Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

300D gestolen, advies gevraagd

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 300D gestolen, advies gevraagd

    Beste heren en dames van dit forum,

    Ik zou het ten zeerste apprecieren als jullie dit even willen lezen en me eventueel verder kunnen helpen met mijn vragen.

    Misschien herinneren jullie je nog ene MVanker die een tijdje geleden zich plat heeft gezocht naar een nieuwe lens om mee te nemen op een lange trip door Zuid-Oost-Azie...

    Wel, deze MVanker zit nog MET de lens, maar wel zonder zijn 300D... Deze is namelijk gestolen op een bus in Indonesie. Ik ben een mens die graag het avontuur opzoekt en dus ook gewoon met het openbaar vervoer, goedkoop probeert rond te reizen, kwestie van het land echt te leren kennen. Niet verstandig dus blijkbaar. Het hele verhaal zal ik jullie besparen, maar was niet mooi alleszins.

    Anyway, dit allemaal gezegd zijnde komt mijn dringende oproep:

    Ik ben min of meer van plan om naar Singapore te vliegen omdat ik dacht dat al die goedkope camera's die soms, zonder taxen, aangeboden worden door mensen daarvandaan komen. Dus kan iemand me een adres, email, telefoonnummer, website, whatever geven waar ik goedkope digitale Canon cams kan aanschaffen in Singapore. Waarschijnlijk zou ik een nieuwe 300D kopen, maar misschien laat ik me ondertussen wel verleiden om een 20D te kopen (mijn rekeningnummer zal het niet graag horen).

    Of is er hier iemand die me kan vertellen dat ik absoluut niet naar Singapore moet omdat ik in Jakarta of nog beter Yogyakarta (waar ik momenteel zit), Indonesie, praktisch even goedkope cams kan aanschaffen. Zoja: Adres, email, telnummer, website, whatever.

    Thanks a lot!

    MVanker

  • #2
    Re: 300D gestolen, advies gevraagd

    Dedomme, mijn eerste reply is de mist ingegaan en moet nu alles hertypen.

    Dit soort nieuws maakt mij altijd triest, MVanker. Ik hoop dat je niet te veel foto's bent kwijtgespeeld in deze affaire want die zijn, in tegenstelling tot de camera, onvervangbaar. Ik zou wel graag willen vernemen hoe het allemaal is gebeurd, niet uit leedvermaak of rampjournalistiek, maar gewoon omdat ik ook altijd in verre bestemmingen met het openbaar vervoer rondreis. Ik leer liever uit de tegenslag van anderen dan... Een gewaarschuwd man, weet je wel? Mocht je het verhaal liever niet op het forum posten, dan kan je me nog altijd bereiken via email/PM. Alvast bedankt!!

    But, back to business. Jaren geleden (ben tussen '85 & '95 vrij veel in S'pore geweest) was de Sim Lin Tower daar een begrip voor alles waar electronica inzat. Ik heb er verscheidene koopjes gedaan maar stelde wel vast dat het prijsverschil met het westen alsmaar kleiner werd. Hoe de situatie nu is weet ik natuurlijk niet, maar het kan een startpunt zijn. Ik vrees echter dat het, als je alle extra onkosten erbij telt, je niet echt goedkoper zal gesteld zijn dan wanneer je in Indonesië een nieuwe camera koopt. Kijk misschien eens op All Camera Equipment waar je een aantal links naar winkels in S'pore & Indonesië vindt. 'k Heb effe gekeken en was niet onder de indruk van de prijzen, maar vroeger kon er nog altijd stevig onderhandeld worden (misschien kan dat nu ook per email, wie weet?).

    Ik zal later op de dag ook nog een beetje googlen, als ik nog iets interessants vind, dan post ik het nog wel erbij.

    Succes nog,

    Danny

    Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

    Comment


    • #3
      Re: 300D gestolen, advies gevraagd

      Dank je alvast voor de reply, al betekende het meer werk dan gepland.

