Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog mensen naar Frankrijk/Duitsland na Jansen/Booster en 2e boosterprik nodig?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog mensen naar Frankrijk/Duitsland na Jansen/Booster en 2e boosterprik nodig?

    In Frankrijk en Duitsland bestaat een volledig vaccinatieschema voor mensen die gestart zijn met het Janssen-vaccin sinds januari van dit jaar uit drie dosissen,
    namelijk het eerste Janssen vaccin gevolgd door twee mRNA vaccins (namelijk één om het basisschema te vervolledigen en het andere als booster).
    Dit vaccinatieschema is in deze landen nodig om te kunnen deelnemen aan culturele, sportieve, … activiteiten, maar ook om toegang te krijgen tot horeca.

    Op de website van het vaccinatiecentrum moet je een vaccinatiecode invullen om een afspraak te maken zie ik.
    Probleem is dat ze geen brieven meer sturen, omdat ze in België 1x Janssen + 1x booster Pfizer als volledig gevaccineerd zien, maar dus niet in Frankrijk of Duitsland.
    Hoe maak je dan een afspraak voor de 2e boosterprik zonder vaccinatiecode ?
    Heel wat vaccinatiecentra sloten al 31/3 zag ik.

    De Paasvakantie is begonnen, anders geen Disneyland Parijs, Phantasialand, Europapark enz met de kinderen.
    Waarschijnlijk niet toegelaten daar en strenge controle, zeker niet bij een overnachting in één vd hotels daar

  • #2
    Re: Nog mensen naar Frankrijk/Duitsland na Jansen/Booster en 2e boosterprik nodig?

    Vaccinatiecode vragen aan je huisarts

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: Nog mensen naar Frankrijk/Duitsland na Jansen/Booster en 2e boosterprik nodig?

      Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
      De Paasvakantie is begonnen, anders geen Disneyland Parijs, Phantasialand, Europapark enz met de kinderen.
      Waarschijnlijk niet toegelaten daar en strenge controle, zeker niet bij een overnachting in één vd hotels daar
      Die code is toch maar actief 10 dagen na de laatste prik,
      je zal dus ruim te laat zijn vrees ik.

      Comment


      • #4
        Re: Nog mensen naar Frankrijk/Duitsland na Jansen/Booster en 2e boosterprik nodig?

        Ja maar ook voor later / zomervakantie... heb die sowieso nodig als ik nog naar FR/DE wil, de mooiste buurlanden, tenzij ze hun wetgeving aanpassen.
        Ik zag daarstraks bij Social Deal €69 dagje Londen met Slangen reizen (met de bus dus), iedereen leek postitief, maar mij gaan ze niet zien daar €90 paspoort nodig
        Ze gaan veel toeristen verliezen door dit paspoort denk ik, de Britten moeten zich maar niet afzonderen vd EU :-)

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Die code is toch maar actief 10 dagen na de laatste prik,
        je zal dus ruim te laat zijn vrees ik.

        Comment


        • #5
          Re: Nog mensen naar Frankrijk/Duitsland na Jansen/Booster en 2e boosterprik nodig?

          Een collega is net terug van Frankrijk en zegt toch niet nodig, was nergens nodig, Frankrijk is toch al groene zone zei hij.
          Ik was zelf ook in een brasserie aan de Opaalkust enkele maanden geleden en geen controle.

          Is dit nog steeds dat J&J niet als volwaardig beschouwd wordt of niet ?
          Ik belde mijn (jonge) dokter en het was de eerste keer dat zij deze vraag kreeg voor een vaccinatie-code, ze ging terugbellen maar nog niet gehoord.
          Wil niet dat ik naar de Loire ga en plots in de kastelen niet binnenmag...

          Comment


          • #6
            Re: Nog mensen naar Frankrijk/Duitsland na Jansen/Booster en 2e boosterprik nodig?

            De enige bron om te raadplegen is de website van het Belgische ministerie van buitenlandse zaken. Daar staat alle info die je nodig hebt.
            Binnenlandse zaken daarentegen heeft ook een callcenter als je liever belt : 0800 14 689.

            Ik denk niet dat je kan/mag verwachten van je dokter dat die op de hoogte is van specifieke regels voor elk land binnen de EU - toch zeker niet doordat elk land andere regels heeft en die ook nog afhankelijk van de situatie veranderen.
            Mvg Philip

            Comment


            • #7
              Re: Nog mensen naar Frankrijk/Duitsland na Jansen/Booster en 2e boosterprik nodig?

              Wij zijn begin van de maand naar de Loire streek gegaan. Geen enkele keer hebben wij controle gekregen, 3 keer op restaurant geweest, 1 kasteel gaan bezoeken en twee wijnproeverijen gedaan.
              Ik heb ook J&J gekregen, voor mijn eerste boosterprik heb ik een uitnodiging gehad. Voor de zekerheid had ik een tweede boosterprik aangevraagd, gewoon gebeld naar het vaccinatiecentrum, daar heb ik een afspraak gekregen. Maar zoals ik al zei, geen enkele keer controle gekregen.
              Canon EOS 60D, Sigma 17-50 F/2.8, Canon 50 F/1.8, Canon 70-200 F/4.0, Sigma 30 F/1.4 Art, Canon Speedlite 430EX II, Godox TT685c

              Comment

              Working...
              X