Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe plaag ?

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe plaag ?

    Eergisteren de zoveelste mail van Kruidvat. We klikken op uitschrijven en we komen op een pagina terecht om je IN TE SCHRIJVEN.
    Telefoneren lukt niet (nemen niet op), mailen lukt ook niet (mailadres onbereikbaar) Aan de debiele chatbot begin ik zelfs niet. Ik haat chatbots

    Vandaag de zoveelste mail van Albert Heyn. Ik klik op afmelden en we komen op een pagina terecht om je IN TE SCHRIJVEN.

    Hoe geraak je van die gasten vanaf ? Politie ?
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Nieuwe plaag ?

    Ik doe het praktisch ook nooit, maar bij de NMBS konden we niet anders dan om de zes maand ons wachtwoord te veranderen.
    Ik heb drie mail dressen die ik nog gebruik en die zijn mooi ingedeeld voor wat ik ze gebruik.
    Misschien ook dat artikel eens lezen van "Jeanneke Heps" in HLN over je pc beveiligen.
    Meestal zijn er die zoeken op emailadressen en die dan verkopen.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe plaag ?

      Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
      Ik doe het praktisch ook nooit, maar bij de NMBS konden we niet anders dan om de zes maand ons wachtwoord te veranderen.
      Ik heb drie mail dressen die ik nog gebruik en die zijn mooi ingedeeld voor wat ik ze gebruik.
      Misschien ook dat artikel eens lezen van "Jeanneke Heps" in HLN over je pc beveiligen.
      Meestal zijn er die zoeken op emailadressen en die dan verkopen.
      Het gaat hier niet over spam hoor, maar over promomails van Kruidvat en Albert Heyn. Wettelijk zijn ze verplicht om onderaan die mails een link te zetten, die als melding geeft als je er op klikt: uw uitschrijving is uitgevoerd.
      Die link staat er wel, maar alvast bij die twee kom je dan op een webpagina terecht om u in te schrijven.
      Vandaar mijn vraag waar je terecht kunt om dit aan te kaarten.

      Bij pure spamberichten klik ik nooit op zo'n link (want dan zien ze dat je het bericht leest).
      BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
      Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe plaag ?

        Ik denk dat je je vergist, Nete. Die link onderaan is om u af te melden, zoals je ook kan afmelden (uitloggen) bij BD, of zelfs de bank. Voor de rest veranderd er niets. Je kan dan opnieuw inloggen bovenaan rechts. Als je geen reclame meer wenst, gewoon in uw profiel "Hoi Nete" "Mijn Profiel" aanklikken en je kan daar verschillende zaken aan dan wel uitzetten. Misschien wat misleidend doordat je de mogelijk krijgt om een nieuw paswoord aan te maken, maar ge bent gewoon op het verkeerde been gezet.
        btw: uitleg voor AH, Bij Kruitvat eveneens op jouw profiel klikken, selecteer "Privacy" en daar kan je instellen wat je al dan niet wenst te ontvangen.
        Hombre

        Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe plaag ?

          Eens lezen op de websites van de betreffende winkels kan u ook een antwoord bezorgen.



          Canon EOS Digital
          BD0479BE

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe plaag ?

            Bedankt voor de tips.

            Maar ik meen toch dat bedrijven die regelmatig bulkmails versturen wettelijk verplicht een link moeten plaatsen om uit te schrijven (zonder dat je nog een heleboel menu's moet doorlopen). Bij vele bedrijven krijg je, als je op "uitschrijven" of "afmelden" klikt, na een paar seconden een bevestiging dat je geen verder mails meer zult ontvangen.
            Er zijn er natuurlijk weer een aantal die er de randjes moeten van aflopen en daar een ganse procedure rond breien in de hoop dat het "slachtoffer" afhaakt in zijn poging om zich af te melden.
            Beseffen die dan niet dat ze door zo te handelen potentiële klanten juist tegen zich in het harnas jagen ?
            BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
            Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe plaag ?

              Denk je echt dat er zoveel mensen zich uitschrijven? De meesten gaan het opgeven zoals je zelf zegt en hun schouders ophalen. En iemand die zich toch uitschrijft is waarschijnlijk geen potentiële klant meer.

              Simpelste is nooit inschrijven....

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe plaag ?

                Nooit inschrijven, zoals gezegd. En als je toch ingeschreven bent: mails aanduiden als spam. Kost stuk minder moeite dan zoeken naar de uitschrijflink

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe plaag ?

                  Wat zegt de GDPR over nieuwsbrieven en e-mailmarketing?