      Wel, misschien snel de situatie schetsen: Derde klasse bus in Indonesie, behoorlijk leeg bij vertrek. Langs de weg stappen nog heel wat mensen in. Eentje was gelijk nogal geinteresseerd in mij, weliswaar weinig Engels. Na de gebruikelijke zaken die ik wel versta in het Indonesisch ging ik de mist in. Achteraf heb ik beseft dat dat allemaal was om te checken als ik Indonesisch of Javaans verstond. bij mijn bestemming, Prambanan, werd me verteld dat ik me moest klaarmaken om vlug af te stappen (derde klasse bussen in Indonesie stoppen niet echt, vertragen gewoon een beetje). Toen ik rechtstond ontstond er van alle kanten een ongelooflijk geduw en getrek waardoor mijn rugzakje voor effe vast zat. Na een paar luttele seconden kon ik het er wel van tussen trekken en toen zag ik dat de ritssluiting openstond. Camera weg. Het moment dat ik roep 'Someone stole my camera' word ik uit de bus geduwd... En dat was het dan. Het erge is ook dat de achterste helft van de bus moet geweten hebben wat er stond te gebeuren, including de busconducteur, die meer dan waarschijnlijk een aardige omkoopsom heeft gekregen...

      Klote.

      Hmm, als het natuurlijk even goedkoop zou zijn in Indonesie kan ik dat misschien hier toch wel aanschaffen. Maar aan de andere kant heb ik het ondertussen wel gezien in Indonesie. Mooie dingen gezien, maar verschillende zaken meegemaakt waaruit ik opmaak dat onder de lagere sociale klasse het perfect aanvaardbaar wordt beschouwd dat je een toerist afzet, desnoods besteelt... En ik kan daar heel moeilijk tegen. Dus plan ik zowiezo sneller dan gepland naar het Noorden te gaan. Ik trek dus niet meer naar Sumatra, waardoor een vlucht naar Singapore of Kuala Lumpur dus een noodzaak is (normaalgezien was gepland een boot tussen Medan in Sumatra en Penang in Malaysia). Tis dus niet dat ik toeren moet uithalen om heen en weer te gaan ofzo. En Singapore lijkt me ook wel es interessant...

      Moest er nog meer informatie mijn richting uit komen zou ik het ten zeerste apprecieren! Het moet te doen zijn om heel goedkoop materiaal te krijgen alleszins. Die verkopers van marktplaats.nl en verschillende grijze zone websites gaan hun materiaal van Singapore laten shippen, dus ik denk toch dat ik daar moet zijn. Maar waar he, dat is de vraag.

      Nogmaals vele malen dank!

      MVanker
      Last edited by MVanker; 24 november 2004, 10:30.

      Comment


      • #4
        Re: 300D gestolen, advies gevraagd

        Een variant op de klassieke we-gaan-die-witte-eens-goed-afleiden-truuk dus. De halve bus en chauffeur weten daar dus inderdaad van en je kan er maar weinig aan doen denk ik.

        Ik ben ondertussen eens gaan kijken op de Lonely Planet Thorntree en ben daar deze thread tegen gekomen. 'k Heb naar wat prijzen gezocht bij de eerste (Globokshop in Jakarta) en de tweede (Bargaincity, een internetshop in S'pore maar met een dienst voor toeristen) en in beide kost een 300D+kitlens omgerekend zo'n €700. In die Globokshop zou Kotaraya dé winkel zijn waar je moet zijn (wordt regelmatig ergens vermeld). Die andere links op die thread heb ik nog niet bekeken.

        Kijk ook eens in je reisgids om te zien of de namen 'ratu plaza' en 'mangga dua' iets zeggen (lijken mij ook shopping centers in Jakarta). Tenslotte heb ik hier nog wat andere adressen van winkels in/rond Jakarta gevonden.

        Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

        Comment


        • #5
          Re: 300D gestolen, advies gevraagd

          Ben nog wat verder aan het graven in de LP Throntree en vond oa. deze thread. Sim Lin is blijkbaar nog altijd de plaats waar je moet zijn in S'pore om 10-20% goedkoper gesteld te zijn in vergelijking met die eerder vermelde internetshop. Je moet wel goed onderhandelen. Maar om de verwarring nog wat groter te maken zou Kuala Lumpur nog goedkoper zijn (maar minder up-to-date, dus weinig D20's voor handen waarschijnlijk).
          Voor nog wat S'pore shopping tips, klik hier.

          Ter info: S'pore is inderdaad een bruisende en interessante metropool, maar vrij duur qua accommodatie. Tijdens mijn laatste trips logeerde ik altijd in Ali's Nest in Little India. Voor een lijst met adressen van cheappies, kijk hier.

          Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

          Comment


          • #6
            Re: 300D gestolen, advies gevraagd

            Ik denk dat ik ga stoppen want met deze lijst van aanbevolen winkels ben je weer een tijdje zoet.

            Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

            Comment


            • #7
              Re: 300D gestolen, advies gevraagd

              Ongelooflijk veel dank voor al de bijdragen...

