Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF Express kaartjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF Express kaartjes

    Hoe zit het tegenwoordig eigenlijk met de kwaliteit van deze geheugenkaartjes?
    bvb een merk zoals Sandisk tegen een meer onbekend merk zoals Hoodman.

    Ik zie hier een Sandisk 128GB staan voor een 270 euros,
    terwijl die Hoodman staat aan 149 euro.

    Toch een aanzienlijk verschil, zeker als ik zie dat de snelheden vergelijkbaar zijn.

    Vroeger zou ik steevast voor Sandisk gaan maar met deze prijsverschillen vraag ik me af of dat nog verantwoord is.

    Wat denken jullie hiervan?
    Groetjes,
    Dominic

  • #2
    Re: CF Express kaartjes

    Ik gebruik ook een Hoodman steel CF express 128mb en een SD Sandisk Extreme en die voldoen ruimschoots al vind ik die Hoodman ook behoorlijk aan de prijs, maar CF kaarten zijn altijd duurder dan SD kaarten. Wat mij betreft hadden beide kaartgleuven in de camera SD mogen zijn. De snelheid is meer dan voldoende ook voor video.
    Ik zou zeggen kijk naar je beurs en kies die van Hoodman CF express en als je camera ook een SD gleuf heeft gebruik die dan. De Hoodman 256 mb is weer duurder dan de Sandisk 256 mb. Hoodman is bij de professionele wereld niet onbekend.
    Last edited by Binnenuit; 7 maart 2022, 23:44.

    Comment


    • #3
      Re: CF Express kaartjes

      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
      Wat mij betreft hadden beide kaartgleuven in de camera SD mogen zijn. De snelheid is meer dan voldoende ook voor video.
      Hangt volledig af van welke camera je bedoelt

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: CF Express kaartjes

        Zou het om een promotie kunnen gaan ?
        Hoodman is Amerikaans en daar is de prijs bijna gelijk aan een Lexar professional of een Sony though (voor SD kaart van dezelfde categorie). Recensies op Amerikaanse sites zijn goed.

        De CF express kaart is daar zelfs duurder dan de Sandisk. $190 tegenover $140 voor de Sandisk voor 128GB.
        Mvg Philip

        Comment


        • #5
          Re: CF Express kaartjes

          Ik gebruik CF Express kaartjes van Angelbird, zeer goede specificaties, goede prijs, kan ik enkel heel positief over zijn.
          Hoewel ik helemaal geen filmer ben, heb ik wel eens getest of 8k video problemen opleverde, maar ook dat verliep zonder horten of stoten...
          Deze Angelbird kaartjes werden mij trouwens door Canon aangeraden...
          Zie bv https://www.kamera-express.nl/angelb...34303237333214

          Mss de moeite waard om te overwegen.
          "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

          Comment


          • #6
            Re: CF Express kaartjes

            Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
            Zou het om een promotie kunnen gaan ?
            Hoodman is Amerikaans en daar is de prijs bijna gelijk aan een Lexar professional of een Sony though (voor SD kaart van dezelfde categorie). Recensies op Amerikaanse sites zijn goed.

            De CF express kaart is daar zelfs duurder dan de Sandisk. $190 tegenover $140 voor de Sandisk voor 128GB.
            Normaal staat die hoodman aan 199, nu aan 149.
            Ik zie nu ook eentje van Angelbird staan van 512gb aan 219. Maar dat pikt toch nog altijd om zoveel geld aan een kaartje te spenderen.
            -edit; inderdaad via die link van de post hierboven.
            Groetjes,
            Dominic

            Comment


            • #7
              Re: CF Express kaartjes

              Dat ben ik zeker meet je eens. Toen Nikon in navolging van Sony overschakelde op de XQD kaart werd dat aangekondigd als "dé toekomst" ... 2 kaartjes gekocht die me een hoop geld hebben gekost naar mijn gevoel niet beter of slechter dan een SD kaart.
              Mvg Philip

              Comment


              • #8
                Re: CF Express kaartjes

                Oorspronkelijk geplaatst door philitalia Bekijk bericht
                naar mijn gevoel niet beter of slechter dan een SD kaart.
                Ik geen enkele kaart beter of slechter gevonden, CF, SD, uSD, je stopt ze in de camera en ze doen het. Snelheid: voor mij onbelangrijk, ik kijk nooit hoe lang het lampje brandt en het buffer volschieten doe ik ook nooit.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment

                Working...
                X