Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Quartier Bleu 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Showcase] Quartier Bleu 2







    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: Quartier Bleu 2

    Onder het motto "de beste stuurlui staan aan wal" even mijn idee ... dat vooral persoonlijke smaak en niet technisch is - en gebaseerd op mijn monitor. Je neemt ervan mee wat je wil ...

    In de foto - ter hoogte van de linkerbeen en arm is er iets niet helemaal in orde. De linker broekspijp (rechts op de foto natuurlijk) heeft ook "vlekken" in een ander rood. De contouren van de broek zijn heel hard waardoor de persoon lijkt uitgeknipt en opgeplakt. De broek schreeuwt om aandacht. De vest heeft voor mij een veel mooier verloop van scherpte.
    Dit is enkel mijn idee ... niet boos zijn hé
    Last edited by philitalia; 3 mei 2022, 11:22.
    Mvg Philip

    Comment


    • #3
      Re: Quartier Bleu 2

      Hey, natuurlijk ben ik niet boos, integendeel
      Als ik niet graag feedback op mn foto's zou krijgen, zou ik ook geen foto's meer plaatsen.

      Ik zal even de situatie schetsen. De foto is genomen met de harde zon rechts achter haar. Langs voor heb ik ingeflitst met een reportageflitser.
      De foto is genomen op f1.4 85mm. Haar linker arm en been vallen net buiten het scherptebereik. De lichtere vlek op haar broek is de plaats waar het zonlicht rechtstreeks raakt, de rest wordt allemaal belicht door de reportageflits.
      Doordat dat deel ook net buiten de scherptediepte ligt, doet dat niet goed aan de kwaliteit. Dus ik had beter naar een f2.8 of hoger gegaan om dit op te lossen.
      De harde omlijning van de broek heeft ook hier mee te maken, zonlicht langs achter, flits langs voor en f1.4 plus de standaard verscherping die ik voor al mijn foto's eigenlijk hetzelfde aanhou.
      De rode broek schreeuwt inderdaad om aandacht, maar dat vond ik nu net leuk, omdat de achtergrond een beetje kleurloos gehouden is.
      Groetjes,
      Dominic

      Comment


      • #4
        Re: Quartier Bleu 2

        Egaal rode kleding zoveel mogelijk mijden in foto of film zeker met dit harde licht. Op tv zul je dat niet vaak zien. Maar ook in de natuur zie je dat uitvlakte rood op tulpenvelden of klaprozen die je beter niet midden op de dag in felle zon moet fotograferen.
        Haar gezicht rechts is erg uitgebrand.

        Comment


        • #5
          Re: Quartier Bleu 2

          Ik had het model minder centraal gezet, maar vind het wel geslaagd
          vriendelijke groeten, Sien

          Ik wil elke dag dat vandaag beter is dan gisteren !

          Comment


          • #6
            Re: Quartier Bleu 2

            Jouw foto's zijn altijd tip-top verzorgd dus deze broek viel me echt wel op. Je hebt een heel mooi model, maar ik vergat naar haar gezicht te kijken
            Mvg Philip

            Comment


            • #7
              Re: Quartier Bleu 2

              Ik vind de persoon nogal 'hard' in beeld ten opzichte van de achtergrond maar zo heb je er nog al gemaakt lijk ik me te herinneren. En ja "rood" is een sterke aandachtskleur, te pas en te onpas gebruikt wat in het verleden nogal dikwijls aan bod kwam zeker bij de dia's. Om perfectie te bereiken zou je een stylist(e) moet inschakelen want aan elk beeld kunnen er in een totaal plaatje foutjes binnensluipen
              Kunst is genieten - genieten is een kunst !

              Comment

              Working...
              X