Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon Z 24-120 F4 Levertermijn

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon Z 24-120 F4 Levertermijn

    Dag beste mensen

    Mijn geduld begint een beetje op te geraken

    Ik heb de Nikon Z 24-120 F4 sinds februari in bestelling staan bij Art en Craft.
    Ik heb verschillende sites en winkels rondgemaild, allen geen leverdatum.
    Er komt precies ook geen enkele Z 24-120 naar België, zo lijkt het...
    Ik sta sinds februari de eerste in rij...

    Kan me iemand vertellen waarom?
    En heeft er iemand al de Z 24-120 in bezit? Laat me gerust eens weten wanneer besteld en wanneer geleverd...
    SHARPimages.be

  • #2
    Re: Nikon Z 24-120 F4 Levertermijn

    Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV Bekijk bericht
    Dag beste mensen

    Mijn geduld begint een beetje op te geraken

    Ik heb de Nikon Z 24-120 F4 sinds februari in bestelling staan bij Art en Craft.
    Ik heb verschillende sites en winkels rondgemaild, allen geen leverdatum.
    Er komt precies ook geen enkele Z 24-120 naar België, zo lijkt het...
    Ik sta sinds februari de eerste in rij...

    Kan me iemand vertellen waarom?
    En heeft er iemand al de Z 24-120 in bezit? Laat me gerust eens weten wanneer besteld en wanneer geleverd...
    Nikon Z 24-120 F4 is ook in Nederland uitverkocht. In Nederland is de importeur gevestigd ook voor België, dus geduld hebben of voor een alternatief gaan. Stel je vraag ook eens hier:https://forum.nikon-club-nederland.nl/
    Last edited by Binnenuit; 29 april 2022, 09:57.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon Z 24-120 F4 Levertermijn

      Bedankt voor je antwoord!
      Ik had Art en Craft nogmaals gemaild... ze hebben contact opgenomen met de leverancier, dit is hun antwoord:
      "Helaas hebben wij nog oudere backorders en zullen deze maand nauwelijks uitleveren.
      Maw, ik kan geen concrete levertijd geven."

      Ik denk dat ik stilaan naar een andere oplossing ga moeten zoeken, alleen ik zie geen alternatief
      SHARPimages.be

      Comment


      • #4
        Re: Nikon Z 24-120 F4 Levertermijn

        Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV Bekijk bericht
        Kan me iemand vertellen waarom?
        Euh ... misschien omdat jij niet de enige bent die deze lens in bestelling heeft staan ...
        Trouwens, het is met alles zo, ellenlange wachttijden op je bestelling
        Zo zijn er mensen die bvb bijna een jaar hebben moeten wachten op hun Canon R5, om maar een voorbeeld te geven dat je nog niet mag klagen
        Tevens bijna alle R lenzen zijn ook bestelbaar met meer dan een half jaar levertermijn

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Nikon Z 24-120 F4 Levertermijn

          Ik weet niet of het waar is, maar het schijnt dat door het tekort aan onderdelen dat wat er wel verkrijgbaar is aan de hoogste bieder wordt verkocht ... de communisten hebben het kapitalisme goed onder de knie

          De AV-versterker waar ik al een jaar naar uitkijk is nog steeds niet verkrijgbaar. 't Zijn harde tijden voor wie geen geduld heeft - ik incluis
          Mvg Philip

          Comment


          • #6
            Re: Nikon Z 24-120 F4 Levertermijn

            Bij de Fnac https://www.nl.fnac.be/NIKON-NIKKOR-...O_CSS_MKTPHONL zou ze nog te verkrijgen zijn.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon Z 24-120 F4 Levertermijn

              Oorspronkelijk geplaatst door paep Bekijk bericht
              Bij de Fnac https://www.nl.fnac.be/NIKON-NIKKOR-...O_CSS_MKTPHONL zou ze nog te verkrijgen zijn.
              Dat is niet bij Fnac maar bij een "derde" bedrijfje", waarschijnlijk Singapore, China of zoiets.
              Fnac stelt zijn website open voor zulke dingen, wat zoals Bol.com, je weet dus nooit wat en waar je koopt en hoe het zit met garantie
              De link waar jij naar verwijst is van de volgende "verkoper" Egadget Central
              Op websites als Fnac is het tegenwoordig heel goed opletten, maar veel mensen lopen er gewoon in

              grts
              Sieg
              Voor meer foto's ; www.sieg.be

              Comment


              • #8
                Re: Nikon Z 24-120 F4 Levertermijn

                Inderdaad, zelfde lens andere derde La eBoutique / land van herkomst Honkong. Alsook Egadget Central. Het is anders niet moeilijk enkele klikken verder en je weet het. En als je wil kan je nog de eigenaar enz terugvinden.
                https://ggpics.be/

