Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografiewedstrijd "Warmte en water" - 1e prijs=10.000 EUR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotografiewedstrijd "Warmte en water" - 1e prijs=10.000 EUR

    Deze info kwam ik toevallig tegen en heb ik hier nog niet gelezen, het lijkt me nochtans zeker de moeite :

    Van Marcke organiseert een fotografiewedstrijd met als thema "Warmte en water" waarbij de winnaar 10.000 EUR wint ! De wedstrijdjury staat onder het voorzitterschap van Jan Hoet. Helaas kan niet iedereen deelnemen ...


    In het reglement lees ik o.a. :
    De wedstrijd richt zich zowel naar kunstfotografen als naar kunstenaars die de fotografie als medium gebruiken en dit beoefenen als hoofd- of nevenactiviteit, wat moet blijken uit hun curriculum vitae. Komen eveneens in aanmerking, laatstejaarsstudenten van een academische of hogere opleiding fotografie of beeldende kunst.De deelnemers dienen jonger dan 40 jaar te zijn op de laatste dag van inzending. De fotografiewedstrijd is enkel toegankelijk voor personen met officiële woonplaats in België.
    maar dat belet niet dat er hier op het forum toch wel personen zijn die in aanmerking komen.




    Alle info :
    http://photoaward.vanmarcke.be/nl/index.html

    En mocht er iemand van hier winnen, laat het ons zeker weten
    Last edited by filipo; 27 november 2004, 10:28.
    Mijn fotowebsite : www.filover.be

  • #2
    Re: Fotografiewedstrijd "Warmte en water" - 1e prijs=10.000 EUR

    Ik ben weeral te oud , ik ben ook geen kunstfotograaf of kunstenaar, en een opleiding fotografie heb ik ook nooit gehad.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Fotografiewedstrijd "Warmte en water" - 1e prijs=10.000 EUR

      Precies of alleen deze mensen een foto kunnen trekken. De dikkenekkken

      Comment


      • #4
        Re: Fotografiewedstrijd "Warmte en water" - 1e prijs=10.000 EUR

        Jammer, het enige waarvoor ik voldoe is de woonplaats

        Comment


        • #5
          Re: Fotografiewedstrijd "Warmte en water" - 1e prijs=10.000 EUR

          ik voldoe aan twee voorwaarden
          net nog geen 40 en wonende in belgië
          en die prijs zou o zo welkom zijn...
          dan kan ik eindelijk mij in het digitale fotowereldje begeven...
          tja, zal nog wel een droom blijven hé

          en eigenlijk héél erg jammer dat je zelfs de kans niet krijgt
          boe
          lievegroeten

          Comment


          • #6
            Re: Fotografiewedstrijd "Warmte en water" - 1e prijs=10.000 EUR

            Zegt de Belgische wetgeving niets over leeftijds-discriminatie ? ..............
            Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
            Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

            Comment


            • #7
              Re: Fotografiewedstrijd "Warmte en water" - 1e prijs=10.000 EUR

              Oorspronkelijk geplaatst door Hanske
              Zegt de Belgische wetgeving niets over leeftijds-discriminatie ? ..............
              Niet wanneer het gaat om wedstrijden en zo. Zie bijvoorbeeld ook de reglementen van Miss-verkiezingen!

              Een feit is wel dat Van Marcke zich hiermee zeker niet populair gemaakt heeft bij mij en waarschijnlijk ook niet bij een heleboel andere amateur-fotografen.

              Comment


              • #8
                Re: Fotografiewedstrijd "Warmte en water" - 1e prijs=10.000 EUR

                Hallo iedereen,


                ben beetje beschaamd want ik voldoe aan alle voorwaarden: 31 jaar / wonende in Belgie / laatstejaarstudent fotografie. Of ik mee ga doen ... het is natuurlijk niet niks hé 10000 euro! Stel u voor! Ik zou wel weten wat er mee te doen: mijn eerste digitale camera, een studioke, ...

                Toch even met beide voeten op de grond blijven staan. De opdracht is niet zo eenvoudig als je weet dat je tegen vele 'kunstenaars' moet opboksen. Alle Vlaamse fotografiescholen zullen hieraan meedoen en geloof me er zit veel talent. Alleen zal je hier heel origineel uit de hoek moeten komen en rekening moeten houden met alle factoren: het thema / de jury en hoe zij 'denken' / Van Marcke / .....

                Tja, eens nachtje over slapen wij weet krijg ik de droom van mijn leven die me 10000 euro opbrengt

                Greetz, Ronny

                Comment


                • #9
                  Re: Fotografiewedstrijd "Warmte en water" - 1e prijs=10.000 EUR

                  Voorwaarden is erg en elitair, net of er tussen ons geen kunstenaars zijn !!!

                  Diegene die een fotoke maakt van die "pot met mosselen" die Jan Hoet had opgegeten(koste ook een slordige 10.000euro of zo iets) of nog wat restjes muur-ham zal gegarandeerd wel winnen.

                  Elitaire smic-smac, ze mogen ....

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotografiewedstrijd "Warmte en water" - 1e prijs=10.000 EUR

                    Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                    Toch even met beide voeten op de grond blijven staan. De opdracht is niet zo eenvoudig als je weet dat je tegen vele 'kunstenaars' moet opboksen. Alle Vlaamse fotografiescholen zullen hieraan meedoen en geloof me er zit veel talent. Alleen zal je hier heel origineel uit de hoek moeten komen en rekening moeten houden met alle factoren: het thema / de jury en hoe zij 'denken' / Van Marcke / .....

