Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Antwerpen ondergronds - De Ruien - 26 Maart - 11.30 uur

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Antwerpen ondergronds - De Ruien - 26 Maart - 11.30 uur

    Onder de stad stromen geheimen *** NOG SLECHTS 1 PLAATS VRIJ ***
    De Ruien zijn de schaduw van een steenrijk verleden boven de grond. Ruien, vlieten en vesten doorkruisten Antwerpen sinds de Middeleeuwen. Dit net van natuurlijke en uitgegraven waterwegen voorzag de stad van water en een binnenhaven. Toen de ruien overwelfde riolen werden, verdween dit unieke stukje erfgoed uit het stadsbeeld en ons geheugen.
    We kunnen tijdens deze shooting day dit verborgen patrimonium herontdekken. Het ondergronds gangenstelsel geeft nog steeds blijk van haar boeiende en rijke geschiedenis. Een bezoek aan De Ruien, met haar oude gewelven, kanaaltjes, bruggen, riolen en sluizen, spiegelt de historische stadskern boven uw hoofd, met tal van interessante weetjes en geheimzinnige anekdotes uit een ver en recent verleden.
    Onze gids - toegespitst op fotografie - neemt ons mee op een 3 uur-durende bevreemdende wandeling in de onderbuik van Antwerpen!

    Er kunnen slechts 15 deelnemers mee - inschrijven via de gebruikelijke kanalen verplicht dus.
    De Kosten voor het bezoek (315 €) worden gedeeld door het aantal deelnemers.

    Plaats van afspraak:
    Ruihuis - Suikerrui 21, Antwerpen
    parking aan Zuiderterras of Parking Grote Markt – E. Van Dijckkaai 3, Antwerpen
    LET OP: Lage Emissiezone !

    1. Andre De Locht (ALDL)
    2. Frank De Maeyer
    3. Pieter Gellings
    4. Stapperke
    5. ----- LAATSTE VRIJE PLEK -----
    6. André Huybrechts
    7. Willy Daems
    8. Theo De Rycke
    9. Wendy De Kok
    10.Jan Van Laethem
    11.Bernyny
    12.Jo Vanpol
    13.Monique Sarrazyn
    14.Patrick Gepts
    15.Zara Van Laethem
    Last edited by ALDL; 22 maart 2022, 11:39.
    Andre De Locht
    aldlfoto.wordpress.com
    +32 476 870 354

  • #2
    Re: Antwerpen ondergronds - De Ruien - 26 Maart - 11.30 uur

    Ik zou me hiervoor graag inschrijven : Stapperke 1 persoon.
    Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

    Comment


    • #3
      Re: Antwerpen ondergronds - De Ruien - 26 Maart - 11.30 uur

      Oorspronkelijk geplaatst door stapperke Bekijk bericht
      Ik zou me hiervoor graag inschrijven : Stapperke 1 persoon.
      Ok en welkom !

      Verstuurd vanaf mijn SM-A515F met Tapatalk
      Andre De Locht
      aldlfoto.wordpress.com
      +32 476 870 354

      Comment


      • #4
        Re: Antwerpen ondergronds - De Ruien - 26 Maart - 11.30 uur

        Hier wil ik ook graag aan deelnemen...
        bernyny

        Verstuurd vanaf mijn SM-A415F met Tapatalk

        Comment


        • #5
          Re: Antwerpen ondergronds - De Ruien - 26 Maart - 11.30 uur

          Fijn je mogen verwelkomen - je staat op de lijst !
          Andre De Locht
          aldlfoto.wordpress.com
          +32 476 870 354

          Comment


          • #6
            Re: Antwerpen ondergronds - De Ruien - 26 Maart - 11.30 uur

            Voor de mensen die niet zo vertrouwd zijn met Antwerpen, parkeren in Antwerpen is niet simpel en meestal vrij duur. En op zaterdag heel druk. Ik ga even een klein overzicht geven van hoe je met minder stress in het centrum geraakt.

            1)Parking Olympiade : aan de A12, op de hoek met de Populierenlaan. Je kan daar 12 uur gratis parkeren, en je kan dan best het kruispunt oversteken , richting de elektrozaak IHPO. Je gaat dan de VIIde Olympiadelaan in en een beetje verder is er een halte van buslijn 22. Deze stopt op de Groenplaats.

            2) Een aan te raden alternatief is de waterbus. Je kan dan afstappen aan het Steenplein, van daaruit is het een paar minuutjes wandelen tot aan de Suikerrui. Alhoewel ik op wandelafstand woon van de bovenvermelde parking overweeg ik met de waterbus te komen omdat dit een leuk alternatief is. Ik plan daar op te stappen in Hemiksem aan de Callebeekstraat, vermoedelijk ben ik daar tegen 10h, en dan ben je op een half uurtje op het Steenplein. https://dewaterbus.be/nl

            Tot morgen. Wie van jullie gaat er een statief meebrengen ? Ik heb die wandeling al eens gedaan en het is er , vanzelfsprekend, echt wel donker. Anders is het wel een goede test voor de iso prestaties van uw camera. Ik vermoed dat dit toegelaten is ??

            Even afgestemd met Andre : statief is toegestaan.
            Last edited by stapperke; 25 maart 2022, 10:42.
            Religion, to me, is a bureaucracy between man and God that I don't need.

            Comment


            • #7
              Re: Antwerpen ondergronds - De Ruien - 26 Maart - 11.30 uur

              Stapperke, in verband met statief, heb ik ook de bemerking gemaakt dat een statief een bijna onontbeerlijk hulpmiddel is om met lange sluitertijden voldoende licht te kunnen vangen...in combinatie natuurlijk met afstandsbediening...

              Verstuurd vanaf mijn SM-A415F met Tapatalk

              Comment

              Working...
              X