Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ALI - gecombineerde levering - wat is de procedure ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ALI - gecombineerde levering - wat is de procedure ?

    Iets gekocht bij Ali op 1 mei, en daarna op 5 mei.
    Nu zie ik dat ze daar een gecombineerde verzending van maken.

    Zijn daar bepaalde procedures, richtlijnen, regels voor ? Ik bedoel, wanneer beslist Ali om 2 zendingen te combineren ? Of kan je dat niet voorspellen ?




    Vraag 2: hoe zit dat met de douane? Ik dacht dat je tot 150 euro vrij kon invoeren ? Maar als ze twee stukken combineren, zien ze dat dan als 1 ( veel duurder geheel ? )
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    ALI - gecombineerde levering - wat is de procedure ?

    Hangt ervan af welke manier van gecombineerd verzenden.
    Meerdere zendingen dezelfde dag versturen, maar elk apart … niet echt een probleem.
    Meerdere bestellingen in één pakket … waarde van pakket is het totaal en dan kan er wel een probleem zijn als je over de 150€ komt met het totaal van de goederen + BTW + transportkosten + BTW.
    Canon EOS Digital
    BD0479BE

    Comment


    • #3
      Re: ALI - gecombineerde levering - wat is de procedure ?

      Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
      Hangt ervan af welke manier van gecombineerd verzenden.
      Meerdere zendingen dezelfde dag versturen, maar elk apart … niet echt een probleem.
      Meerdere bestellingen in één pakket … waarde van pakket is het totaal en dan kan er wel een probleem zijn als je over de 150€ komt met het totaal van de goederen + BTW + transportkosten + BTW.
      Maar dat is nu net de grote onbekende…
      Dus in feite best altijd wat dagen tussen laten als je bv. twee pakketjes van elk 80 euro zou bestellen. Nu ja, 80 euro is al best veel geld voor iets van Ali.
      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
      Si non, on devient bonbon
      Et les gens nous mangent !"

      Comment


      • #4
        Re: ALI - gecombineerde levering - wat is de procedure ?

        Dit is mij nog nooit overkomen buiten de EU.
        Het is me wel al overkomen bij Amazon en Bol maar daar speelt dat geen rol natuurlijk.
        Ik was me niet bewust van het bestaan van deze regeling voor Ali.
        Ik hoop dat je niet boven de 150 euro uit komt of je zal mogen rekenen op extra kosten vermoed ik.

        Het omgekeerde heb ik wel al een paar keer meegemaakt.
        Een paar dingen bestellen bij de zelfde winkel en ze sturen het in brokjes en stukjes op (bij wijze van spreken).

        Nu ik er aan denk... Ik moet nog een kado bestellen voor het vrouwtje haar verjaardag. Anders ga ik een paar weken op de zetel moeten slapen en bruin bonen eten

        Comment


        • #5
          ALI - gecombineerde levering - wat is de procedure ?

          Oorspronkelijk geplaatst door buurmanBert Bekijk bericht
          Het omgekeerde heb ik wel al een paar keer meegemaakt.
          Een paar dingen bestellen bij de zelfde winkel en ze sturen het in brokjes en stukjes op (bij wijze van spreken).

          Nu ik er aan denk... Ik moet nog een kado bestellen voor het vrouwtje haar verjaardag. Anders ga ik een paar weken op de zetel moeten slapen en bruin bonen eten
          Hopelijk bestel je dan geen vaas … want als ze die in stukjes versturen. [emoji23][emoji23][emoji23]
          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            ALI - gecombineerde levering - wat is de procedure ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Maar dat is nu net de grote onbekende…
            De reden dat niemand een sluitend antwoord kan geven … hoe uw pakjes verzonden worden is voor iedereen een raadsel.
            Afwachten is de boodschap en inderdaad best een paar dagen tussen laten of wachten tot de status op verzonden staat.
            Of … minder kopen. [emoji23]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment

            Working...
            X