              Als ik al dat opzoekingswerk moest doen op het lijntje dat ik hier voorhanden heb dan zat ik hier zeker de hele dag.

              Ik heb nu geen tijd om de websites allemaal open te klikken, maar ga dat later op de avond (jaja, avond voor mij he :-)) of morgen wel es bekijken.

              700 Euro klinkt behoorlijk redelijk dacht ik. Misschien dat ik alsnog de 20D es bekijk...

              Thanks!

              MVanker

              Comment


              • #8
                Re: 300D gestolen, advies gevraagd

                Graag gedaan. Bij BargainCity in S'pore staat de 20D met 18-55 aan 2850 S$ excl.GST (link), oftewel 2992.50 S$ incl. Dat komt neer op ongeveer €1395. Bijna geen verschil met bvb Topfoto dus. Maar als je toch een nieuwe camera nodig hebt voor de rest van je reis en je kan elders nog iets van de prijs afkrijgen, is het zeker interessant.
                Succes met de jacht!!
                Danny
                Last edited by Mr.D; 24 november 2004, 14:38.

                Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                Comment


                • #9
                  Re: 300D gestolen, advies gevraagd

                  Grappig, een aantal jaar geleden was er een indonesieer die de banaan (zakje dat je rond je middel doet) van mijn vriendin wou opsnijden toen we van de trein Bandung-Yogakarta afstapten. Vergelijkbaar verhaal ....
                  Achteraf zijn we ook een dag of 4 in Singapore gebleven.
                  Ik vond het er helemaal de moeite niet om er iets te kopen. Alles is er heel duur.

                  Luc

                  Comment


                  • #10
                    Re: 300D gestolen, advies gevraagd

                    Thanks thanks,

                    Heb me hier wel nog serieus druk moeten maken over regulations om Singapore binnen te komen. Garuda airlines wou gewoon geen one-way ticket verkopen omdat ik dan geen onward ticket heb... Heb dat nog nooit geweten dat dat opgelegd wordt door een airline. Trouwens, heb altijd al ervaren dat NOOIT naar een onward ticket wordt gevraagd, dat dat puur theorie is. Hell, ik ben in Indonesia zonder onward ticket...! Ik heb er eentje vanuit Pnomh Penh, Cambodja, terug naar BE. De bastards bij Garuda stelden me dan doodleuk voor om een return te kopen...

                    Anyway, ik heb een treinticket geboekt vanuit Singapore naar Kuala Lumpur en ga dat morgen onder enkele Garuda-neuzen gaan duwen. Als ze dan nog weigeren ga ik zwaar pissed zijn!

                    Hoe heb jij dat geregeld Tootje?

                    Greets, MVanker

                    Comment


                    • #11
                      Re: 300D gestolen, advies gevraagd

                      Beste MVanker

                      Toen ook met Garuda,
                      met tussenstop in Singapore, zowel met de heen- als met de terugvlucht.
                      Behalve dat we de terugvlucht Singapore -> Amsterdam een paar dagen later geboekt hebben.
                      Persoonlijk denk ik niet dat Garuda je dit oplegd, maar eerder de Singaporeese autoriteiten aan Garuda.
                      Garuda is wel verantwoordelijk voor de indentiteitspapieren die een persoon op zich heeft op hun vlucht en wat zijn uiteindelijke bestemming is. En daarom zullen ze zo moeilijk doen, vergeet 9/11 niet. Bij mij is het ook al een 10-tal jaar geleden.

                      In ieder geval was voor mij Singapore een afknapper: hotels zijn er heel duur,
                      als je er niet toekomt met een vliegtuigmaatschappij. 4 dagen hotel daar was duurder dan een ganse maand hotels in Indonesie. Als het je niet stoort kan je de hostals of slaapzalen proberen.

                      Toen ik er was kon je nog geen prijsvergelijking doen zoals nu op het internet.

                      toch enkele tips of wat je zeker moet doen: Ik denk op Orchid lane/street staat een hoge building met precies een omgekeerde koffiekop vanboven. Wandel er gewoon binnen, en je kan er met de lift tot boven, alwaar je een prachtig uitzicht hebt over de hele stad en haven.

                      Als je het Raffles hotel wil bezoeken: geen sandalen maar gesloten schoenen.

                      Wat je echt zal opvallen dat Singapore een echte, maar dan wel een echte multi-culturele samenleving is: op 10 mensen die je ergens op straat tegenkomt zijn er zeker 7 van een verschillende ethnie. Indiers, blanken, chinezen, arabieren, maleisiers, alles alles loopt er door elkaar.

