Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Info

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Info

    Ik heb momenteel een NikonD7500eb heb volgende lenzen
    Nikon10-20, Sigma 105, Nikon 150-600, Nikon 75-300
    Graag wil ik overstappen naar full frame
    Wat raden jullie mij aan
    Alle info is welkom

  • #2
    Re: Info

    Ik neem aan dat je bij een DSLR wil blijven? Of schakel je over naar spiegelloos?
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Info

      Ik weet het nog niet, daarom Julie advies

      Comment


      • #4
        Re: Info

        Oorspronkelijk geplaatst door Kriss07 Bekijk bericht
        Ik weet het nog niet, daarom Julie advies
        Zonder info wát je fotografeert en/of op welke manier, kan niemand hier je nu echt helpen

        Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: Info

          Om naar FF, dat wordt dan een aardige investering, gezien het merendeel van je objectieven DX zijn?!

          Waarom om naar FF, dat is de grootste vraag?
          Wat is er mis met je D7500?
          In welke takken van fotografie ben je actief?

          Denk dat je zelf eerst eens goed moet verdiepen in de FF mogelijkheden.

          Comment


          • #6
            Re: Info

            Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
            gezien het merendeel van je objectieven DX zijn?!
            Welke lenzen zitten dan in dit merendeel?

            Oorspronkelijk geplaatst door in2lapland Bekijk bericht
            Denk dat je zelf eerst eens goed moet verdiepen in de FF mogelijkheden.
            voor mij was de hoofdreden indertijd, toen de D700 zonder BTW ging->hoge iso en in de praktijk bleek het de dunne dof te zijn.
            Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

            Comment


            • #7
              Re: Info

              Ik hou me vooral bezig met natuurfotografie macro
              De reden waarom ik wil veranderen is dat je met fullframe scherpere foto,"s hebt hogere ISO en dat de lenzen beter zijn bij een full frame camera

              Comment


              • #8
                Re: Info

                Oorspronkelijk geplaatst door Kriss07 Bekijk bericht
                Ik hou me vooral bezig met natuurfotografie macro
                De reden waarom ik wil veranderen is dat je met fullframe scherpere foto,"s hebt hogere ISO en dat de lenzen beter zijn bij een full frame camera
                Hmmm, niet direct akkoord met deze uitleg, scherpteverschil? Betere lenzen?
                Hogere ISO? Daar zal weinig verschil in zitten, het is wel zo dat je door de grotere sensor bij mindere lichtomstandigheden hoger in de iso's kan gaan zonder dat er ruis verschijnt. Natuurfotografie macro lijkt me iets dat eerder bij voldoende licht gedaan wordt, niet? Ik ben geen macro fotograaf...
                There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                Comment


                • #9
                  Re: Info

                  Ik ben het eens met Franciskine. FF heeft zijn voordelen, maar zorgt NIET voor scherpere foto's. De Nikon D500 is daar een mooi voorbeeld van. Er zijn genoeg goede fotografen die prachtige foto's maken met een micro 4/3 of met aps-c camera's. Veel hangt inderdaad af van de kwaliteit van de lenzen en bijvoorbeeld de lenzen van Fuji voor de X-reeks zijn echt TOP en kosten navenant !

                  Geen kwaad woord van mij over FF _ je wilde toch de D780 (?), maar ook niet over aps-c of micro 4/3.
                  Een toptoestel gaat je zeker helpen in bepaalde moeilijke situaties, maar de persoon maakt nog altijd de foto en in mindere mate het toestel ... volgens mijn bescheiden mening.
                  Last edited by philitalia; 9 mei 2022, 20:48.
                  Mvg Philip

                  Comment


                  • #10
                    Re: Info

                    ik heb een z5 systheemcamera full frame en een d500 , als ik bloemen fotografeer neem ik de z5 omdat afstand dan niet zo van belang is , voor beestjes neem ik de D500 omwille van de crop maal 1.5 dus je 105 word dan een 155 +- en dat werk beter daarvoor , een fullframe is beter in het donker , ga je op een zonnige dag macro doen ,heeft dat weinig belang , de d7500 is een goede camera ,dat zal met FF niet veel beteren ze, ik zou zelfs men Z5 wegdoen voor nog een D500 gr

                    Comment


                    • #11
                      Re: Info

                      Hmmmm....

