Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Passe-partout: Waar te kopen / zelf maken?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Passe-partout: Waar te kopen / zelf maken?

    Ik ben op zoek naar passe-partout kaders voor foto 20x30 (kader maat 30x40)
    Materiaal is vrij dik karton (3-4mm) met van die schuin uitgesneden kanten. (kleur: wit)
    Ik heb effe "gegoogled" en niet echt iets gevonden.
    Ik heb dit eens laten maken in een lijstenwinkel in de buurt en was toen toch verschrokken van de prijs. (wegens handwerk en ter plaatse gemaakt)
    Ik dacht dat 20x30 een standaardmaat is die toch vlot te verkrijgen moet zijn.
    Weet iemand waar dit te krijgen is en wat dit zou kosten.

    Tips om dit zelf te maken zijn ook welkom.

    Groeten, Benny
    Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

  • #2
    Re: Passe-partout: Waar te kopen / zelf maken?

    Ik weet niet of het veel hulp is maar ik heb er zo al een paar gevonden bij de HEMA. Ze waren appart ingepakt en met buitenmaat 30x40 en de uitgesneden binnenmaat 20x28
    Misschien zijn er nog andere maten, dat kan ik mij niet meer herinneren.
    Hopelijk kan het je verderhelpen.
    Als je bij een fotografiehandel binnengaat denk ik wel dat die dat ook voor je kunnen vastkrijgen.

    Succes
    James
    Canon 10D

    Comment


    • #3
      Re: Passe-partout: Waar te kopen / zelf maken?

      Het is zeker niet simpel om die te vinden, en zeker diegenen die je zelf kan snijden.
      Ik weet nog dat ik een fotowinkel of 6 gedaan heb zonder resultaat

      Nu koop ik die samen met verschillende leden van de fotoclub, ik geloof ergens in het kortrijkse
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: Passe-partout: Waar te kopen / zelf maken?

        elke winkel waar ze inlijstingen van schilderijen doen ...daar kan je passe-partouts krijgen...en ook in kunstzaken (schildergerief en zo) in de buurt van academies (zeker in antwerpen, ergens anders ben 'k nog nie geweest)... de studenten moeten daar tenslotte vaak werken inkaderen....
        some toys 4 big boys
        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

        Comment


        • #5
          Re: Passe-partout: Waar te kopen / zelf maken?

          Hey!

          kijk hier eens: Schleiper en dan kijken bij kunstenaarsmateriaal => afhaling in winkel => op categorie ...

          heeft verschillende vestigingen in het land. Ook pass partouts die klaar zijn maar je kan er ook zoals ik een pass partout lat kopen. Daarbij hoort een messenblok onder 45 graden voor het snijden. Is niet goedkoop en even wennen om mee te werken, maar het lukt zeker! Ook het karton in verschillende kleuren kan je er verkrijgen.

          Veel plezier!

          Greetz, Ronny

          Comment


          • #6
            Re: Passe-partout: Waar te kopen / zelf maken?

            In de Scheldestraat in Antwerpen kan je er ook voor terecht.
            Albums
            Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

            Comment


            • #7
              Re: Passe-partout: Waar te kopen / zelf maken?

              Ik snij mijn passe-partout zelf uit het daarvoor bestemde karton van Canson met een speciaal daarvoor ontworpen lat. Na een beetje oefenen kan je dit op enkele minuten klaren. Ik kan je geen winkels opgeven van uit uw regio maar kijk is bij grafische winkels in de goudengids.

              Veel succes.
              Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

              Comment


              • #8
                Re: Passe-partout: Waar te kopen / zelf maken?

                Zowel Ikea als de HEMA hebben dit soort dingen in hun assortiment.

                Maar idd ook Schleiper en andere winkels. Daar zullen ze misschien net ietsje duurder zijn maar dat valt best mee.

                Comment


                • #9
                  Re: Passe-partout: Waar te kopen / zelf maken?

                  Oorspronkelijk geplaatst door RonnyE
                  kijk hier eens: Schleiper en dan kijken bij kunstenaarsmateriaal => afhaling in winkel => op categorie ...

                  heeft verschillende vestigingen in het land. Ook pass partouts die klaar zijn maar je kan er ook zoals ik een pass partout lat kopen. Daarbij hoort een messenblok onder 45 graden voor het snijden. Is niet goedkoop en even wennen om mee te werken, maar het lukt zeker! Ook het karton in verschillende kleuren kan je er verkrijgen.
                  hallo ronny. kan je even specifiëren welke benaming deze lat en messenblok heeft op de site van schleiper? ik kan het nl. niet direct terugvinden. ik vind wel cutters terug maar niet die lat of messenblok. bedankt!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Passe-partout: Waar te kopen / zelf maken?

                    ik ga mijn pass partouts kopen bij artobi te st kat waver recht over de mechelse veilingen . groote:120x80 de lat voor ze te snijden is van het merk Logan dewelke ze daar ook verkopen prijs per blad tussen de 16 en 20€
                    de lat zelf heb ik 75€ betaald en werkt perfekt!!het is een hobbymaterialen winkel en je kan er alle kleuren in krijgen

                    Last edited by rikketik; 25 november 2004, 17:32.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Passe-partout: Waar te kopen / zelf maken?

                      Oorspronkelijk geplaatst door geertjebeertje
                      Zowel Ikea als de HEMA hebben dit soort dingen in hun assortiment.
                      Ben vanmiddag bij de Ikea in Heerlen geweest en daar hebben ze er geen in het assortiment, wel vele maten lijsten.
                      Ben nu geslaagd bij Hornbach voor een Passe-partout van 50x60 met binnenmaat 30x45. Ook andere maten op voorraad.
                      Ik heb voor deze maat 9 euro moeten betalen.

                      groeten, Jan.
                      Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                      Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                      Comment


                      • #12
                        Re: Passe-partout: Waar te kopen / zelf maken?

                        Hey, ik ben Tongeren, dus niet ver van sintruien!
                        Bij ons in Tongeren is een Gifi winkel (Luikersteenweg), waar je alle mogelij PP_kes kunt vinden.

                        Groeten

                        Yvan
                        Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

                        Comment


                        • #13
                          Re: Passe-partout: Waar te kopen / zelf maken?

                          Bedankt allemaal voor de info.
                          Ik ga eerst eens bij de Hema of Gifi langs om de prijzen/kwaliteit te vergelijken. Ze zullen daar wel niet zoveel keuze hebben maar ik zoek toch de standaardmaten in't wit.

                          Daarna kan ik ook nog altijd eens bij Schleiper gaan kijken.
                          Passe-partouts voor foto 20x30 (kader maat 30x40) = bij Schleiper 4,13euro+21%BTW. (Ze hebben daar wel een zeer groot assortiment)

                          De groeten,
                          Benny
                          Groeten, Benny (Sint-Truiden) - mijn oude BLOG en mijn Nieuwe Blog

                          Comment


                          • #14
                            Re: Passe-partout: Waar te kopen / zelf maken?

                            Aan mister S,


                            de benaming is Maped en ook de snijmessen en dan de zware uitvoering (brede lat). Is niet op de website terug te vinden maar google geeft je wel info.

                            Greetz, Ronny

                            Comment


                            • #15
                              Re: Passe-partout: Waar te kopen / zelf maken?

                              Hallo, je kan tot einde maand nog koopjes doen in kunstgalerie De Meyer. Is stopgezet maar er blijft nog veel over. Adres is Fr. Craeybeckxlaan 7 in Deurne. Je kan ook gewoon bellen voor info op 0476 516 830. Groeten, Katrien

                              Comment

                              Working...
                              X