Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schouderriem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schouderriem

    Sinds een paar jaar gebruik ik de Black Rapid Sport schouderriem, erg comfortabel, maar de karabijnhaak is helemaal doorgesleten!
    Dus, ja, "logischerwijs" koop ik een nieuwe.
    Maar dan stootte ik op Really Right Stuff, met hun QD-koppeling.
    Heeft hier iemand ervaring mee ?
    Is dat werkelijk zo goed, snel en betrouwbaar als men laat uitschijnen ?
    De RRS-strap lijkt me evenwel minder comfortabel dan de BlackRapid, maar heeft wel het voordeel dat die zowel links als rechts gedragen kan worden.
    Iemand die daar ervaring mee heeft ?
    Of die van Carry Speed ? Al is daar de schouderstrap zelf zo eerder plastic/rubber-achtig en eerder een plaats waar je meteen gaat zweten...

    Graag jullie ervaringen !
    mvg,
    Luc
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

  • #2
    Re: Schouderriem

    Echt niemand die hier iets zinnigs kan aan toevoegen ?
    mvg,
    Luc
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

    Comment


    • #3
      Re: Schouderriem

      Je stelt vragen die je in een fysieke winkel moet ondervinden en niet bij voorbaat moet aannemen.

      En zoals ik wel vaker schrijf: je hebt niets aan ervaringen van anderen.

      Comment


      • #4
        Re: Schouderriem

        Ik heb een riem van carry speed - en ben daar wel tevreden van - zit comfortabel
        Maar meestal heb ik nog wel een rugzak mee ook (want ik wil wel es wisselen van lens - of het begint te regenen - ...) - dan is het wel een beetje een gedoe - maar ja, das fotografie zeker ;-)
        Dus op zich - wel content van - maar geen ervaring met andere systemen
        Groet,
        Peter
        mijn website : klik

        Comment


        • #5
          Re: Schouderriem

          Ik heb 2 blackrapids en heb die beide met een camera dan links en rechts hangen. Heel lang geleden{begin BR 2007 ofg zo) heb ik ooit eens een vervanger musketon, met riemgeleider, gehad van BR omdat dat er een camera was gesneuveld met originele haak(dacht van nylon). Dus zo'n haak is vast ergens te koop(kampeerwinkel of bergbeklimwinkel).
          Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

          Comment


          • #6
            Re: Schouderriem

            Ik gebruik een schouderriem van peakdesign : https://www.peakdesign.com/collectio...cts/slide-lite en ben daar zeer tevreden over, kan op verschillende manieren gedragen worden. Ik gebruik hen voor mijn nikon z6ii met de 24 200.

            Comment

            Working...
            X