                  Je mag pas persoonsgegevens verwerken als je daar een geldige rechtsgrond voor hebt.
                  Deze rechtsgrond kan toestemming zijn, maar in geval van e-mailmarketing ook gerechtvaardigd belang.
                  Je bent verplicht om contacten transparant te informeren over de verwerkingsactiviteiten van hun persoonsgegevens.
                  E-mail opt-ins moeten steeds een duidelijke en bevestigende actie zijn die van de gebruiker zelf uit gaat. Opt-in checkboxen mogen nooit automatisch aangevinkt staan!
                  Gegeven toestemmingen moeten aantoonbaar zijn via bijvoorbeeld een beveiligde online databank.
                  Betrokkenen kunnen altijd weigeren om hun persoonsgegevens te laten gebruiken voor Direct Marketingdoeleinden.
                  Je moet contacten duidelijk laten weten hoe ze zich kunnen uitschrijven voor je nieuwsbrief. De GDPR geeft Europese burgers het recht om vergeten te worden alsook het recht om een gegeven toestemming terug in te trekken.
                  Wens je de verkregen persoonsgegevens te verwerken voor verschillende doeleinden? Dan moet je voor ieder doel een aparte opt-in of andere rechtsgrond voorzien. Dit is bijvoorbeeld zo wanneer je na het inschrijven op je nieuwsbrief de persoonsgegevens ook nog eens gaat delen met een derde partij voor marketingdoeleinden.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe plaag ?

                    Oei, oei, als dat maar goed komt met t Kruidvat, nu Nete zich hier op vastgebeten heeft...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe plaag ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Mullie Bekijk bericht
                      Oei, oei, als dat maar goed komt met t Kruidvat, nu Nete zich hier op vastgebeten heeft...
                      Bijten ?
                      Geen probleem…..nu -40% op de Oral-B tandenborstels bij Kruitvat.
                      Nu ja, straks misschien kruiDvat
                      ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                      Si non, on devient bonbon
                      Et les gens nous mangent !"

                      Comment


                      • #12
                        Nieuwe plaag ?

                        Nete, kan het zijn dat er geen unsubscribe onder uw klachtenmailings staant? [emoji23][emoji23][emoji23]
                        Canon EOS Digital
                        BD0479BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe plaag ?

                          Laat maar. Met een kleutertuinniveau van een paar posters ben ik ook niks vooruit.
                          Last edited by nete; 8 maart 2022, 07:12.
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe plaag ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                            Laat maar. Met een kleutertuinniveau van een paar posters ben ik ook niks vooruit.
                            Ahhh … ge ziet hé nete, nooit te laat om zelfkennis op te doen. [emoji23]
                            Ge hebt hier toch al de antwoorden op uw vragen gekregen, maar daar gaat het u eigenlijk niet om hé?
                            Serieus, wat ben je ermee om steeds van die klaag-topics te starten als je het antwoord ook eenvoudig zelf kan vinden?
                            En de rest dat erbij komt, dat is misschien van mensen die ook eens kunnen lachen in het leven en zich niet permanent verzuurd vastbijten in futiliteiten.
                            Het leven is veel plezanter als ge ook eens kunt lachen. [emoji6]
                            Canon EOS Digital
                            BD0479BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe plaag ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                              Ahhh … ge ziet hé nete, nooit te laat om zelfkennis op te doen. [emoji23]
                              Ge hebt hier toch al de antwoorden op uw vragen gekregen, maar daar gaat het u eigenlijk niet om hé?
                              Serieus, wat ben je ermee om steeds van die klaag-topics te starten als je het antwoord ook eenvoudig zelf kan vinden?
                              En de rest dat erbij komt, dat is misschien van mensen die ook eens kunnen lachen in het leven en zich niet permanent verzuurd vastbijten in futiliteiten.
                              Het leven is veel plezanter als ge ook eens kunt lachen. [emoji6]
                              Daar gaat het inderdaad niet om. Ik vroeg enkel of mijn mening dat zo'n uitschrijflink onderaan elke bulkmail wettelijk verplicht was, juist is. Ik denk dat nog altijd omdat bij het overgrote deel van de bedrijven die "uitschrijven" link er staat en ook werkt. Moest het niet verplicht zijn dan zou het wel heel dom zijn om die links te plaatsen, gezien vanuit de positie van het bedrijf.
                              Maar goed, bij Kruidvat kon ik na een nieuwe mail vanmorgen chatten met een "levend wezen" ipv met een debiele chatbot. Ze vroeg enkele gegevens en ze ging het in orde brengen.
                              BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                              Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                              Comment

                              Working...
                              X