Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Gebruiksaanwijzing flitser euroblitz

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Gebruiksaanwijzing flitser euroblitz

    Hallo

    Ik heb nog een flitser Euroblitz in mijn schuif
    Type 138 bcs PK
    Heeft er nog iemand een gebruiksaanwijzing
    Nergens nog info op internet

    Volgens zijn instellingen ziek ik bij 100 asa een diafragma van 5.6 dat 7 meter dekt
    Richtgetal zou 5.6x7=19 moeten zijn ?

    Dank voor de info

  • #2
    Re: Gebruiksaanwijzing flitser euroblitz

    Denk dat het eerder 39 moet zijn.
    Werking is eenvoudig.
    ISO instellen en dan kijken op de afstandsschaal bij de kleur die de gewenste afstand aangeeft.Het diafragma dat je daaronder ziet instellen.
    Vermoedelijk heb je een schuifscahkelaar met verschillende kleurkeuzes.Die zijn voor de automatische standen.Waarschijnlijk is er ook een wiite stand.Dat is manueel.
    De belichting wordt door de flits geregeld.Voorzijde heeft een lichtsensor.
    Heb even op het net gezocht en verschillende Euroblitzen gevonden die eigenlijk op allemaal op dezelfde manier werken.
    MAAR !!!!!!! Let op met het triggervoltage dat op de voet zit.Dit kan zeer hoog zijn,meer dan 150 volt en dat helpt je digitale camera naar de filistijnen.Max . digitale camera's 15 volt.(Enkele pro's camera zouden dit wel overleven vb. Canon 1D,maar ik heb het zelf nooit uitgetest)
    Dus dit soort oudere flitsen nooit op een digitale camera aankoppelen.Noch op flitsschoen noch via flitskabel.

    Comment


    • #3
      Re: Gebruiksaanwijzing flitser euroblitz

      Oei

      Dank voor de tip

      Heb er aantal keer mee geflitst op mijn Nikon 7500...
      Start en flitst nog met de interne flits8

      Comment


      • #4
        Re: Gebruiksaanwijzing flitser euroblitz

        Ofwel zit je met een laag triggervoltage,ofwel heb je geluk gehad.
        Wil je hem sowieso gebruiken,doe het dan met een slave.Probleem is wel de preflits van je ingebouwde flits,maar dat kun je afschermen.
        Maar je zult nooit de prestaties halen van een TTL-flits.
        Ik heb zelf 2 Vivitars 283 en nog twee kleine Vivitars,aangestuurd met een slave.Maar doe dit eerder soms nog eens voor de sport.Wil ook niets wegsmijten en blijf er dan eens mee prutsen.
        Meestal gebruik ik mijn Canon's EX-en.Werkt veel beter.Geen gedoe met richtgetallen etc.
        Wil je een goede flitser,kijk eens bij niet merk-eigen flitsers.Er zijn er vrij goedkope te vinden die goed presteren.

        Comment

        Working...
        X