Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shoot testpanel met Sigma I-series

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shoot testpanel met Sigma I-series

    Hey iedereen, we hebben momenteel nog plek in ons testpanel van de Sigma I-series lenzen: https://www.shoot.be/nieuws/195177/o...gmas-i-series/

    Je hoeft geen woordkunstenaar te zijn om mee te doen, gewoon je mening neerschrijven zoals je hier op het forum zou doen en voor de rest je foto's laten spreken.

    Ik voeg woord en beeld samen tot één artikel dat twee pagina's in Shoot zal krijgen, zoals dat van ons Sigma fp testpanel dat nu in Shoot 95 staat.

    Wie durft?

  • #2
    Re: Shoot testpanel met Sigma I-series

    Voor deze hebben we niet veel inzendingen gekregen, dus ik hoor graag hoe we zo'n testpanel in de toekomst wel interessant kunnen maken.

    Comment


    • #3
      Re: Shoot testpanel met Sigma I-series

      Als je een professional met expertise en aanzien dit wil laten doen zal je met interessante voorwaarden moeten komen.
      Die mensen hebben expertise in huis om een goed oordeel te geven maar hebben ook de nodige opdrachten om het gelijk in een echte productieomgeving te testen.

      Een haring en een ei zal niet voldoende zijn om die mensen over de streep te trekken.
      Je vraagt de mensen ook om foto´s in te sturen. Het zal je niet vreemd zijn dat daar auteursrechten op staan en niemand staat te springen om dat gratis te geven.
      Er moet dan nog een verslag geschreven worden. Gaat ook tijd in zitten.

      Sigma kan best wel wat budget vrij maken voor dit.

      Een nieuwe rage, en erg gebruikelijk, is het product gratis te schenken aan influencers eventueel met een vergoeding er bovenop.

      Comment


      • #4
        Re: Shoot testpanel met Sigma I-series

        Hey Bert,

        We zijn net niet op zoek naar professionals en al zeker geen influencers (dat kan Sigma zelf organiseren), maar alledaagse gebruikers zoals de gemiddelde Shoot-lezer. Iedereen die zijn ervaringen kan neerschrijven mag zich inschrijven, of je nu net begonnen bent met fotografie of al jaren bezig bent.
        In de toekomst zal ik dat duidelijker vermelden.

        Het auteursrecht gaat ook niet verder dan publicatie in het blad, de website en onze sociale kanalen. Je behoudt alle rechten.

        Het is ook niet de bedoeling lezers te betalen hiervoor, net zoals wij als merk voor onze reviews ook geen betaling ontvangen en enkel het product in bruikleen krijgen. Anders kan je geen eerlijke beoordeling krijgen.

        Comment


        • #5
          Re: Shoot testpanel met Sigma I-series

          Als je publiceert dan heb je een licentie op de publicatie nodig. Jij zou dat toch moeten weten.
          Je minimaliseert het ook wat.
          Publicatie in een magazine met oplage... Website met kliks.... Sociale media.... Daar hangt toch al een prijsje aan vast. Je kan richtprijzen vinden op de website van Sofam.
          Een professional zal dit niet gratis willen doen. Logisch, het is helemaal tegen zijn winkel en die mens moet ook eten en drinken.

          Ik begrijp dat je alternatief naar de hobbyist gaat zoeken.
          Ik verwacht daar geen goed review uit. Maar dat laat ik aan u over.

          Je zegt dat betalen voor een review zou impliceren dat het niet objectief zou zijn.
          Ik zie niet in waarom dat zo moet zijn.
          Als ik met de auto naar de keuring ga dan moet ik ook betalen en krijg een objectieve mening van vakmensen.
          Idem als ik naar de dokter ga. Die is ook niet gratis.
          Experts een mening vragen kost nu eenmaal geld.

          Comment


          • #6
            Re: Shoot testpanel met Sigma I-series

            Het hoeft niet moeilijker te zijn dan dit. Wil je een objectief testen in ruil voor je foto in het blad en je ongezouten mening? Neem dan deel.
            Krijg je liever betaald voor je tijd? Ook prima, neem niet deel en stuur ons een mail zodat we kunnen kijken of er een samenwerking in zit.
            Andere mensen hechten waarde aan andere dingen.

            In het verleden hebben we zeer nuttige, interessante meningen ingestuurd gekregen. Voordeel van een mening is dat die nooit fout kan zijn.

            Akkoord dat je bv je dokter wil betalen voor zijn objectieve mening, maar de dokter is in dat geval Shoot en jij de lezer. Als je plots te horen krijgt dat je dokter betaald wordt voor elke patient die hij naar het ziekenhuis stuurt, ga je ook twijfelen of je daar nog wel wil komen.

