      Sorry Fabrice, maar dit is wat deze foto bij mij oproept.
      Grt
      Gerrit

      Comment


      • #4
        Re: Tekenen van een rijk verleden.

        ik begrijp bovenstaande reacties, maar een jaar geleden stond ik daar ook om dit beeld vast te leggen. Maar het plein was zo klein (en meer toeristen - waaronder ikzelf natuurlijk) dat ik het uiteindelijk opgegeven heb.

        Misschien in hoogte beperken tot de kleine torentjes ? In elk geval een goede poging.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Tekenen van een rijk verleden.

          Heel goede registratie met die overheersende zware toren. De foto heeft voldoende inhoud. Op gebied van techniek onthou ik me in alle toonaarden.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Tekenen van een rijk verleden.

            Oorspronkelijk geplaatst door blauwzwart Bekijk bericht
            Krap in het kader - bovenaan maar ook zeker onderaan waar ik voorgrond mis
            Door het hele harde licht verlies je ook wel wat details
            Peter
            Ik heb effectief nogal scherp gekadreerd omdat ik eerst het oorspronkelijke formaat wou behouden en de mensen op de voorgrond storend vond, bij de update ben ik hiervan afgestapt en heb ik gelijk de schaduwen wat opgetrokken.

            Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht
            Het harde licht, daar kan ik best mee leven, maar ik denk dat je heel wat tijd aan deze foto besteedt hebt om alles recht te zetten.
            Met alle middelen die we nu ter beschikking hebben, vergeten we soms dat onze hersenen ook perspectief verwerken en verdragen en meestal natuurlijk vinden...
            Als ik daar sta, dan zie ik die massale toren niet op deze manier en dat vind ik een beetje onnatuurlijk.
            Sorry Fabrice, maar dit is wat deze foto bij mij oproept.
            Grt
            Gerrit
            Je moet je niet verontschuldigen Gerrit. Ik kan best leven met wat kritiek, zeker als ze me helpen mijn foto's te verbeteren. Ik heb liever negatieve kritiek dan geen reactie. Daarenboven ben ik me er ter dege vanbewust dat ik me hier in een ander soort fotografie begeef dan wat ik gewoon ben. Vandaar dat ik ook met "OORDEEL" labelde. Ik kan je wel gerust stellen dat ik niet veel tijd gestoken heb in het rechttrekken van de gebouwen (een schuifje in LR), aan de update heb ik niets gewijzigd tov de eerste, maar d oor de kadrering is het nu misschien minder onnatuurlijk?

            Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
            ik begrijp bovenstaande reacties, maar een jaar geleden stond ik daar ook om dit beeld vast te leggen. Maar het plein was zo klein (en meer toeristen - waaronder ikzelf natuurlijk) dat ik het uiteindelijk opgegeven heb.

            Misschien in hoogte beperken tot de kleine torentjes ? In elk geval een goede poging.
            Dankjewel

            Oorspronkelijk geplaatst door G.R. Bekijk bericht
            Heel goede registratie met die overheersende zware toren. De foto heeft voldoende inhoud. Op gebied van techniek onthou ik me in alle toonaarden.
            Merci
            Groeten,
            Fabrice,
            Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

            Comment


            • #7
              Re: Tekenen van een rijk verleden.

              Hallo Fabrice, je had er niet moeten bij noteren "de bovenste is de update" want dat zag ik dadelijk : de update is veel natuurlijker en veel aangenamer om naar te kijken, zonder dat er hier of daar iets wringt. Ondertussen heeft blauwzwart ook zijn punt gehaald met de voorgrond.
              In alle opzichten vind ik je update veel beter, maar met de mogelijkheden die we momenteel hebben, denken we dat we onze foto's met PS nog kunnen verbeteren...maar dikwijls is het geoefend oog van een "echte" fotograaf nog de beste referentie, wat je hier wel bewijst...
              Bedankt voor de reactie en dat vind ik juist leuk aan dit forum.
              grt
              Gerrit

              Comment

              Working...
              X