Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Scherpstelproblemen, raad gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Scherpstelproblemen, raad gevraagd

    Na mijn camera(300D) een paar maanden te hebben getest, stel ik vast dat ik een scherpstelprobleem heb.
    Een foto genomen met auto focus is altijd licht wazig, gebruik ik de manuele scherpstelling is deze OK, ik heb getest met :
    -de 18-55 kitlens
    -de tamron 28-75 f2.8
    -de tamron 28-300

    met elk van deze lenzen is de scherpstelling manueel in orde, op autofocus niet meer, tenzij onderwerp (zeer) dichtbij staat, is dit voldoende om te besluiten dat de camera een focusprobleem heeft, laatste testen altijd genomen op sluitertijd 1/200, iso 200, f 5.6 - f8

    Heeft hier nog iemand ervaring mee met de 300D ????

  • #2
    Re: Scherpstelproblemen, raad gevraagd

    laat eens een paar foto's zien aub

    Comment


    • #3
      Re: Scherpstelproblemen, raad gevraagd

      Ik heb iets dergelijks voorgehad met mijn D70. Gewoon terugbezorgd bij de importeur (De Beuckelaere) en de volgende dag was het al hersteld.

      Comment


      • #4
        Re: Scherpstelproblemen, raad gevraagd

        Weet iemand waar je met een 300D terecht kunt (zelf) om de herstelling zo vlug mogelijk laten te gebeuren (garantie), toestel bij top-foto.de aangekocht ?

        Comment


        • #5
          Re: Scherpstelproblemen, raad gevraagd

          Oorspronkelijk geplaatst door immage
          laat eens een paar foto's zien aub
          Het probleem is, als ik het bestand verklein om te posten valt het probleem niet zo erg op (verkleining en jpg, in raw op 100 % is het werkelijk een frappant verschil, autofocus of manueel, steeds centerfocus genomen, enz

          Comment


          • #6
            Re: Scherpstelproblemen, raad gevraagd

            Oorspronkelijk geplaatst door wim_py007
            Het probleem is, als ik het bestand verklein om te posten valt het probleem niet zo erg op (verkleining en jpg, in raw op 100 % is het werkelijk een frappant verschil, autofocus of manueel, steeds centerfocus genomen, enz
            Post je toch even linkjes naar het originele grote bestand? Als je dan ook nog even de filesize erbij zet om de modemers te waarschuwen is het helemaal toppie.

            Comment


            • #7
              Re: Scherpstelproblemen, raad gevraagd

              Oorspronkelijk geplaatst door Plofkop
              Post je toch even linkjes naar het originele grote bestand? Als je dan ook nog even de filesize erbij zet om de modemers te waarschuwen is het helemaal toppie.
              zal het straks arrangeren

              Comment


              • #8
                Re: Scherpstelproblemen, raad gevraagd

                Hallo Wim,

                zelfde probleem gehad met mijn sigma-lenzen. Met de canon terug naar de winkel gegaan, en daar hebben ze er eventjes naar gekeken (helaas in een aparte ruimte, zodat ik het niet juist gezien heb) en achteraf werkte alle prima...

                Misschien een update van de firmware ofzo in de camera ?
                Canon EOS 300D - Minolta Dynax 4

                Als een slordig bureau getuigd van een slordige geest, wat betekent dan een leeg bureau ?

                Http://www.philippepascal.be

                Comment


                • #9
                  Re: Scherpstelproblemen, raad gevraagd

                  Hier de link naar 2 voorbeelden, OPGELET, groot onbewerkt bestand :

                  met autofocus

                  manueel scherpgesteld

                  steeds met centerfocuspunt op stoelen gefocust, groot verschil niet ? en zo is het steeds met alle lenzen, autocus, wazig op 100 %, manueel scherp op 100 %
                  Last edited by wim_py007; 27 november 2004, 12:34.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Scherpstelproblemen, raad gevraagd

                    ik vind da scherp genoeg om de buurvrouw te zien liggen

                    tis wel een graptsje wi pol

                    je merkt idd een verschil
                    En toen kocht ik mij een kodakske
                    D70/DX 18-70AF/70-300 AF NIKKOR/50mm 1,4D/Tamron DI28-300 3.5-6.3 macro/SB600/Sigma 80-400 mm F 4.5-5.6 D OS APO


                    Waarom zijn lenzen rond....En foto's rechthoekig??????
                    Da vraag ik mij nu ne keer af zie....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Scherpstelproblemen, raad gevraagd

                      Oorspronkelijk geplaatst door wim_py007
                      Weet iemand waar je met een 300D terecht kunt (zelf) om de herstelling zo vlug mogelijk laten te gebeuren (garantie), toestel bij top-foto.de aangekocht ?
                      Was dat voor Canon niet Etbas of zoiets???

                      Comment


                      • #12
                        Re: Scherpstelproblemen, raad gevraagd

                        een paar maanden geleden had ik opeens een gelijkaardig probleem met mijn nikon d100. manueel focussen geen probleem, maar autofocus zat er telkens naast. bij elke lens. toen hebben ze bij de beukelaer de autofocusmodule van het toestel vervangen en probleem was opgelost. dus binnenleveren bij een hersteldienst voor canon...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Scherpstelproblemen, raad gevraagd

                          Oorspronkelijk geplaatst door wim_py007
                          Heeft hier nog iemand ervaring mee met de 300D ????
                          hoeveel AF punten gebruik je ??

                          Moest je er meer als 1 gebruiken, zet 'em dan op 1 AF punt en haal 'em daar nooit meer af

                          als je nu al 1 AF punt gebruikt heb zou ik het ook niet weten
                          --
                          Play Drakensang - a free online mmorpg

                          Comment


                          • #14
                            Re: Scherpstelproblemen, raad gevraagd

                            Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
                            hoeveel AF punten gebruik je ??

                            Moest je er meer als 1 gebruiken, zet 'em dan op 1 AF punt en haal 'em daar nooit meer af

                            als je nu al 1 AF punt gebruikt heb zou ik het ook niet weten
                            gebruik het centrale focuspunt, geen ander, heb contact gehad vandaag met Ingo van top foto.de, deze ging terugbellen.
                            Last edited by wim_py007; 27 november 2004, 15:35.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Scherpstelproblemen, raad gevraagd

                              Ik kreeg net mail van Ingo, hij ziet niet zo veel verschil tussen de twee foto's zegt hij (maar ik en iedereen hier thuis wel), maar kan de camera opsturen naar hem of hier in België binnenbrengen, weet iemand of er ook in België een service centre is van Canon waar ik de camera kan binnenbrengen ?

                              Comment

                              Working...
                              X