Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hommels in de tuin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hommels in de tuin

    Vind je het leuk om een kolonie hommels in de tuin te hebben, dan is het eigenlijk heel eenvoudig om ze te lokken.
    Vind je een oude muizennest tussen het brandhout , stop die in een nestkastje voor mezen en gegarandeerd is het nestkastje binnen de kortste keren bewoond de een kolonie hommels.
    Blijkbaar is een muizennest een geliefkoosde plaats voor hommels on een nestje te maken.
    Nikon D800 ,D750, D90, Lenzen: 24-70mm f:2.8; 70-200mm f2.8 VRII; 50mm f1.8; 105mm Macro f:2.8; 70-300mm; 18-105VR

  • #2
    Re: Hommels in de tuin

    Doe ik reeds jaaaaaaaren. En je hebt gelijk (met uitzondering van dat 'gegarandeerd') in de voorbije jaren had ik meer succes in mezenkastjes, waar het oude mezennest nog in aanwezig was, dan in mijn hommelhotel. Vijf keer in een mezenkastje, en twee keer in het hommelhotel. Nu reinig ik de mezenkastjes slechts einde maart om de hommels die logement zoeken de kans te geven.
    Dus nog nooit een muizennest gebruikt, maar altijd een oud mezennest, ook in het hommelhotel.
    Je vergeet er wel bij te vertellen dat dit meestal reeds in februari, ten laatste begin maart start. Dan zoekt de koningin reeds een nestplaats, daarom zet ik mijn hommelhotel altijd tussen de eerste bloeiers, de sneeuwklokjes, krokussen, narcissen... Dan hoop ik dat de koningin op zoek naar stuifmeel ook haar nestplaats kan vinden... wat niet altijd gebeurt.

    Comment

    Working...
    X