Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3?

    Ik zoek een occasiewagen EUR 4 met een beperkt budget (max €2500) en max +-150.000km
    Heb al eens op autoscoot gekeken en 2e hands.

    -Ofwel een cabrio met 4 zitplaatsen (lijkt enkel Peugeot 206 of Opel Tigra mogelijk voor die prijs ?) Wel zijn er soms dat het dak niet meer opengaat, dan ook de moeite niet
    Met 2 zou dit te doen zijn, met 3 minder qua koffers en beenruimte voor onze dochter achteraar hoorde ik, zijn er mensen met ervaring met deze cabrios?

    -Ofwel iets sportiever zoals een Ford Focus ST met veel PK die sneller optrekt.

    Zijn er nog merken die interessant zijn voor bovenstaande 2 keuzes in 2e hands prijzen volgens dit budget?
    Later koop ik dan wel iets electrisch, is maar tijdelijk.

    Een vriend zegt dat zijn garagist zegt dat Opel, Fiat.... zeker niet aan te raden zijn.
    Peugeot is ook niet te vet, maar een Audi/BMW zijn te duur en teveel taxen/hoog verbruik.

  • #2
    Re: Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3

    Bij oudere cabrio's zijn er inderdaad dikwijls problemen met het mechanisme van het dak, en dat kan bij sommige wagens heel veel kosten om het te (laten) herstellen.
    De sportiefste modellen zijn doorgaans ook een stuk duurder, voor een deel is dat omdat ze zeldzamer zijn.
    Een ander probleem bij de sportievere modellen is dat de onderdelen ook duurder zijn.
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3

      "Een vriend zegt dat zijn garagist zegt dat Opel, Fiat.... zeker niet aan te raden zijn.
      Peugeot is ook niet te vet, maar een Audi/BMW zijn te duur en teveel taxen/hoog verbruik."

      Een vriend zegt dat zijn garagist zegt... we zijn weer bezig.....
      Waarom leren mensen niet van de statistieken ?
      Maar wat Bart zegt over die onderdelen is zeker juist.

      Comment


      • #4
        Re: Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3

        Ik denk dat je voor die prijs niets ernstig zal vinden tenzij je prive via vrienden of zo nog iets kan regelen.
        Of het zal iets zijn dat niemand nog wil. Diesel, heel veel km, schade,...
        De prijzen van tweedehandswagens zijn verdubbeld in de laatste 5 jaar.

        Ik denk dat je toch moet rekenen op pakweg 6 a 7000 euro voor iets met niet te zot km en rond de 10 jaar oud.

        Een moeilijkheid is ook dat veel merkgarages niet meer willen werken aan autos die al zo oud zijn.
        Je zou eens kunnen gaan horen bij merkloze dealers of ze niets weten. Zal je wel iets meer kosten via een garage.

        Comment


        • #5
          Re: Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3

          Voor 2500 euro ga je niks, maar ook niks vinden.
          Minder glas dan vroeger, maar beter.

          Comment


          • #6
            Re: Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3

            Oorspronkelijk geplaatst door CanonYouCan Bekijk bericht
            Peugeot is ook niet te vet, maar een Audi/BMW zijn te duur en teveel taxen/hoog verbruik.
            Wat voor zever is dat van Audi en BMW?
            De rijtaks betaal je volgens het de motor dat er in zit, dit kan bij andere merken dus veel hoger liggen als je daar een zwaardere motor hebt en ook de milieunorm heeft een impact, voor een Euro 4 betaal je meer dan voor een Euro 5.
            Verbruik idem, kan bij andere merken ook een pak hoger liggen.
            De aankoopprijs en/of restwaarde zal inderdaad hoger zijn dan een B merk.
            Vergeet wel niet dat je met een Euro 4 op veel,plaatsen al niet meer mag komen.
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3

              Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
              Een moeilijkheid is ook dat veel merkgarages niet meer willen werken aan autos die al zo oud zijn.
              Waar komt dat vandaan?
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Waar komt dat vandaan?
                Dat is al een tijdje aan de gang.
                De grote merken hebben het helemaal in hun bol gekregen en doen dit niet meer.
                Wisselstukken hebben ze niet meer en stukken zoeken in het alternatief circuit weigeren ze te doen.

