Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ons vlakke land

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Ons vlakke land

    Vrienden fotografen,

    ik weet zelf niet waarom maar dit beeld spreekt me echt aan.
    Ik zou het fijn vinden wanneer jullie je bevindingen / commentaar over deze foto zouden willen geven.

    Aan iedereen een fijne dag !


  • #2
    Re: Ons vlakke land

    Mooie plaat,
    ghrt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Ons vlakke land

      Waarom dit beeld iemand aanspreekt?
      De voorgrond/onderbouw is lekker rustig zonder storende elementen, met een klassieke hoeve erbij om het saaie er wat uit te halen. De focus in beeld ligt op de wolkenlucht, waar je mooie apart gevormde wolken vindt. Het totaal geeft een mooi rustig beeld. On de wolken zitten een paar lijnen op de juiste plekken / verhoudingen. Dat maakt het beeld aantrekkelijker.

      Comment


      • #4
        Re: Ons vlakke land

        goed gezien om vooraan dat geel accent in beeld te houden. Brengt diepte.
        De boerderij had ik wat verder van de rand geplaatst ( ref : diverse raadgevingen die ik hier zelf mocht krijgen)
        de witte strepen in de lucht (oude condensatie van passerende vliegtuigen ?) spreken me minder aan.
        voor de rest : wat ik er van denk is minder van belang dan wat je er zelf van vindt : je kan nooit voor iedereen goed doen hoor.
        mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
        nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
        https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

        Comment


        • #5
          Re: Ons vlakke land

          Prima polderzicht dat wel wat scherper mocht geweest zijn
          Is deze mss gemaakt met een smartphone, zo komt het wat over qua kleuren en details ...

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Ons vlakke land

            Eerst en vooral: bedankt voor de feedback, ik leer er van en daar is het tenslotte om te doen.

            Nee, geen smartphone. De foto werd gemaakt met mijn Nikon D5 en Nikon 20 mm prime lens.
            Het 'probleem' is waarschijnlijk de diafragma-instelling : F5.6. Hier had ik beter F11 of hoger genomen ?
            Het was een zeer heldere dag, ISO stond op 100 en de snelheid 1/800ste sec.
            Zoals gezegd, een 20 mm lens.

            Groeten,
            Hans.

            Comment


            • #7
              Re: Ons vlakke land

              Oorspronkelijk geplaatst door Hans.De.Smaele Bekijk bericht
              Eerst en vooral: bedankt voor de feedback, ik leer er van en daar is het tenslotte om te doen.

              Nee, geen smartphone. De foto werd gemaakt met mijn Nikon D5 en Nikon 20 mm prime lens.
              Het 'probleem' is waarschijnlijk de diafragma-instelling : F5.6. Hier had ik beter F11 of hoger genomen ?
              Het was een zeer heldere dag, ISO stond op 100 en de snelheid 1/800ste sec.
              Zoals gezegd, een 20 mm lens.

              Groeten,
              Hans.
              idd hier had je beter een hoger cijfer (kleiner opening) voor het diafragma gekozen zoals idd een f11 of hoger ,dit zorgt voor je groter scherptediepte . je sluitertijd zal dan lager uitvallen maar daarvoor is een statief noodzakelijk of hoger iso ,let op als de sluitertijd traag is mag er geen wind staan om bewegingsscherpte te vermijden .wat de foto betreft vind ik hem heel geslaagd :g

              Comment

              Working...
              X