Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Focus point Canon m50

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Focus point Canon m50

    Heb enkele maanden geleden mijn 700d vervangen door een M50.
    Maar vind toch dat ik met de 700D meer scherpe foto's had dan met de M50.
    Met de 700D kon je meerdere focuspoints selecteren, wat bij de M50 niet zo is,of kan dit wel ?

  • #2
    Re: Focus point Canon m50

    Ik heb geen ervaring met de M50, maar het autofocus systeem van die camera heeft meer mogelijkheden dan dat van een 700D.
    Meer uitleg kan je hier vinden (hopelijk is de taal geen probleem): https://www.youtube.com/watch?v=IviEt9UG1SM
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Focus point Canon m50

      Ik denk ook eerder dat het een gebrek aan kennis van de camera is Bart.
      En weet ook dat de camera meer mogelijkheden heeft op alle vlak, maar gebruiksvriendelijker lijkt het me in ieder geval niet.Althans niet wat het focussysteem betreft.Zo meteen de link in uw bericht eens bekijken.

      Comment


      • #4
        Re: Focus point Canon m50

        Ik heb een M6, de versie zonder ingebouwde zoeker, en ik vind het aantal focusinstellingen ook redelijk beperkt.
        Je hebt keuze tussen een punt, een soepele zone, of 49/99 punten over het hele scherm met of zonder gezichtsherkenning.
        In alle gevallen kan je de focusplaats met het aanraakscherm verplaatsen (het enkele punt ook met de knoppen achteraan).

        Eerste maatregel op een Canon mirrorless is continue focus af zetten, anders stelt het toestel ook scherp wanneer je niet op de ontspanknop drukt (of aan andere knop die je daar voor ingesteld hebt), en gaat de batterij snel leeg.

        De M50/M6 waren de eerste mirrorless van Canon met een bruikbare AF, ze maken echt wel scherpe foto's zolang je er geen snel bewegende onderwerpen wil mee fotograferen.