            Comment


            • #7
              Re: Shoot testpanel met Sigma I-series

              Dubbel bericht.

              Comment


              • #8
                Re: Shoot testpanel met Sigma I-series

                Ik heb een Canon 90D en als ik kan helpen dan met veel plezier, en daar moet niks tegenover staan.

                Groeten,

                Luc
                Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                Comment


                • #9
                  Re: Shoot testpanel met Sigma I-series

                  Ik moet even een glimlach onderdrukken als ik de intro lees, de superlatieven vliegen in het rond :

                  "Met de SIGMA I-series introduceerde de lens- en camerafabrikant eind 2020 een gloednieuwe lijn met kwaliteitsobjectieven. De lenzen in de reeks onderscheiden zich door hun compacte behuizing met stijlvolle vormgeving. Bovendien zijn alle I-series-lenzen voorzien van een superieur optisch systeem en ze hebben een volledig metalen en weerbestendige behuizing. Dankzij de aluminium onderdelen hebben de objectieven een chique afwerking en een duurzame bouwkwaliteit. De objectieven uit de SIGMA I-serie bieden zo de ultieme combinatie van uitstekende optische prestaties, uitzonderlijke gebruiksvriendelijkheid en een compacte vormgeving. En het goede nieuws is: deze prachtige kwaliteitsobjectieven van SIGMA kan jij gratis proberen!"

                  Objectief of subjectief... beoordeeld zijn ze al

                  Comment


                  • #10
                    Re: Shoot testpanel met Sigma I-series

                    dubbel gepost... wat is dat vandaag ???

                    Comment


                    • #11
                      Re: Shoot testpanel met Sigma I-series

                      Oorspronkelijk geplaatst door Duivengek Bekijk bericht
                      Ik moet even een glimlach onderdrukken als ik de intro lees, de superlatieven vliegen in het rond :

                      "Met de SIGMA I-series introduceerde de lens- en camerafabrikant eind 2020 een gloednieuwe lijn met kwaliteitsobjectieven. De lenzen in de reeks onderscheiden zich door hun compacte behuizing met stijlvolle vormgeving. Bovendien zijn alle I-series-lenzen voorzien van een superieur optisch systeem en ze hebben een volledig metalen en weerbestendige behuizing. Dankzij de aluminium onderdelen hebben de objectieven een chique afwerking en een duurzame bouwkwaliteit. De objectieven uit de SIGMA I-serie bieden zo de ultieme combinatie van uitstekende optische prestaties, uitzonderlijke gebruiksvriendelijkheid en een compacte vormgeving. En het goede nieuws is: deze prachtige kwaliteitsobjectieven van SIGMA kan jij gratis proberen!"

                      Objectief of subjectief... beoordeeld zijn ze al
                      Goede feedback! Teksten zoals dit worden worden meestal aangeleverd vanuit het merk en stellen dan de producten op een bepaalde manier voor natuurlijk. Dat hoort bij marketing. Diezelfde superlatieven zie je ook in elk persbericht dat in onze mailbox terecht komt en als wij een nieuwtje publiceren halen we zoiets eruit.
                      Ik heb de auteur aangepast van Redactie Shoot naar Onze Partner om duidelijk te maken dat er een samenwerking achter zit.

                      @Red Falcon: Voor Canon hebben we momenteel geen lens beschikbaar (enkel Sony E en L mount), maar volgende keer ga ik wel voorstellen om een aanbod voor Canon/Nikon te voorzien door de populariteit van die merken.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Shoot testpanel met Sigma I-series

                        Leuk dat jullie dat hier komen vragen, ikzelf heb geen camera met die mount, anders melde ik mij zeker aan!

                        En trek u niks aan van sommige negatievelingen hier ;-)

                        Verstuurd vanaf mijn SM-G990B met Tapatalk
                        portfolio en workshops:
                        https://www.bennybulke.com/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Shoot testpanel met Sigma I-series

                          Ik zag dit net en ik persoonlijk zou dat interessant vinden als ik denk dat ik iets met de lens kan doen en als ik tijd kan maken. Maar misschien kan je volgende keer de volledige vereisten toevoegen aan de post zelf, zeker en vooral het vereiste camerasysteem, i.p.v. dat te verbergen achter de link. Het klinkt als een klein detail, maar toen ik daarnet jouw post zag staan, was mijn eerste reactie "dat zal wel niets voor mij zijn" en weg was ik! Het was louter toeval dat ik nadien toch de link aanklikte. Als er bv. zou staan: "iemand met Nikon Z camera gevraagd die graag eens ..." (of een andere mount natuurlijk) dan denk ik dat er meer mensen dit zullen overwegen.

                          Comment

                          Working...
                          X