                Bij ons in Brugge is het bij VW Raes groep alvast al zo.
                Ze willen niet meer aan oudere wagens werken. Zijn ze te vies van.

                Was in Oostende bij Phlips ook al zo. Ze zijn failliet gegaan.
                Je moet maar een nieuw kopen is hun idee.

                Mijn volgende wagen zal geen VW meer zijn. Ik was al aan het kijken bij andere merken maar ik hoor van vrienden dat het bij ander merken ook zo is.
                Nergens nog origineel stukken beschikbaar in stock.

                Alternatief circuit wel zoveel als je wil. Maar dan moet je bij een niet officieel garage gaan.
                We gaan nu gaan verhuizen ook. Dicht bij de Franse grens.
                Ik was even aan het horen en naar het schijnt zijn de prijzen voor onderhoud en stukken daar bijzonder veel lager dan hier in het pokkeduur Vlaanderen.

                Mijn laatste onderhoud aan de VW polo was meer dan 700 !!!!! EURO!!!!
                Ik ben da beu zun.

                Comment


                • #9
                  Re: Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3

                  Even terug naar de cabrio ...
                  De beste die we ooit hebben gehad was de Ford Focus cc.
                  4 zitplaatsen, met open dak nog voldoende koffer voor vakantievaliezen en nooit problemen met het dak, ook perfect waterdicht.
                  We denken nog steeds met heimwee terug aan deze cabrio, die ons menigmaal naar Italië (en terug) heeft gebracht.

                  Jaja
                  Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
                  Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

                  Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3

                    Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                    Mijn laatste onderhoud aan de VW polo was meer dan 700 !!!!! EURO!!!!
                    Ik ben da beu zun.
                    Doet er mij aan denken dat ik de rekening van het laatste onderhoud (60000 km) moet betalen. 500 euro en een pint. Geen merkgarage-dealer.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3

                      Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
                      Dat is al een tijdje aan de gang.
                      De grote merken hebben het helemaal in hun bol gekregen en doen dit niet meer.
                      Wisselstukken hebben ze niet meer en stukken zoeken in het alternatief circuit weigeren ze te doen.

                      Bij ons in Brugge is het bij VW Raes groep alvast al zo.
                      Ze willen niet meer aan oudere wagens werken. Zijn ze te vies van.

                      Was in Oostende bij Phlips ook al zo. Ze zijn failliet gegaan.
                      Je moet maar een nieuw kopen is hun idee.

                      Mijn volgende wagen zal geen VW meer zijn. Ik was al aan het kijken bij andere merken maar ik hoor van vrienden dat het bij ander merken ook zo is.
                      Nergens nog origineel stukken beschikbaar in stock.

                      Alternatief circuit wel zoveel als je wil. Maar dan moet je bij een niet officieel garage gaan.
                      We gaan nu gaan verhuizen ook. Dicht bij de Franse grens.
                      Ik was even aan het horen en naar het schijnt zijn de prijzen voor onderhoud en stukken daar bijzonder veel lager dan hier in het pokkeduur Vlaanderen.

                      Mijn laatste onderhoud aan de VW polo was meer dan 700 !!!!! EURO!!!!
                      Ik ben da beu zun.
                      Ik ken Patrick Raes al sinds hij begon met Honda langs de Weststraat in Moerkerke. Hij had echt wel goede mechaniekers (won regelmatig prijzen). Maar hij is te groot gegroeid op een te korte tijd. Ze worden gegijzeld door de dealership-merken : zoveel nieuwe wagens afnemen per maand, zie maar dat je ze kwijt raakt...
                      Maar ik begrijp je frustratie, mijn dochter heeft ooit de fout gemaakt om haar VW Golf voor onderhoud binnen te brengen bij een merkenverdeler in Gent, ze zat boven de 1000 €.....
                      Daar leer je heel snel van...
                      Moraal van het verhaal : als je een goede onafhankelijke garagist hebt waar de kassa nog niet rinkelt als je de garage binnen rijdt : koester hem.
                      En over die merkgebonden stukken : denk je dat een turbo langer mee gaat als er volkswagen op staat ? Ik koop NOOIT onderdelen bij een merkengarage, de prijzen zijn te gek voor woorden.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3

