Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft er iemand de Chasseurs d'Images van deze maand?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heeft er iemand de Chasseurs d'Images van deze maand?

    Daar zouden namelijk de testen van zowel de ist Ds en de Canon EOS 20D in staan en de Pentax zou betere signaal/ruisverhoudingen neerzetten dan de Canon?????

    Heb dat gelezen op het Pentax forum van DPreview (ja, tegenwoordig hou ik mij daar iet meer op )
    Iemand die mij dat kan bevestigen? Want vind dat nogal moeilijk te geloven na de (DP) review over de 20D gelezen te hebben.

    In elk geval: ik begin overal te lezen dat de beeldkwaliteit (inzake ruis en resolutie) van het kleine Pentaxke (Ds dus) beter is dan de ist D (en dus beter dan D70, EOS 300D, D100 en 10D's aller hande). Blijkbaar heeft de Sony CCD nog heel wat in zijn mars.
    Tommetoch, en just ne ist D gekocht. 't Is altijd hetzelfde...
    Enfin, da's eigenlijk wel goed nieuws...

    Eén voordeel heeft de Canon wel tegenover de Pentax: de Canon is al enkele maanden overal verkrijgbaar, de Pentax daarentegen...


    [Edit] Oeoeoeoeoeoeps, gepost op het verkeerde forum. Mod, kan dat nog rechtgezet worden, aub. Sorry hé, was er weeral met mijn hoofd niet bij - hoe zou dat komen ) [/edit]
    Last edited by MarcFoto; 24 november 2004, 21:06.
    http://www.digifotofreak.nl

  • #2
    Re: Heeft er iemand de Chasseurs d'Images van deze maand?

    Onze Marcfoto toch !
    De enige rots in de branding tussen al dat Canon en Nikon geweld, de DonQuichote in digiland !
    En dit tot spijt van hem die het benijdt...
    Hey Marc, keep on dooing the right work
    Nu nog iemand vinden die de KonicaMinolta in onze herinnering houdt en d'r komt weer wa leven op 't forum
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

    Comment


    • #3
      Re: Heeft er iemand de Chasseurs d'Images van deze maand?

      hmmm ik heb alvast diene van deze maand gehad en de 20D stond daarin dat weet ik nog. Maar van de istDs stond geen echte test dacht ik. Maar misschien is er al wel een recentere uitgave want de mijne is toch al enkele weken oud.

      Zal nog eens kijken ik moet hem nog wel hebben denk ik. Alleen de laatste tijd zo weinig tijd dat ik hem nog niet serieus gelezen heb.

      Alvast veel plezier met je istD. En wat voor lenzen erbij gekocht?

      Comment


      • #4
        Re: Heeft er iemand de Chasseurs d'Images van deze maand?

        MF, stop toch met lezen en begin te fotograferen. Er gaan altijd iets beter zijn aan de andere kant, en je "goed gevoel" gaat eraan zo!!
        Just my 2 cents!!

        Comment


        • #5
          Re: Heeft er iemand de Chasseurs d'Images van deze maand?

          Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
          MF, stop toch met lezen en begin te fotograferen. Er gaan altijd iets beter zijn aan de andere kant, en je "goed gevoel" gaat eraan zo!!
          Just my 2 cents!!
          'k Zou graag willen, maar ales is ondertussen de deur uit, en behalve een MX'ke en een oude EOS 620 is er niet veel om mee te fotograferen...
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            Re: Heeft er iemand de Chasseurs d'Images van deze maand?

            Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
            Onze Marcfoto toch !
            De enige rots in de branding tussen al dat Canon en Nikon geweld, de DonQuichote in digiland !
            En dit tot spijt van hem die het benijdt...
            Hey Marc, keep on dooing the right work
            Nu nog iemand vinden die de KonicaMinolta in onze herinnering houdt en d'r komt weer wa leven op 't forum
            Strijden tegen windmolens, ikke?
            http://www.digifotofreak.nl

            Comment


            • #7
              Re: Heeft er iemand de Chasseurs d'Images van deze maand?

              Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
              Alvast veel plezier met je istD. En wat voor lenzen erbij gekocht?
              Veel gelezen de laatste tijd op verschillende fora en tests enzomeer (één van de redenen waarom ik de laatste tijd hier wat minder actief was) en steeds maar terug twijfelen: "wa zou'k doen?", totdat ik toevalig een ist D op eBay zag passeren toen ik de straat overstak. D'r zaten nog wa kinnekes bij die luisterden naarde naam 18-35 en 28-200 en 'k was verkocht. Geef toe: ik kon dat kind daar toch niet in de kou laten staan, hé?

              Maar dat wachten, hé...
              http://www.digifotofreak.nl

              Comment


              • #8
                Re: Heeft er iemand de Chasseurs d'Images van deze maand?