                      En als je er volgende week dinsdag bent drink dan een Tigerbeer op mijn kosten voor jouw verjaardag.


                      En vergeet niet: Singapore is a fine country:
                      littering: fine 500 $
                      import of chewing gum: fine 500 $

                      laat ons weten hoe het er was.

                      tootje
                      Last edited by tootje; 28 november 2004, 07:08.

                      Comment


                      • #12
                        Re: 300D gestolen, advies gevraagd

                        Euh, Tootje, MIJN verjaardag? Hmm.. Je bedoelde waarschijnlijk voor JOUW verjaardag op MIJN kosten, niet? Anyway, ik ben daar pas woensdag, maar ik wil het gerust overwegen om dinsdag een Bintang te drinken. De rekening wordt dan wel opgestuurd...

                        Ah, btw, was bijna het belangrijkste vergeten... Waar het uiteindelijk allemaal om gaat



                        Mijn pics waren allemaal safely downgeload op mijn Flashtrax voor het gebeurde. btw: verwacht geen Pro pics, maar gewoon goeie amateurpics.

                        Commentaar is uiteraard meer dan welkom.

                        Greets, MVanker

                        Comment


                        • #13
                          Re: 300D gestolen, advies gevraagd

                          Even een heel ander verhaal: Singapore is een heerlijke stad!!!!!
                          Je kunt het zo duur/goedkoop maken als je zelf wilt (neem de Loneley Planet!!) en je kunt er 's avonds voor een prikje het heerlijkste eten eten op de straatmarkt.
                          Ik heb er vorig jaar de 10D gekocht, met een 28-135 mm lens. Beetje gehandeld en zowat voor de helft van NL-prijs gekocht. Op de luchthaven nog de btw terug gekregen en illegaal NL ingevoerd.....
                          Op Orchard road zijn giga veel warenhuizen van heel goedkoop tot stikduur.
                          Let een beetje op de sales-prijzen, altijd handig.
                          In Sim Lin is inderdaad veel electronica te koop, maar ook aan de haven zijn een paar hele goede winkels. Je moet gewoon even een rondje maken.
                          De geheugenkaartjes zijn goedkoop in het grote warenhuis "Mustafa" in Arabstreet. Veel plezier nog! En groet iedereen in Singapore, en vergeet niet naar de botanische tuinen te gaan.....
                          Dag dag
                          Vonne
                          The only real failure is to give up trying!

                          http://www.yvonnew.com
                          http://www.vonne.web-log.nl
                          and HFC forever!

                          Comment


                          • #14
                            Re: 300D gestolen, advies gevraagd

                            Nog effe een bedankje aan Mr. D voor de gouden tip die Ali's Nest is gebleken!

                            Is wel allemaal niet meer officieel, maar Ali, Mama en de rest van de familie zijn nog allemaal aanwezig. Gezellig logeren bij een Chinese familie.

                            Camera gekocht, voor 700 Euro net buiten Sim Lim Square, dat is dan de 300D kit (black body deze keer), met nog een extra batterij en 1Gb Lexar geheugen. Geen slechte deal vergeleken met Belgische prijzen dacht ik...

                            Voor de rest misschien nog vermelden dat ik Singapore vooral hilarisch vond. Als je van het chaotische Indonesia opeens het super-georganiseerde Singapore binnenkomt... Lachen! Me goed geamuseerd voor de rest, beetje goedkoop gegeten bij Pakistani, Chinezen en Indiers (amaaai, pikante masala!!!), en toch wat dingen bezocht. Ahja, en niet te vergeten de kerstmarkt op Orchard Road, compleet met schaatsbaan en Singaporezen met kerstmutsen, dat allemaal bij een gezellige 30 graden Celcius

                            Sorry voor de uiteindelijke off-topic-ness, maar tis mijn eigen topic, ik mag het toch wel ver****** dacht ik (en oorspronkelijke boodschap ik toch niet meer van tel).

                            Greets, MVanker
                            KL, Malaysia
                            Last edited by MVanker; 6 december 2004, 10:44.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 300D gestolen, advies gevraagd

                              Het is tof te vernemen dat Ali nog altijd alive & kickin' is en dat er toch nog koopjes te doen zijn in S'pore.

                              Prettige reis nog,

                              Danny

                              PS: voor ons is 't nog 3 keer slapen. India, here we come (again).

                              Travel the world, take nothing but pictures, leave nothing but footprints.

                              Comment

                              Working...
                              X