Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon 750 met sb900 flitserhı

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon 750 met sb900 flitserhı

    Beschik over een flits sb900 nikon combinatie met nikon 750. Bij gebruik flitser zijn er 2tal flitsen die afgaan voor foto kan gemaakt worden;lijkt op rode ogen reductie. Foto jan dus pas 1 se na afdrukken genomen worden. Rode ogen staat niet ingesteld, reeds reset gedaan... iemand raad?

  • #2
    Re: Nikon 750 met sb900 flitserhı

    Die voorflitsen dienen om de juiste hoeveelheid invullicht te bepalen bij uitgebalanceerd invullicht.
    Uitgebalanceerd invullicht wordt geselecteerd door matrix, centrumgericht, .. lichtmeting.
    Standaard flitsen gebeurt bij spotmeting. En daar dus geen voorflitsen.
    Aan jou de keuze
    (zie pg 184 van de handleiding)
    mvg,
    Patric

    Comment


    • #3
      Re: Nikon 750 met sb900 flitserhı

      Hallo Patrick, bij spotmeting zijn er ook voorflitsen..., bij elk type van programma (M A S P) overigens...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon 750 met sb900 flitserhı

        Alleen als de flitser op M staat zijn er geen voorflitsen.
        Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

        Comment


        • #5
          Re: Nikon 750 met sb900 flitserhı

          Te vlug gereageerd.
          Omdat alleen voorflitsen vernoemd wordt bij uitgebalanceerd invullicht de verkeerde conclusie getrokken.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon 750 met sb900 flitserhı

            Flitser op M gezet, blijft voorflitsen..

            Comment


            • #7
              Re: Nikon 750 met sb900 flitserhı

              Dat klopt inderdaad ze zijn niet alleen voor de lichtmeting maar ook voor de wb instelling. Op mijn SB800 kon ik ze in het menu wel uitzetten, was daar nogal lastig.
              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

              Comment


              • #8
                Re: Nikon 750 met sb900 flitserhı

                'FWIW' Ik heb zelf ook nog eens mijn Sb 900 geladen. Volgens mijn instellingen geeft deze altijd een voorflits af, niet zichtbaar voor mij, ook niet in een spiegel. Straf dat jij de voorflits ziet ? Er is op de camera toch geen commanderstand geselecteerd ? we zoeken verder !
                Last edited by guido.g; 15 juni 2022, 15:24.
                https://ggpics.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon 750 met sb900 flitserhı

                  Oorspronkelijk geplaatst door hjanssen Bekijk bericht
                  Dat klopt inderdaad ze zijn niet alleen voor de lichtmeting maar ook voor de wb instelling. Op mijn SB800 kon ik ze in het menu wel uitzetten, was daar nogal lastig.
                  Kan je dat in de handleiding duiden, of volgorde van instellingen, Nikon heeft de gewoonte zijn menu's ergonomisch over zijn modellen te gebruiken, met natuurlijk nieuwe items.
                  https://ggpics.be/

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon 750 met sb900 flitserhı

                    Het enigste wat ik gevonden heb, door het even ingedrukt (3sec) houden van de OK knop op A zetten nogmaals OK knop drukken en naar beneden scrollen onderaan de kleine A selecteren, en ok drukken en exit. Het resultaat is een donkere foto, dan de foto voordien met dezelfde instellingen, dus geen lichtmeting door de voorflitsen, dus staan ze uit.Geen DDL/TTL meer. En dit blijft in alle mode zo. MASP. MAAR ik zou graag weten waarom je dat zou willen.
                    Last edited by guido.g; 15 juni 2022, 15:43.
                    https://ggpics.be/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon 750 met sb900 flitserhı

                      Had je geen bracketing op staan?

                      Ik ben geen expert in Nikon.
                      Ging het over Canon dan kon ik meer helpen.
                      Canon en Nikon verschillen in de manier waarop ze die TTL uitvoeren.

                      Comment

                      Working...
                      X