Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Phare du Petit Minou

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Phare du Petit Minou

    Groeten,
    Fabrice,
    Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

  • #2
    Re: Phare du Petit Minou

    Knap plaatje !!!

    Comment


    • #3
      Re: Phare du Petit Minou

      Knap uitzicht en het warme licht op de vuurtoren is echt een plus
      mijn website : klik

      Comment


      • #4
        Re: Phare du Petit Minou

        mooie plaatsing van de verschillende elementen.
        persoonlijk vind ik de onderrand wat te smal : ofwel iets meer, ofwel weglaten (eigen smaak)
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Phare du Petit Minou

          Die overbelichte vlek links aan de horizon stoort me een beetje. Compo oké.
          Kunst is genieten - genieten is een kunst !

          Comment


          • #6
            Re: Phare du Petit Minou

            Ik zie dat deze opname hier dubbel staat, kan dat ?
            Zoja even de mods verwittigen dat ze beiden samenvoegen zodat je geen problemen krijgt wegens dubbelposting

            Hier alvast mijn reactie vanbij de eerste versie

            Heel mooie locatie en knap vastgelegd met een mooie beeldopbouw
            Heb je zelf die lichtvlek daar aan de linkse zijde geplaatst Fabrice ?

            grts
            Sieg
            Voor meer foto's ; www.sieg.be

            Comment


            • #7
              Re: Phare du Petit Minou

              Eigenlijk had je hier zoveel meer kunnen uit halen.
              Uw grootste vijand op dit moment was de zeer hoogstaande zon.
              Kijk eens naar de rechterkant van de vuurtoren en dat gebouw er naast, overbelicht.
              De horizon aan de andere kant flair.
              Wanneer de zon te hoog staat berg je best uw toestel weg en wacht tenminste tot ze onder begint te gaan.
              Die voorgrond had veel meer mogen zijn en dan was uw horizon niet in het midden van de foto.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Phare du Petit Minou

                Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                Eigenlijk had je hier zoveel meer kunnen uit halen.
                Uw grootste vijand op dit moment was de zeer hoogstaande zon.
                Kijk eens naar de rechterkant van de vuurtoren en dat gebouw er naast, overbelicht.
                De horizon aan de andere kant flair.
                Wanneer de zon te hoog staat berg je best uw toestel weg en wacht tenminste tot ze onder begint te gaan.
                Die voorgrond had veel meer mogen zijn en dan was uw horizon niet in het midden van de foto.
                Dat ik hier meer kon uithalen klopt als een bus. Dat de vuurtoren aan de rechterkant overbelicht is dan weer niet; een halve zijde van deze toren is namelijk wit geschilderd en je ziet hier nog een strookje van deze schildering.
                De toren is gefotografeerd omstreeks 19h10, dus minder dan 3 uur voor zonsondergang op die locatie.
                Ik vind deze foto wel "flair" hebben, maar geen flare (want de zon stond rechts van mij en niet pal tegenover me wat voor flare noodzakelijk is.
                Tijdens het fotograferen hebben ik inderdaad niet voldoende aandacht besteed aan de plaatsing horizon; ik had liever een stuk van de toren boven de horizon gezien, maar dan miste ik een deel van de loopbrug of te veel detail van de toren.
                Ik heb wel wat (te veel?) geprutst aan de schuifjes in LR.
                Ik zal in ieder geval mijn fototoestel nooit te ver weg bergen, maar ik geef toe dat ik deze toren eens bij zonsop- en ondergang wens te fotograferen en ook eens tijdens een nacht. het was eigenlijk een verkennend bezoek.
                Blijkbaar kunnen smaken nogal verschillen, gelukkig maar.
                Last edited by Fabrice Delahaye; 30 juli 2022, 16:13.
                Groeten,
                Fabrice,
                Vergeet niet te kijken als je fotografeert...

                Comment


                • #9
                  Re: Phare du Petit Minou

                  We wachten in spanning op uw volgende foto van deze mooie locatie.
                  Ik wist natuurlijk niet dat die gebouwen aan ene kant in het wit geschilderd waren, daarin ben ik dus wel degelijk fout.
                  Uw capaciteiten heb ik geenzins in twijfel getrokken.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Phare du Petit Minou

                    ik ken deze plaats redelijk goed ,en er zijn heel veel soorten composities mogelijk ,hier vind ik vooral de plaatsing goed geslaagd en mij stoort het niet dat je nog een stukje voorgrond hebt meegenomen ,een lager standpunt was mogelijk maar het is wat klauteren naar beneden ,ook een compo van de andere kant op het dak van het gebouw ernaast heeft een mooie mogelijkheid .het is idd heel mooi bij zonsondergang op een bepaalde tijd van het jaar ,ik dacht augustus , dan komt het licht van de ondergaande zon mooi langs de doorgang onder de brug ,ik had dat geluk toen .Genoeg redenen om er nog eens terug te gaan

                    Comment

                    Working...
                    X