                      Dit kan best wel een interessant en heel erg lang verhaal worden want er spelen veel factoren.

                      Zelf ben ik van APS-c overgestapt naar FF zonder grote kosten (buiten de camera gerekend dan).
                      Ik had reeds van dag 1 al mijn lenzen gekocht zo dat die zouden passen op een FF.
                      Dus ik kon direct starten met een arsenaal van lenzen na aankoop van de body.
                      Ging top vlekkeloos de overstap/aanvulling.

                      Nu werk ik met beide types toestellen naast elkaar.
                      De lenzen moet ik maar 1 keer sleuren.

                      We kennen de voordelen van FF. Toch was ik niet helemaal overtuigd na enig gebruik dat ik er nu wel zo veel was op vooruit gegaan.
                      Bij de crop had ik het crop voordeel op beautybeelden dat ik meer scherptediepte had dan bij FF op de zelfde F waarden.

                      Het voordeel zat em natuurlijk in de portretjes met beperkte scherptediepte waar de FF wel voorsprong nam omwille van die specifieke eigenschap.
                      Maar zo je ziet is niet alle "voordeel" ook een echt altijd voordeel. Soms draait het net omgekeerd uit naar gelang wat je wil doen.

                      Jij hebt nu een reeks crop lenzen en het is best wel zonde om die naar de schroot te moeten herleiden.
                      Een crop toestel zou geen domme keuze zijn nu.
                      De ruisprestaties van moderne toestellen zijn nu ook echt wel pakken beter op hoog ISO dan pakweg 10 jaar geleden.

                      Anderzijds is er ook het vraagstuk over slr vs systeemcamera.
                      Het is een nieuwe ontwikkeling dat nu behoorlijk volwassen aan het worden is.
                      Maar de manier van werken en opties zijn best wel anders.
                      Daar moet je onderzoeken waar je liefde ligt.

                      Je zit dus ergens in een verhaal met veel opties en veel mogelijke oplossingen.
                      Gaande van een relatief beperkte investering tot een totale vernieuwing van je complete park.

                      Ga je eens moeten tellen in die geldbeugel hoeveel rek daar zit.
                      Weet ook dat je van je ouder materiaal erg moeilijk van de hand krijgt tegenwoordig. Er is teveel aandacht nu voor de systeemcamera.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Info

                        Van Nikon ken ik niks, ik werk met Fujifilm en Canon.
                        Ik ben begonnen met een 350D, een crop dus, na minder dan een jaar ben ik overgestapt naar een 5D, full frame dus.
                        Voor de FF had ik betere lenzen nodig en dat kost nogal veel.
                        Maar dan begon ik te sukkelen met ùijn schouder en die 5D + een 70 -200mm was me veel te zwaar zelfs ook met een 24 -70mm.
                        Nu werk ik dus met een 90D en een x-T4.
                        Natuurlijk hebben ze een groter dynamisch bereik en zijn de beelden super scherp.
                        Weinig korrel te zien maar dan moeten beiden het afleggen tegen de 5D III.
                        Voor mij is dat uitvergroten het enige voordeel dat nog overschiet tegenover een crop en softwarematig (PS, ON1 of Topaz) werken die ruis met gemak weg.
                        Kort geformuleerd, ik verander maar van toestel als het dynamisch bereik significant is toegenomen.
                        Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                        Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Info

                          Bij mijn weten bestaat er geen Nikon 150-600 ????
                          nikon coolpix s9100

                          Comment


                          • #14
                            Re: Info

                            Bedankt allemaal voor deze nuttige info
                            Het is een Sigma 150-600 dat ik heb
                            Ik zal er eens goed over nadenken
                            Misschien hou ik wel mijn Nikon 7500 en koop een goede en betere lens dan hetgeen ik nu heb
                            Misschien een extra lens voor portret en landschapsfotografie Wat raden jullie mij aan van lens?
                            Mijn Nikon 75-300 is toch aan vervanging toe.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Info

                              Iets als 16-35mm, een 50mm en 70-200mm

                              Comment

                              Working...
                              X