Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop nieuwe Nikon Lens

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop nieuwe Nikon Lens

    Wegens de in onbruik geraakte 18/270 Tamron lens die ik gebruikte op mijn Nikon D7200 camera overweeg ik mij de Nikon AF-P DX Nikkor 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR lens te kopen die in alle recensies die ik lees goede beoordelingen krijg . Nog iemand die tevreden is over deze lens ?

  • #2
    Re: Aankoop nieuwe Nikon Lens

    Voor Canon bestaat dit type lens ook. Zelfde prijsklasse.
    In mijn beginjaren was ik er erg content van.
    Maar naarmate je meer eisend wordt merk je dat die lens toch niet voldoende is.
    Ook door de crop een pak minder bruikbaar in de praktijk dan je zou denken.

    Nu, ik doe wel maar heel weinig dieren in landschap of dat soort fotografie.
    Mijn expertise ligt meer bij portret en lifestyle.
    Daarvoor is de lens veel te lang.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop nieuwe Nikon Lens

      Ik ken natuurlijk uw budget niet maar ik zou kiezen voor de 18-300 lens (Nikon 18-300 mm f/3.5-6.3G ED VR AF-S DX Nikkor).
      Niet alleen moet je dan minder wisselen van lens (als je maar begint met 70 mm moet je echt wel vrij veel wisselen hoor) maar de 18-300 is ook lichtgevoeliger (begint bij 3.5 ipv 4.5).
      En als je de lens toch vooral wil gebruiken om vogels e.d. te fotograferen kan je misschien voor de fullframe variant gaan (Nikon 70-300mm f/4.5-5.6E ED VR AF-P). Dan heb je op een crop-camera een 105-450 mm lens. Die is wel opnieuw wat minder lichtgevoelig (begint op 4.5) maar die lens is toch tamelijk snel (voor die prijs). En moest je ooit overschakelen naar full frame..... (zeg nooit nooit, ik weet waarover ik spreek :-)).
      In ieder geval, geniet van uw aankoop, wat het ook moge zijn.

      Comment


      • #4
        Re: Aankoop nieuwe Nikon Lens

        Hoi ik heb nog een 70/300 4-5/5.6 afp E lens te koop , ook voor fullframe zeer goede lens , maar ik heb ook de 70/200 f4 en de sigma 150/600 , daarom word deze niet zo vaak gebruikt gr

        Comment


        • #5
          Re: Aankoop nieuwe Nikon Lens

          Ik ben ook nog in het bezit van de lens Tamron AF 17-50mm 1:2.8 . Denkelijk zal ik toch gaan voor de Nikon AF-P DX Nikkor 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR . Deze staat voor het moment nieuw zijnde geprijsd aan € 315 . Ik ben ook niet iedere dag op stap met mijn fototoestel en lenzen . Meestal voor mijn 2 of 3 reizen die ik per jaar doe .

          Comment


          • #6
            Re: Aankoop nieuwe Nikon Lens

            Oorspronkelijk geplaatst door Hans.De.Smaele Bekijk bericht
            Ik ken natuurlijk uw budget niet maar ik zou kiezen voor de 18-300 lens (Nikon 18-300 mm f/3.5-6.3G ED VR AF-S DX Nikkor).
            Niet alleen moet je dan minder wisselen van lens (als je maar begint met 70 mm moet je echt wel vrij veel wisselen hoor) maar de 18-300 is ook lichtgevoeliger (begint bij 3.5 ipv 4.5).
            En als je de lens toch vooral wil gebruiken om vogels e.d. te fotograferen kan je misschien voor de fullframe variant gaan (Nikon 70-300mm f/4.5-5.6E ED VR AF-P). Dan heb je op een crop-camera een 105-450 mm lens. Die is wel opnieuw wat minder lichtgevoelig (begint op 4.5) maar die lens is toch tamelijk snel (voor die prijs). En moest je ooit overschakelen naar full frame..... (zeg nooit nooit, ik weet waarover ik spreek :-)).
            Lichtgevoelige lenzen bestaan niet en alle lenzen hebben "last" van de cropfactor.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Aankoop nieuwe Nikon Lens

              Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
              Ik ben ook nog in het bezit van de lens Tamron AF 17-50mm 1:2.8 . Denkelijk zal ik toch gaan voor de Nikon AF-P DX Nikkor 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR . Deze staat voor het moment nieuw zijnde geprijsd aan € 315 . Ik ben ook niet iedere dag op stap met mijn fototoestel en lenzen . Meestal voor mijn 2 of 3 reizen die ik per jaar doe .
              Voor die prijs ben je zeker niet in het zak gezet.
              Ook gezien de ander lens die je hebt is dat wel een mooie combinatie.

              Ik ben vroeger ook zo gestart en veel plezier aan gehad.

              Nu ben ik beroepsmatig actief en bijzonder veeleisend geworden.
              Voor mijzelf zou ik die aankoop niet opnieuw doen.
              Maar als het voor de hobby is dan heb je aan die combinatie zeker een mooie deal.

              In de tijd ben ik met die lens ook veel fotos gaan maken in natuurdomeinen en parken zoals Plankendael.
              Fotos waren best wel ok.

              Comment


              • #8
                Re: Aankoop nieuwe Nikon Lens

                Bedankt voor de tips .

                Comment


                • #9
                  Re: Aankoop nieuwe Nikon Lens

                  Ik heb mij de Nikon AF-P DX Nikkor 70-300mm f/4.5-6.3G ED VR aangeschaft en ben nu aan het uitzoeken hoe ik de optische VR kan uitschakelen . Volgens het boekje zou deze uit te schakelen zijn via het menu Foto-opnamemenu maar als ik daar naar toe ga vind ik niets over Optische VR terug . Ik ben in het bezit van de Nikon D7200 .

                  Comment


                  • #10
                    Re: Aankoop nieuwe Nikon Lens

                    Heb je de laatste firmware op je toestel staan?

                    Comment


                    • #11
                      Re: Aankoop nieuwe Nikon Lens

                      Dat denk ik niet . Hoe gaat dit in zijn werk ?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Aankoop nieuwe Nikon Lens

                        Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                        Dat denk ik niet . Hoe gaat dit in zijn werk ?
                        Ik heb bij al mijn camera's een boekje gekregen en daar staat dat precies in.
                        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                        Comment


                        • #13
                          Re: Aankoop nieuwe Nikon Lens

                          Oorspronkelijk geplaatst door noliko Bekijk bericht
                          Dat denk ik niet . Hoe gaat dit in zijn werk ?
                          https://downloadcenter.nikonimglib.c...197/D7200.html

                          Klik op tapblad firmware, en volg de stappen.
                          Minder glas dan vroeger, maar beter.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Aankoop nieuwe Nikon Lens

                            Alleen al voor de no nonsense tussenkomsten van hjanssen vind ik dit forum de moeite waard....schitterend !

                            Comment


                            • #15
                              Re: Aankoop nieuwe Nikon Lens

                              Bedankt , maar ik had ook de handleiding van mijn Nikon D 7200 . Ik zal dit eens nakijken .

                              Comment

                              Working...
                              X