Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Arno (2)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Arno (2)

    Helaas is Arno er niet meer. Deze foto is een eerbetoon aan hem.
    Arno startte zijn muzikale loopbaan bij Freckleface en dan bij Tjens Couter waar de muziek blues klonk. Ze brachten 2 albums uit maar het succes was groter live dan op elpee. In 1980 veranderde de naam en werd het TC Matic, niet alle leden van Tjens Couter volgden. In 1981 bracht TC Matic hun 1e album uit vernoemd naar de groep. De muziekstijl was volledig anders met invloeden van new wave, Funk, blues, hardrock en avant-garde. Personeelswissels waren er ook al geweest en daardoor kwam Jean-Marie Aerts de band vervoegen en ook de muziekstijl mede bepalen. Hitsingles waren er ook met deze bezetting zoals Oh La La La, Putain, Putain enz. L'Apache in 1982, Choco in 1983 en YéYé in 1985 waren de volgende mooie albums. TC Matic stond aan de top in België. Na hun optreden op Werchter, toen waren er maar 8 optredens en 1 dag, probeerden ze Europa te veroveren als voorprogramma van Simple Minds. Helaas draaide alles uit op een split.




    Met vriendelijke groeten vanwege Johan

  • #2
    Re: Arno (2)

    Ik heb vrienden die in Parijs wonen en die me belden met : "Hé, er is een Belgische zanger overleden. Ken jij hem ?" ... Zij kenden hem wel

    Mooi eerbetoon.
    Mvg Philip

    Comment


    • #3
      Re: Arno (2)

      Prachtplaat!

      Comment


      • #4
        Re: Arno (2)

        Bedank aan Philip en aan MarGe voor jullie reactie

        Ik heb vrienden die in Parijs wonen en die me belden met : "Hé, er is een Belgische zanger overleden. Ken jij hem ?" ... Zij kenden hem wel
        In Frankrijk was hij al een lange tijd bekend en die bekendheid werd nog groter toen hij Franse chansons begon te zingen.

        Groetjes Johan

        Comment

        Working...
        X