                    Greetz, Ronny
                    Hoed je voor hoet.
                    Hem kennende zou ik een foto maken van gebakken spek (warmte) en een glas water met als achtergrond enkele kolommen in Gent of gewoon op de straatstenen

                    Succes
                    Henri
                    lidnummer: BD0435BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotografiewedstrijd "Warmte en water" - 1e prijs=10.000 EUR

                      Hoofd- of nevenactiviteit? Wat is dat voor onduidelijke omschrijving? Als je bijvoorbeeld werkeloze verpleegster bent en je de hele dag met je camera loopt te zeulen, dan mag je toch wel stellen dat fotografie je hoofdactiviteit is (zo niet, vooruit, neven is ook al goed ). Dus alle belgen jonger dan 40 met hoofd- of nevenactiviteit fotografie: Inschrijven !!!

                      Het zou zelfs leuk zijn om te zeggen 'Ja, ik werk inderdaad bij bedrijf X, maar daar doe ik niet zoveel hoor.... Mijn hoofdactiviteit is fotografie'

                      Tja, en mijn hoofdactiviteit is wel fotografie. Maar ik ben ouder dan 40 en woon niet in België. Jammer, want als ik 39 was en in Brussel zou wonen, zou ik net zo'n slechte foto insturen als ik als 43-jarige nederlander zou doen

                      Zou ik mee mogen doen en per ongeluk winnen, dan zou ik met dat geld het fonds BVR (Bestrijding vreemde reglementen) oprichten...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotografiewedstrijd "Warmte en water" - 1e prijs=10.000 EUR

                        Wat is er nu in hemelsnaam zo fout???
                        Wanneer je de aankondiging leest is het vooral een wedstrijd die zich richt op jonge mensen die bij het begin van hun professionele loopbaan staan en die dit als (financiële) springplank kunnen gebruiken. Jonge kunstenaars krijgen in ons land echt niet veel mogelijkheden op zich te bewijzen, ondanks het vele talent zijn er slechts enkele die er daadwerkelijk hun beroep van kunnen maken. (Ik spreek hier niet van véél geld verdienen, maar hun beroep van kunnen maken!) Geef ze in hemelsnaam toch hun kans!

                        Het is niet omdat we zelf niet in aanmerking komen dat we het een ander niet moet gunnen. (Ik voldoe wél aan alle voorwaarden, ware het niet dat ik 3 jaar te oud ben)
                        Last edited by Carola; 28 november 2004, 12:14.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotografiewedstrijd "Warmte en water" - 1e prijs=10.000 EUR

                          Hopelijk zijn er door deze topic niet te veel mensen in een midlife-crisis terechtgekomen toen ze vaststelden dat ze niet meer zo jong zijn en al meer dan 40 jaar op deze aardbol rondlopen.

                          Ik heb het gevoel dat mijn post een beetje ongelukkig geformuleerd werd en eerder overgekomen is als een aanklacht tegen de beperkende regels dan een aankondiging van die wedstrijd. Dat was niet echt de bedoeling, ik wou niet-Belgen en mensen ouder dan 40 de moeite besparen om het hele reglement te lezen ...

                          10.000 EUR is niet niks en ik zou ook graag meegedaan hebben, wie niet ? Maar het is begrijpelijk dat men deze wedstrijd niet voor iedereen toegankelijk wil maken. We moeten realistisch zijn : het aantal inzendingen zou wellicht niet te overzien zijn.

                          Dus personen zoals RonnyE : veel inspiratie toegewenst en veel succes !
                          Mijn fotowebsite : www.filover.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotografiewedstrijd "Warmte en water" - 1e prijs=10.000 EUR

                            Oorspronkelijk geplaatst door Carola Van den Wijngaert
                            Wat is er nu in hemelsnaam zo fout???
                            Wanneer je de aankondiging leest is het vooral een wedstrijd die zich richt op jonge mensen die bij het begin van hun professionele loopbaan staan en die dit als (financiële) springplank kunnen gebruiken. Jonge kunstenaars krijgen in ons land echt niet veel mogelijkheden op zich te bewijzen, ondanks het vele talent zijn er slechts enkele die er daadwerkelijk hun beroep van kunnen maken. (Ik spreek hier niet van véél geld verdienen, maar hun beroep van kunnen maken!) Geef ze in hemelsnaam toch hun kans!

                            Het is niet omdat we zelf niet in aanmerking komen dat we het een ander niet moet gunnen. (Ik voldoe wél aan alle voorwaarden, ware het niet dat ik 3 jaar te oud ben)
                            ouder kunstenaars krijgen al geen kans ne meer om zich te bewijzen
                            bd0379be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotografiewedstrijd "Warmte en water" - 1e prijs=10.000 EUR

                              Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                              Hallo iedereen,


                              ben beetje beschaamd want ik voldoe aan alle voorwaarden: 31 jaar / wonende in Belgie / laatstejaarstudent fotografie. Of ik mee ga doen ... het is natuurlijk niet niks hé 10000 euro! Stel u voor! Ik zou wel weten wat er mee te doen: mijn eerste digitale camera, een studioke, ...

                              Toch even met beide voeten op de grond blijven staan. De opdracht is niet zo eenvoudig als je weet dat je tegen vele 'kunstenaars' moet opboksen. Alle Vlaamse fotografiescholen zullen hieraan meedoen en geloof me er zit veel talent. Alleen zal je hier heel origineel uit de hoek moeten komen en rekening moeten houden met alle factoren: het thema / de jury en hoe zij 'denken' / Van Marcke / .....

                              Tja, eens nachtje over slapen wij weet krijg ik de droom van mijn leven die me 10000 euro opbrengt

                              Greetz, Ronny

                              Alle, veel succes......
                              To make your dreams come true, wake up

                              Comment

                              Working...
                              X