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon Z 24-120 F4 Levertermijn

                  Ik had inderdaad Fnac al tegen gekomen maar vind het heel sketchy...
                  Vertrouw het eigenlijk totaal niet. Wat als er iets mis loopt? Garantie, beschadigd toekomt,... enz
                  De prijs is ook bijna 200 euro duurder...
                  Er staan uiteindelijk wel goeie klantreviews te lezen bij beide sites, dusja toch eens proberen?
                  Last edited by FrederikV; 1 mei 2022, 22:12.
                  SHARPimages.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon Z 24-120 F4 Levertermijn

                    Oorspronkelijk geplaatst door FrederikV Bekijk bericht
                    Ik had inderdaad Fnac al tegen gekomen maar vind het heel sketchy...
                    Vertrouw het eigenlijk totaal niet. Wat als er iets mis loopt? Garantie, beschadigd toekomt,... enz
                    De prijs is ook bijna 200 euro duurder...
                    Er staan uiteindelijk wel goeie klantreviews te lezen bij beide sites, dusja toch eens proberen?
                    In dat geval dekt de verkoper van binnen de EU de garantie. Ik denk dat dat een EU wetgeving is, maar ik wist niet dat Fnac ook zich bezighoudt met dit soort praktijken.
                    Als ik online koop kijk ik eerst goed of het product EU garantie heeft.

                    Ik heb eens rondgekeken ivm de lens ... en die staat inderdaad overal waar ik heb gekeken "tijdelijk niet verkrijgbaar". Amazon geeft een wachttijd tot 2 maanden (hoewel die vaak korter is dan aangekondigd).
                    Last edited by philitalia; 2 mei 2022, 08:59.
                    Mvg Philip

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon Z 24-120 F4 Levertermijn

                      Terug even on topic: besteld 11/02 bij Grobet. Over twee weken info Grobet: geen info bij importeur. Vorige week hebben ze even op voorraad gestaan bij B&H. Paar uur dus, nu weer uit voorraad.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon Z 24-120 F4 Levertermijn

                        Oei, waren we off-topic ? .
                        Ivm on/off-topic ... B&H is een Amerikaanse winkel met producten voor de Amerikaanse markt. De beschikbaarheid daar is anders dan in de EU.

                        Als de importeur voor Europa het niet heeft en geen info kan geven dan is het niet te krijgen hier en dan is geduld hebben de enige oplossing.

                        Op de vraag "waarom ?" is het antwoord al gegeven. Productie ligt voor vele producten (niet enkel lenzen) stil door gebrek aan componenten.
                        Last edited by philitalia; 3 mei 2022, 06:31.
                        Mvg Philip

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon Z 24-120 F4 Levertermijn

                          Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
                          In dat geval dekt de verkoper van binnen de EU de garantie. Ik denk dat dat een EU wetgeving is, maar ik wist niet dat Fnac ook zich bezighoudt met dit soort praktijken.
                          Als ik online koop kijk ik eerst goed of het product EU garantie heeft.
                          Het probleem is dat het geen EU verkoper is die adverteert op de site van Fnac
                          Fnac zal ook niet de garantie op zich nemen, lijkt me onlogisch
                          Fnac doet net zoals Bol.com, ze verhuren hun webdomein aan kleinere zaakjes, voor de rest trekken ze zich niks aan.
                          Zo heb ik ooit eens een zaklamp besteld gehad bij Bol.com, wel dat dacht ik toch, bleek nadien dat ik helemaal niet bij hen moest zijn met mijn probleem.
                          Het enigste dat ze toen gedaan hebben is mijn klacht geforward naar het bedrijfje in kwestie.
                          Moet er wel bij zeggen dat ik zonder problemen een nieuw product heb gekregen zonder aarzelen, maar het was dan ook een klein bedrijfje gevestigd in Nederland
                          Bij Bol.com zie je dat wel meer dat het kleine Nederlandse bedrijfjes zijn die er adverteren, bij Fnac daarentegen is het uit een ander werelddeel ...

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon Z 24-120 F4 Levertermijn

                            Dank voor de verwittiging. Ooit was Fnac dé winkel waar ik al mijn AV-materiaal kocht.
                            Ik weet dat Fnac enkele jaren geleden het financieel moeilijk had en dat ze in Europa vestigingen hebben moeten sluiten, maar ik wist niet dat ze zich tot dit niveau hadden verlaagd. Inderdaad, andere webwinkels vermelden zeer duidelijk om welke verkoper het gaat en kun je zonder problemen zien of het bv om een verkoper uit Shanghai gaat ...
                            Mvg Philip

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon Z 24-120 F4 Levertermijn

                              Auto's, fietsen, camera's, lenzen... we zullen het moeten doen met wat we al hebben. Mijn centen voor een 24-120mm zijn toch al door de elektriciteitsmaatschappij opgeeist.

                              Comment

                              Working...
                              X