Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sneeuw en zon

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] sneeuw en zon


    Nu de lente doorbreekt nog drie winterbeelden







































    Bedankt voor het kijken!




  • #2
    Re: sneeuw en zon

    Prachtige sfeervolle opnames Frank
    Ik heb het altijd moeilijk om meerdere opnames te zien in één topic, leid me wat af ...
    Voor mij persoonlijk zijn de derde en de eerste toch net een stapje hoger qua sfeer

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

    Comment


    • #3
      Re: sneeuw en zon

      wil je ons heimwee doen krijgen misschien ? Bovendien heb ik hier geen vlokje sneeuw gezien deze winter.
      het eerste beeld spreekt me het meest aan qua sfeer. Gevolgd door nr 3.
      jammer dat je geen reeks toont : dit zijn (naar mijn smaak) drie afzonderlijke beelden, weliswaar met een gezamenlijk thema : sneeuw. Maar het blijven drie afzonderlijk staande beelden. Weze het dat ze alle drie prachtig zijn.
      mijn mening is altijd vrijblijvend en verbindt alleen mezelf.
      nieuwe maand, nieuwe afbeeldingen
      https://fotokringkerklommer.wordpress.com/fotos-cor/

      Comment


      • #4
        Re: sneeuw en zon

        Ben het eens met Cor ... alle drie prachtig !
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: sneeuw en zon

          Oorspronkelijk geplaatst door CMM Bekijk bericht
          wil je ons heimwee doen krijgen misschien ? Bovendien heb ik hier geen vlokje sneeuw gezien deze winter.
          het eerste beeld spreekt me het meest aan qua sfeer. Gevolgd door nr 3.
          jammer dat je geen reeks toont : dit zijn (naar mijn smaak) drie afzonderlijke beelden, weliswaar met een gezamenlijk thema : sneeuw. Maar het blijven drie afzonderlijk staande beelden. Weze het dat ze alle drie prachtig zijn.
          Ik volg
          Groeten Andre

          Comment


          • #6
            Re: sneeuw en zon

            Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
            Ben het eens met Cor ... alle drie prachtig !
            Ofwel maak je een reeks en die wordt dan in zijn totaliteit beoordeeld, ofwel presenteer je de foto's apart zodat elke foto de nodige aandacht krijgt.
            Bij een samenvoeging van enkele foto's ga je altijd een keuze maken en krijgen de aparte foto's niet de volle aandacht die ze uiteindelijk verdienen.
            Ik geef graag commentaar op foto's, zeker als ik ze mooi vind, maar ik doe niet graag mee aan een rangschikking.
            Wat dacht je, de winter is bijna voorbij, nog vlug enkele sneeuwbeelden???
            voor mij zijn ze alle drie mooi...
            grt
            Gerrit

            Comment


            • #7
              Re: sneeuw en zon

              Voor mij de eerste zeker weten.
              Die is hemels prachtig, ik kan daar echt van genieten, zo mooi.

              De tweede is ook heel mooi met die prachtige hemel.

              En de derde is weer helemaal anders, je zou willen dat je erbij was.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: sneeuw en zon

                Bedankt voor jullie positieve reacties!


                Wel wat animo over het feit dat hier drie foto’s staan .
                Ik heb hier enkele jaren niet meer gepost, maar in mijn herinnering werden er vroeger vaak 3 beelden getoond in beoordeling.
                Ook in het reglement zie ik niets dat mij tegenspreekt (drie foto’s over het onderwerp: sneeuw en zon).

                Maar bon, de tijden veranderen en ik merk op dat wel wat mensen het niet prettig of storend vinden om drie verschillende foto’s te zien in één topic.
                Dat is uiteraard niet mijn bedoeling (goed dus dat jullie dat melden)! Dus mijn excuses daarvoor. Ik zal hier ook zeker rekening mee houden in de toekomst.


                @de Gerre: De zin: “Wat dacht je, de winter is bijna voorbij, nog vlug enkele sneeuwbeelden???” vind ik niet ter zake en op de man spelen, dat vind ik niet fijn.
                Ik ga ervan uit dat je dit niet zo bedoelt, maar ik wou je wel even zeggen dat het zo overkomt.
                Ik doe dit trouwens zelf ook wel eens .
                De inhoud van jou mening waardeer ik zeker en, zoals gezegd, ga ik daar ook rekening mee houden.
                Fijn ook dat je ze mooi vindt en dat ook vermeldt.
                Dankjewel.

                Comment


                • #9
                  Re: sneeuw en zon

                  Frank,
                  Heb dit zeker niet negatief bedoeld, sorry als het toch zo is overgekomen.
                  grt
                  Gerrit
                  Last edited by de Gerre; 24 maart 2022, 11:36.

                  Comment


                  • #10
                    Re: sneeuw en zon

                    Oorspronkelijk geplaatst door de Gerre Bekijk bericht
                    Frank,
                    Heb dit zeker niet negatief bedoeld, sorry als het toch zo is overgekomen.
                    grt
                    Gerrit
                    Dankjewel Gerrit!
                    Ik ging er wel vanuit, maar altijd fijn als je het even zegt!

                    Comment


                    • #11
                      Re: sneeuw en zon

                      In "Oordeel" mag je tot drie foto's plaatsen en dat mogen gelijk welke foto's zijn, dus niet percies samenhangende foto's.
                      En deze reeks hier maakt overduidelijk dat je een goede smaak hebt voor winterfoto's, sorry, maar ik vind deze post uitzonderlijk goed en de eerste foto is en blijft voor mij een uitzonderlijk mooie foto.
                      Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                      Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                      Comment


                      • #12
                        Re: sneeuw en zon

                        Ik heb ook geen enkel probleem met het feit dat er 3 foto's gepost worden. Ze hangen wel degelijk samen - en een reeksje van 3 nodigt dan van nature uit tot het maken van een keuze.
                        Voor mij dus de eerste, die heeft wat meer sfeer en overstijgt ietwat de tweede en derde - die meer voorkomende beelden zijn.

                        Comment


                        • #13
                          Re: sneeuw en zon

                          Voor mij de eerste met stip.
                          grt,bouk.
                          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                          Comment


                          • #14
                            Re: sneeuw en zon

                            3 mooie foto's maar vooral de eerste vind ik echt prachtig!
                            Dat licht, die sfeer...knap!
                            Dat wordt een HOF

                            Comment


                            • #15
                              Re: sneeuw en zon

                              Oorspronkelijk geplaatst door Striker Bekijk bericht
                              3 mooie foto's maar vooral de eerste vind ik echt prachtig!
                              Dat licht, die sfeer...knap!
                              Dat wordt een HOF
                              Daar was ik geen 100 maar 200% zeker van, en toch was hij in hun ogen niet goed genoeg, begrijpe wie kan.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X