Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Presentatie van mijn foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Presentatie van mijn foto's

    Hallo iedereen,

    voor mijn eindwerk ben ik op zoek naar mogelijk presentaties (kaders maar ook printwerk) voor mijn opdrachten.

    Eén reeks zijn 5 foto's 20*30 glanzend naast elkaar. Waar kan ik hiervan een mooie houten kader met glas kopen of laten maken en tegen welke prijs?

    Een tweede reeks zijn 7 foto's formaat 40*50 cm glanzend (los van elkaar dus ieder apart). Heeft iemand een idee waar je deze kan laten opkleven op karton (tegen welke prijs?) En kaders?

    Greetz, Ronny

  • #2
    Re: Presentatie van mijn foto's

    De meeste winkels waar ze posters verkopen, verkopen ook standaard formaat kaders en maatwerk. Ga eens kijken in zaken als Bozzy, Expo, enz. Daar moet je je gading kunnen vinden. Heb zelf ervaring met Bozzy Turnhout (redelijk tot goed) en Expo Antwerpen (goed).

    Standaard formaat kaders zijn meestal goedkoper dan maatwerk. Maar ik denk dat jij toch naar maatwerk zal moeten gaan vanwege de grote formaten en omdat je dan passe-partouts kan vermijden.

    Beide zaken lijmen je foto ook op de ondergrond voor de kaders.


    Kris.
    My work: VICTORIE.com

    Comment


    • #3
      Re: Presentatie van mijn foto's

      Kaders.... even zoeken is de boodschap.
      In het Antwerpse is er een winkel "De Wieuw" of zoiets in die aard die is in de scheldestraat en daar maken en hebben ze alles van kader en lijsten wat je maar kan dromen. Maar er hangt daar een degelijk prijskaartje aanvast.

      Dus als het budget beperkt is zou ik alles zelf doen en me beperken tot het kopen van standaard kaders. Daarme bedoel ik kaders die zo in de handel zijn.
      Formaten zijn standaard en dan zou ik mijn werk in een uitgesneden passe-partout steken. Passe-partout karton te koop in grafische winkels in verschillende kleuren. Het uitslijden doe je best ook zelf met een speciale liniaal die daarvoor in de handel is. De aankoop daarvan is zeer snel terug verdiend.

      het is een beetje moeilijk on via een posting dit allemaal uit de doeken te doen. Mocht je hulp of advies wensen ben je welkom bij mij thuis . Daar kan ik meer laten zien hoe wij op de fotoclub ons werk presenteren.
      Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

      Comment


      • #4
        Re: Presentatie van mijn foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door lks712
        De meeste winkels waar ze posters verkopen, verkopen ook standaard formaat kaders en maatwerk. Ga eens kijken in zaken als Bozzy, Expo, enz. Daar moet je je gading kunnen vinden. Heb zelf ervaring met Bozzy Turnhout (redelijk tot goed) en Expo Antwerpen (goed).

        Standaard formaat kaders zijn meestal goedkoper dan maatwerk. Maar ik denk dat jij toch naar maatwerk zal moeten gaan vanwege de grote formaten en omdat je dan passe-partouts kan vermijden.

        Beide zaken lijmen je foto ook op de ondergrond voor de kaders.


        Kris.

        Passe-partouts geven toch wel een beter effect hoor, ze leiden de aandacht van de kijker naar het onderwerp. Ze vormen als het ware een tunnel die de aandacht van de kijker naar het midden brengt. Ik vind persoonlijk een werk van 40 X 50 cm het best tot zijn recht komt in een kader van 50 x 70 met de gepaste passe-partout.
        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Re: Presentatie van mijn foto's

          Hallo

          het grote werk 40 * 50 cm is een mode opdracht. Gezien die in winkels niet echt in een passe partout wordt gepresenteerd en modefotografie in mijn ogen best groot tot uiting komt koos ik voor volformaat zonder pass partout. Ik heb thuis wel al zo een passe partoutlat (niet goedkoop maar allee )

          Ik ga al andere werken van passe partout voorzien maar wilde ook eens iets anders ...

          Ik ga de tips eens na in Antwerpen.

          Groetjes, Ronny

          Comment


          • #6
            Re: Presentatie van mijn foto's

            Ik weet ook dat je in bepaalde Brico's(gewoonlijk bij een Carrefour), kaders op maat kunt laten maken. Ze hebben de keuze uit een aantal houten profielen, waar je de maten voor opgeeft en ze een kader in maken. Ik dacht dat die in Brasschaat zo een afdeling(kje) had.

            Hubert
            Hubert

            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

            Comment


            • #7
              Re: Presentatie van mijn foto's

              Das inderdaad nog een idee den Brico Ik ga daar ook eens zien! Dank je voor de tip!


              Ronny

              Comment

              Working...
              X