Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afscheid

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • [Oordeel] Afscheid

    Een beeld van de bekende Paardenkopnevel (label IC434).

    De Paardenkopnevel bevindt zich in het sterrenbeeld Orion. Eigenlijk net onder de linkse ster van de gordel van Orion. Detail: Astrobin
    Afscheid, omdat Orion stilaan verdwijnt van de nachtelijke hemel tot het einde van het jaar.

    Dit beeld is een opnamen van iets meer dan 2 uur, tot de wolken kwamen. (~50 x 180sec)
    Door de grote parabolische spiegel van 25cm van de Newton krijgt de sensor voldoende signaal om op "korte" tijd degelijke opnames te maken.
    Dit verkort de totale opnametijd aanzienlijk, al had ik hier toch nog liever een uurtje of twee meer fotonen gevangen.



    Gear:
    Telescoop: Newton SW Quattro 250 f/4
    Camera: ZWO ASI 294 MC PRO (gain 200, offset 30, temp -10°C)
    lichtpolutie reductie filter: IDAS LPS D2
    Rudy,

    Hier vind je meer Astrofotografie werk.

  • #2
    Re: Afscheid

    Als dat onderaan de paardekopnevel is dan heeft die zijn naam niet gestolen, supermooie foto, vooral die kleuren en die sterren [emoji3590]

    Verstuurd vanaf mijn CLT-L29 met Tapatalk

    Comment


    • #3
      Re: Afscheid

      Mooie opname van deze bekende nevel Rudy
      Je hebt nog wel even de tijd hé om nog wat uurtjes bij te schieten, indien de wolken uitblijven, vanaf vrijdag ziet het er eindelijk hier bij ons ook goed uit
      Heb wel het gevoel dat je toch aan het uiterste zit van het stretchen, dus nog wat meer data zou het beeld te goed komen.
      Al kun je dat natuurlijk sparen voor eind dit jaar en begin volgend jaar
      Wie weet tegen dan ...

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Afscheid

        Prachtige beelden.
        Heerlijk hoe je mij meeneemt in een voor mij onbekende wereld: de cosmos.
        Lijkt mij ook technisch een hele klus.
        Dankjewel!

        Comment


        • #5
          Re: Afscheid

          Voor mij weer heel mooi hoor !
          Mvg Philip

          Comment

          Working...
          X