Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Cfexpress kaart komt niet meer uit kaartslot

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Cfexpress kaart komt niet meer uit kaartslot

    Hey,,

    onlangs een nieuw kaartje gekocht.
    Vandaag een shoot mee gedaan, alles prima.

    Thuis gekomen wil ik het kaartje eruit halen om via de kaartlezer op te laden naar de pc.
    Het kaartje komt er maar halfweg uit de Z6 en blijft dan steken.

    Ik ben nu voor de veiligheid even de foto's eraf aan het halen door de camera rechtstreeks via de pc te verbinden.

    Iemand dit nog voorgehad en hoe opgelost?
    Ik durf er niet harder aan te trekken, het lijkt ergens te blokkeren maar ik kan niets zien.

    Edit; gelukt, na het downloaden van het beeldmateriaal durfde ik wat meer kracht zetten.
    Na een paar keer in en uit steken gaat het precies wat soepeler, maar ik vind het toch geen leuk idee dat ik er zo hard aan moet trekken, straks beschadig ik iets van het kaartje of de camera.
    Last edited by zibro; 3 april 2022, 17:10.
    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: Cfexpress kaart komt niet meer uit kaartslot

    Dit lijkt me toch niet normaal. Heb je dat enkel met dat kaartje of ook met andere ? Is het misschien net ietsje dikker ?

    Als het kaartje erin steken vlot ging zou het er normaal gezien ook vlot moeten uitkomen ... misschien probleempje met mechanisme in je camera ?
    Mvg Philip

    Comment


    • #3
      Re: Cfexpress kaart komt niet meer uit kaartslot

      Welk merk kaartje is het Dominic ?

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Cfexpress kaart komt niet meer uit kaartslot

        Een hoodman kaartje.
        Hij gaat nu wel wat vlotter eruit.
        Ik merk nu ook dat mijn andere kaartje ook een kleine hapering heeft die ik daarvoor niet merkte.
        Ik lees op het net wel dat dit blijkbaar vaker voorkomt.
        Groetjes,
        Dominic

        Comment


        • #5
          Re: Cfexpress kaart komt niet meer uit kaartslot

          Ik laat de CF kaart zoveel mogelijk in de camera zitten en sluit de camera aan op de pc.

          Comment


          • #6
            Re: Cfexpress kaart komt niet meer uit kaartslot

            Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
            Ik laat de CF kaart zoveel mogelijk in de camera zitten en sluit de camera aan op de pc.
            Doe ik ook steedszoveel mogelijk, via kabeltje aansluiten op pc.Ruim 10 jaar terug heb ik zo de CF kaarthouder van mijn Minolta Dynax 7D beschadigd.Ondertussen laat ik die kaartjes zoveel mogelijk zitten.

            Comment


            • #7
              Re: Cfexpress kaart komt niet meer uit kaartslot

              Ik begrijp dat het niet verwijderen van het kaartje een optie is.
              Echter is dat voor grote shoots al wat moeilijker.
              Zelf werk ik met kaartjes dat niet super groot van opslag zijn. En ik hou dat een beetje in de gaten wanneer een goed moment is om van kaartje (en batterijen) te wisselen.
              De reden is dat ik zo op een dag shooten gemakkelijk met meerdere kaartjes werk en ik alles wat uit de camera komt al veilig kan stellen.

              Het zou niet mogen zijn dat je in een professionele setting moet liggen sukkelen met kaartjes die moeilijk verwisselbaar zijn.

              Comment


              • #8
                Re: Cfexpress kaart komt niet meer uit kaartslot

                Oorspronkelijk geplaatst door jozef13 Bekijk bericht
                Doe ik ook steedszoveel mogelijk, via kabeltje aansluiten op pc.Ruim 10 jaar terug heb ik zo de CF kaarthouder van mijn Minolta Dynax 7D beschadigd.Ondertussen laat ik die kaartjes zoveel mogelijk zitten.
                Ik heb zo de de pinnetjes in een kaartlezer beschadigd, toch weer 70 euro voor een nieuwe moeten uitgeven. Gelukkig niet in de camera daar kun je hem alleen maar recht in stoppen al is er wel de mogelijkheid dat er een vuiltje in de kaart komt waardoor je een pinnetje kan verbuigen in de camera. Dus wanneer niet noodzakelijk de CF kaart in de camera laten.
                Last edited by Binnenuit; 6 april 2022, 16:17.

                Comment

                Working...
                X