Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

"goedkope" oplossing?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • "goedkope" oplossing?

    Even jullie mening graag.Heb een fuji x-t3 met 3 lenzen.
    Nu ben ik aan het nadenken om een 2de camera te kopen, dan moet ik niet steeds de lens vervangen.
    Zou het graag redelijk goedkoop houden, welk toestel raden jullie aan om samen te gaan met de fuji 55-230 lens?

    mvg
    Fuji XT-5,Fujinon 16-80,Viltrox 23 F/1.4,fujinon 50-230
    schitterende maltwhisky op de kast

  • #2
    Re: "goedkope" oplossing?

    Ervaring(D200 +D300)->niet doen! 2 camera's om je nek en dan zit de goede lens weer niet op beide.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: "goedkope" oplossing?

      Oorspronkelijk geplaatst door maltje1962 Bekijk bericht
      Even jullie mening graag.Heb een fuji x-t3 met 3 lenzen.
      Nu ben ik aan het nadenken om een 2de camera te kopen, dan moet ik niet steeds de lens vervangen.
      Zou het graag redelijk goedkoop houden, welk toestel raden jullie aan om samen te gaan met de fuji 55-230 lens?

      mvg
      Het goedkoopste is door jezelf te verplaatsen dan hoef je niet steeds je objectief te verwisselen.

      Comment


      • #4
        Re: "goedkope" oplossing?

        Twee camera's lijkt me ook niet handig. Zeker niet als je 2 verschillende zijn. Ik heb het ooit 1 jaar op vakantie gedaan, nooit meer. Je hebt de verkeerde camera in handen, moet de andere uit de tas halen... niet veel sneller dan van lens wisselen.

        Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
        Het goedkoopste is door jezelf te verplaatsen dan hoef je niet steeds je objectief te verwisselen.
        Niet altijd mogelijk hé...

        Comment


        • #5
          Re: "goedkope" oplossing?

          Ik gebruik dit.
          Geen idee of dit ook voor Fuji bestaat.


          Ik heb daar een degelijke riem bij gekocht en dat werkt erg handig.
          Voordeel is dat je met 1 toestel blijft werken.
          Het is maar hoe je het bekijkt. Nadeel is dat je een korte tijd kwijt bent voor elke wissel.

          Comment


          • #6
            Re: "goedkope" oplossing?

            Ik ga er vaak op uit met 2 toestellen. Als ik de Fuji X-T3 kocht heb ik mijn X-t2 gehouden. De instellingen zijn op beide toestellen dezelfde (alle parameters en aanpasbare toetsen zijn gelijkgezet).
            Vorig weekend was ik in Lille : op 1 toestel zat de 50-140 en op het andere de 10-24. Werkt probleemloos (maar de toestellen en lenzen wegen niet zo veel).

            Mijn ervaring is immers dat ik de wissel van objectief nogal omslachtig vond en dat ik het dan ook vaak niet deed (en de foto dus niet nam).

            Er bestaan ook harnassen waar je eenvoudig 2 toestellen kan aan vasthechten (dat deed ik met de Nikons), maar nu gebruik ik twee toestellen met elk een peakdesign riem, de ene over de linkerschouder, de andere over de rechter.

            Veel plezier d'ermee.

            Peter

            Comment


            • #7
              Re: "goedkope" oplossing?

              Een tweede, niet al te dure tweedehands X-T3 behoort tot de mogelijkheden. Maar daar had u zelf ongetwijfeld ook al aan gedacht.
              https://www.flickr.com/photos/decultuurconsument/

              Comment

              Working...
              X