Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tamron 70-200 f2.8 versus Sigma 70-200 f2.8 G2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tamron 70-200 f2.8 versus Sigma 70-200 f2.8 G2

    Ik wil een 70-200 F2.8 lens aanschaffen met Nikon vatting en ben aan het twijfelen tss Tamron 2.8 GII en Sigma 2 8 sport
    Graag jullie advies

  • #2
    Re: Tamron 70-200 f2.8 versus Sigma 70-200 f2.8 G2

    Het is maar een mening en te nuanceren zoals je het wil horen...

    Ik ben erg tevreden van Tamron. De lenzen die ik heb gebruik ik professioneel beroepsmatig en die zien af. Tot op heden geen klachten van.

    Is mij ooit overkomen dat ik een Sigma tele had. Die lens was niet slecht maar er zat een fout in de firmware waardoor ik die niet kon gebruiken op een nieuwe body.
    Desondanks er een firmware upgrade voor die lens bestond hebben ze mij nooit willen helpen omdat de lens een paar maanden uit garantie was.
    De lens was nog steeds te kopen in de winkel en bij mensen waarvan de lens niet uit garantie was hebben ze het wel willen upgraden.
    Zelfs niet tegen betaling! Totale weigering om mij te helpen. Je moet maar een nieuw kopen was hun antwoord.
    Ik heb hun dat zo kwalijk genomen dat Sigma hier nooit meer in huis komt.

    Als je beroepsmatig actief bent kan je het missen als kiespijn als partners niet betrouwbaar zijn.

    Comment


    • #3
      Re: Tamron 70-200 f2.8 versus Sigma 70-200 f2.8 G2

      buurmanBert is duidelijk niet aan juiste loket geweest in de tijd dat de docks er nog niet waren.

      98% van mijn objectieven zijn van Sigma. Bij mij komt er geen Tamron in, heb er tientallen uit elkaar zien vallen - normaal gebruik -.

      Des al te min zijn beide objectieven gelijkwaardig waarbij de sigma in mijn ogen wat meer boven de Tamron uit steekt.

      Comment


      • #4
        Re: Tamron 70-200 f2.8 versus Sigma 70-200 f2.8 G2

        Ik ben in de tijd eerst gaan aankloppen bij de winkel waar ik die gekocht had.
        Was een gereputeerde zaak hier bij ons in de buurt.
        Computer says no.
        Dan maar de importeur aangesproken.
        Ook daar geen medewerken.
        Is een getouwtrek geweest en finaal heb ik het opgegeven.
        Ik ben nooit meer terug geweest naar die winkel en heb ook Sigma vaarwel gezegd.
        Ze gaan mij dat geen twee keer lappen.

        Comment


        • #5
          Re: Tamron 70-200 f2.8 versus Sigma 70-200 f2.8 G2

          Dat is trouwens ook de reden waarom je oudere tweedehands Sigma's altijd moet testen op je body.
          Willen niet altijd goed samenwerken.

          Comment


          • #6
            Re: Tamron 70-200 f2.8 versus Sigma 70-200 f2.8 G2

            Oorspronkelijk geplaatst door demuro Bekijk bericht
            Dat is trouwens ook de reden waarom je oudere tweedehands Sigma's altijd moet testen op je body.
            Willen niet altijd goed samenwerken.
            Klopt.

            Ik vind het vooral jammer dat de grote merken geen inspanning doen om standaarden te ontwikkelen en dit soort informatie niet uitspelen aan derde partijen.
            Over lens vattingen kunnen de meningen verschillen. Maar dat bv het flitsvoetje nog steeds niet standaard is vind ik wel gek.

            We zien wel al een trend in batterijen.
            Stel je voor dat we op die manier autos zouden produceren of computers.

            Comment


            • #7
              Re: Tamron 70-200 f2.8 versus Sigma 70-200 f2.8 G2

              Morgen ga ik kijken naar een tweedehands 70-200 f2.8 GED VRII. Ik ben hier toevallig op uitgekomen
              Dit is wel iets anders dan een Tamron of Sigma
              Iemand hervatting hiermee

              Comment


              • #8
                Re: Tamron 70-200 f2.8 versus Sigma 70-200 f2.8 G2

                Volgens mij geldt voor beide merken: "problemen in het verleden zijn zeker geen garantie voor problemen in de toekomst", kortom beide merken hebben een tijd geleden een geweldige kwaliteitsslag gemaakt. Ik heb zelf een Tamron 70-300(met een heleboel lettertjes) maar met VR en electrische AF en die bevalt uitstekend en was lange tijde de beste 70-300(Sigma, Sony, Nikon en Canon muv de L versie) in die klasse en eigenlijk zit de Canon L daar niet in.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment

                Working...
                X