Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Veldkapelletje tussen Ossenisse en Zeedorp

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Veldkapelletje tussen Ossenisse en Zeedorp

    De zon was net weggezakt achter de westerscheldedijk wanneer ik op dit punt passeerde...








  • #2
    Re: Veldkapelletje tussen Ossenisse en Zeedorp

    Mooie compo.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Veldkapelletje tussen Ossenisse en Zeedorp

      Heel mooi licht in de lucht, de voorgrond en onderwerp lijkt me wat te koel, dus voor mezelf een tikje warmer
      In ieder geval heel goed gezien om er niet zomaar een foto van een kapelletje van te maken

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Veldkapelletje tussen Ossenisse en Zeedorp

        Mooi - HDR ? - Indien niet dan is er toch flink aan de schuivertjes getrokken lijkt me
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Veldkapelletje tussen Ossenisse en Zeedorp

          Is dit kappelletje zo uithaaks gebouwd of is het lensvertekening ?
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Veldkapelletje tussen Ossenisse en Zeedorp

            De foto is gemaakt met een 14mm lens, van laag bij de grond. Het kapelletje staat aan de rand van het beeld, ruim boven de horizonlijn (want het staat op een dijkaanhef), en met de façade niet loodrecht naar mij. Gevolg is dat ik de zijkanten wel nog recht heb kunnen krijgen, evenals de natuurlijke horizon, maar het was lastig om ook de horizontale bakstenenlijn horizontaal te krijgen zonder andere elementen onnatuurlijk te vervormen. Vandaar.

            Comment


            • #7
              Re: Veldkapelletje tussen Ossenisse en Zeedorp

              Voor mij mocht hier links van die boom iets meer ruimte zijn.
              Dat er rechts wat beeld verdween tot en met dat paaltje kon geen kwaad, het mooie licht bleef behouden.
              Ik heb het gevoel dat er in de compo meer aandacht geschonken is aan die kromme asfaltlijn dan aan het onderwerp zelf dat nu nogal in het hoekje gedrukt lijkt.
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: Veldkapelletje tussen Ossenisse en Zeedorp

                Oorspronkelijk geplaatst door Frakske Bekijk bericht
                Ik heb het gevoel dat er in de compo meer aandacht geschonken is aan die kromme asfaltlijn dan aan het onderwerp zelf dat nu nogal in het hoekje gedrukt lijkt.
                Het was de bedoeling het kapelletje te laten zien in zijn omgeving. Links was er niets interessant, rechts was er het veld met de wolken en ondergaande zon. Vandaar de keuze. De asfaltlijn is een leuke bijkomstigheid. Door het lage standpunt snijdt ie het kader mooi in de hoek.

                Comment

                Working...
                X