                In Digital Photo zal in de volgende editie een uitgebreide test staan van de istD S en de 20D langs elkaar. Dan zal je nog wel moeten wachten tot eind december vrees ik...

                Comment


                • #9
                  Re: Heeft er iemand de Chasseurs d'Images van deze maand?

                  Marc,

                  Wat is er toch zo bijzonder aan deze Pentax....
                  Voor jouw is het net een onvoorwaardelijke liefde?....

                  Leg me dat eens uit.

                  Kom je toe met "5 regels"....anders krijg ik misschien
                  gans BD op mijn dak

                  Misschien nog een goede raad van een oude krijger:
                  wacht tot Phill Askey zijn volledige review beschikbaar stelt.


                  theokus
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Heeft er iemand de Chasseurs d'Images van deze maand?

                    Wat lees ik hier van MARCFOTO
                    mijn eerste keuze ging naar de pentax istD s en dan de D70
                    en nu dit. Na veel 5en en 6en had ik besloten dat ik maandag de D70 zou bestellen
                    nu weet ik het ook niet meer

                    Comment


                    • #11
                      Re: Heeft er iemand de Chasseurs d'Images van deze maand?

                      Voor de 20D heb je de Chasseur van sept/okt (nr267) nodig, voor de Pentax deze van okt/nov (nr268). Even vluchtig overlopen en geen direkte vergelijken gevonden met de 20D, wel met de 300D gezien de zelfde verwachte prijsklasse en pixelbereik. Weet trouwens niet of het wel relevant is een 8Mp te vgl met een 6Mp op gebied van signaal/ruis. Minder pixels zouden sowieso betere s/r tot gevolg moeten hebben. Of je dan ook betere foto's hebt zal wel van nog wat meer afhangen vrees ik...
                      Mvg,
                      Eric
                      Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Heeft er iemand de Chasseurs d'Images van deze maand?

                        Eén regeltje is nochtans genoeg:
                        betere ergonomie (zeker als je dat vergelijkt met Canon) en (want waarom anders een DSLR kopen?) een (veel) betere zoeker dan de directe concurrentie (voor een betere zoeker moet je toch al uitkijken naar het genre EOS 1/D2)...

                        Voeg daarbij dat Pentax glaasjes geroemd zijn vanwege hun scherpte (http://www.luminous-landscape.com/co...02-05-02.shtml) en voor een habbekrasje kunnen gekocht worden, en dan weet je alles...

                        Maar het is geen onvoorwaardelijke liefde hoor. Ieder zijn goesting, zou ik zo zeggen... En ik wil gerust erkennen dat zelfs het Pentax systeem serieuze nadelen heeft (vooral ontbreken van IS, maar volgens geruchten op het internet zou Pentax daar aan een inhaalbeweging beginnen - vermoedelijk PMA volgend jaar.)

                        Tot slot: Askey's reviews zijn verre van slecht, maar als ik dat zo bekijk, dan krijgen én 20D, én D70, én ist D én 300D allemaal een "Highly recommended". Dan sta je natuurlijk terug van voren af aan...


                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus
                        Marc,

                        Wat is er toch zo bijzonder aan deze Pentax....
                        Voor jouw is het net een onvoorwaardelijke liefde?....

                        Leg me dat eens uit.

                        Kom je toe met "5 regels"....anders krijg ik misschien
                        gans BD op mijn dak

                        Misschien nog een goede raad van een oude krijger:
                        wacht tot Phill Askey zijn volledige review beschikbaar stelt.


                        theokus
                        http://www.digifotofreak.nl

                        Comment


                        • #13
                          Re: Heeft er iemand de Chasseurs d'Images van deze maand?

                          Oorspronkelijk geplaatst door kazan
                          Wat lees ik hier van MARCFOTO
                          mijn eerste keuze ging naar de pentax istD s en dan de D70
                          en nu dit. Na veel 5en en 6en had ik besloten dat ik maandag de D70 zou bestellen
                          nu weet ik het ook niet meer
                          Tja, de reviews nog ff afwachten, zeker.

                          Voordeel van de D70 is dat hij vlot leverbaar is, de ist Ds begint momenteel slechts mondjesmaat binnen te druppelen. Persoonlijk zou ik zelf gaan voor de Pentax, maar ik zal vermoedelijk wel bevooroordeeld zijn. Hét grootste naddel van de D70 is zijn zoeker, maar als je daarmee kan leven, dan doe je geen slechte zaak ermee...
                          http://www.digifotofreak.nl

                          Comment


                          • #14
                            Re: Heeft er iemand de Chasseurs d'Images van deze maand?

                            hallo marc,

                            in de laatste Chasseur (nov/dec, nr269) opnieuw test van de Pentax, met uitgebreide signaal/ruis test.
                            Mvg,
                            Eric
                            Een bescheiden gallerytje.. en nu ook een blog(je)...

                            Comment

                            Working...
                            X