                        Oorspronkelijk geplaatst door Spanik Bekijk bericht
                        Doet er mij aan denken dat ik de rekening van het laatste onderhoud (60000 km) moet betalen. 500 euro en een pint. Geen merkgarage-dealer.
                        Dan betaal jij meer of tenminste hetzelfde als bij een officiële dealer.
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3

                          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                          Dan betaal jij meer of tenminste hetzelfde als bij een officiële dealer.
                          dat hangt natuurlijk volledig af van hetgeen werd gedaan aan het voertuig ... er is een zekerheid en dat is dat het bij een niet merken dealer altijd een pak beterkoop is dan bij een merken dealer ... dat is de logica zelf, alleen al de kosten / eisen waaraan die merken dealer moet voldoen voor het merk ... en die hij al aan de klant moet doorrekenen. De infrastructuur moet ook volledig betaald worden door het atelier daar de winst op nieuwe voertuigen praktisch nihil is ... en dan spreken we nog niet over de prijzen van onderdelen die bij de merken 30 tot 50 % duurder zijn dan bij de niet officiele garages...
                          nikon coolpix s9100

                          Comment


                          • #14
                            Re: Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3

                            Oorspronkelijk geplaatst door opapol Bekijk bericht
                            Maar ik begrijp je frustratie, mijn dochter heeft ooit de fout gemaakt om haar VW Golf voor onderhoud binnen te brengen bij een merkenverdeler in Gent, ze zat boven de 1000 €.....
                            Ik snap niet dat men zoveel moet betalen voor een onderhoud, tenzij er (abnormale) slijtage van stukken bij zijn die buiten het standaard onderhoud mee moeten vervangen worden.
                            Ik heb nog nooit in heel mijn leven bij een officiële dealer (merkgarage) zoveel betaald voor een klein of groot onderhoud en dit zowel bij Ford, Nissan, Renault, BMW, Audi, VW, Hyundai.
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Tip occasie cabrio of sportieve auto max €2500? Peugeot 206 cabrio te klein met 3?

                              Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                              dat hangt natuurlijk volledig af van hetgeen werd gedaan aan het voertuig ... er is een zekerheid en dat is dat het bij een niet merken dealer altijd een pak beterkoop is dan bij een merken dealer ... dat is de logica zelf, alleen al de kosten / eisen waaraan die merken dealer moet voldoen voor het merk ... en die hij al aan de klant moet doorrekenen. De infrastructuur moet ook volledig betaald worden door het atelier daar de winst op nieuwe voertuigen praktisch nihil is ... en dan spreken we nog niet over de prijzen van onderdelen die bij de merken 30 tot 50 % duurder zijn dan bij de niet officiele garages...
                              Ik ben daarvan niet overtuigd, een dealer van het merk zelf zal altijd het juiste materiaal, de juiste computer, de juiste vervangstukken gebruiken van het merk zelf.
                              Een officiële dealer heeft inderdaad te voldoen aan bepaalde eisen die meer kosten, maar die heeft ook al verdiend aan de verkoop van uw wagen.
                              Een onafhankelijke garagist moet nog verdienen op het onderhoud, die heeft niets gehad aan de verkoop van het voertuig.
                              Die zal ook nooit zo in detail alles nakijken of afstellen als een officiële merkgarage, tenminste ervan uitgaande dat ze elk eerlijk hun werk doen.
                              En als men steeds naar de officiële garage gaat dan zal er ook nooit discussie zijn over een garantiegeval.
                              Heb al gehad dat ze mij na vier jaar toch nog iets onder garantie deden niettegenstaande de garantie al lang voorbij was, dit zal een onafhankelijke garagist nooit doen.
                              Persoonlijk ben ik van mening (mijn idee erover) dat een onafhankelijke garagist vooral ideaal is voor wie met tweedehandswagens rijdt en geen service dient te verwachten van de fabrikant (garantie).
                              Een band of remblokken en olie vervangen zullen ze overal wel kunnen, maar al de rest wordt toch heel specifiek met alle elektronica en computers in de wagens, ik zie ze niet meteen een software updaten in een onafhankelijke garage.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X