Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

C-mine by night.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] C-mine by night.

    .





    Bedankt voor het kijken (reageren mag natuurlijk).


    Mvg.


    Spikkesenior.
    nikon coolpix s9100

  • #2
    Re: C-mine by night.

    mooie opname met een storend wit puntje rechts in de lucht
    Groeten
    Georges

    Comment


    • #3
      Re: C-mine by night.

      Oorspronkelijk geplaatst door georgesvdb Bekijk bericht
      mooie opname met een storend wit puntje rechts in de lucht
      Dat"storende" witte puntje is de noordster en dus bewust laten staan.
      nikon coolpix s9100

      Comment


      • #4
        Re: C-mine by night.

        prachtige reeks die je hier recent aan het posten bent Spikkesenior, de ene NOG sterker dan de andere.
        Deze is ook weer fantastisch mooi, heerlijke kleuren prachtige compo en sfeer, doet me denken aan een of andere stripreeks met verhalen van 150 jaar geleden uit een vroeg industriele periode...
        lcut is donker maar met nog net genoeg structuur en kleur om extra sfeer te geven. ik vind de koude paarse bewerking ook heel goed werken in deze.

        enige kleine puntje van commentaar, misschien de huizen links nog wat rechter zetten, ze lijken een klein beetje achter over te vallen owv perspectief vervorming...
        de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
        Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

        Comment


        • #5
          Re: C-mine by night.

          knap dat de verlichting van de gebouwen de pikzwarte lucht compenseert.

          jammer dat België er de gewoonte van maakt om (industrieel) erfgoed met de grond gelijk te maken. Hier duidelijk een bewijs dat het beter kan.
          mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
          nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
          https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

          Comment


          • #6
            Re: C-mine by night.

            Mooi alleen FF wat aanpassingen maken met PS.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: C-mine by night.

              Knap nachtshot Eddy !
              bedankt om te kijken of te reageren, frans !

              Comment


              • #8
                Re: C-mine by night.

                Sorry Eddy, ik volg bovenstaande comments niet
                Als ik de foto bekijk op m'n monitor dan zie ik een pak paarse artefacten in de lucht en een serieus pak ruis, zelfs lijnen in het beeld
                Dus voor mij zeker niet zo geslaagd als iedereen schrijft, je weet ik geef altijd mijn mening hé

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: C-mine by night.

                  Oorspronkelijk geplaatst door spikkesenior Bekijk bericht
                  Dat"storende" witte puntje is de noordster en dus bewust laten staan.
                  Ik vind het een prachtige plaat

                  Maar dat wit puntje kan onmogelijk de Poolster zijn omdat de foto naar het oosten werd genomen (denk ik). De Poolster is niet zo helder, ik denk dat het Vega is.
                  Vergeef mij mijn nerdy reactie
                  Rudy,

                  Hier vind je meer Astrofotografie werk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: C-mine by night.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                    Sorry Eddy, ik volg bovenstaande comments niet
                    Als ik de foto bekijk op m'n monitor dan zie ik een pak paarse artefacten in de lucht en een serieus pak ruis, zelfs lijnen in het beeld
                    Dus voor mij zeker niet zo geslaagd als iedereen schrijft, je weet ik geef altijd mijn mening hé

                    grts
                    Sieg
                    Zou zomaar eens allemaal waar kunnen zijn Sieg, dat kan ik niet be discussiëren want ik heb hem enkel op klein formaat gezien. Het gaat me in de eerste plaats om compositie, kleuren, lijnen, diepte, daarop geef ik persoonlijk mn eerste mening. En dat was voor mij in deze allemaal dik in orde.

                    Daarnaast zijn zaken als ruis, artefacten etc uiteraard belangrijk om op groot formaat te beoordelen, en dat mag zeker ook benoemd worden, zeker als je met doorwinterde fotografen als deze bezig bent!!

                    Dus een genuanceerde grijze ipv zwartwitte mening wat mij betreft 😉
                    de dag dat ik begon te fotograferen, was ik terug verwonderd als een kind...
                    Canon EOS R, Tamron 24-70mm 2.8, Canon 70-200mm f/4 L IS USM, Sigma 85mm 1.4, Canon 16-35 f/4 L IS

                    Comment

                    Working...
                    X