Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Externe hard disk met SD card reader

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Externe hard disk met SD card reader

    Heeft er iemand ervaring met externe HD ( HDD of SSD ) met Sd card reader?

    En is dit sowieso handig?
    Ik trek 3 weken naar the Deep South en heb enkel mijn Leica en de IPad Pro mee…

    Thx, embee
    embee ::: nikon stuff

  • #2
    Re: Externe hard disk met SD card reader

    kaartlezer en direct naar je ipad?
    A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

    Comment


    • #3
      Re: Externe hard disk met SD card reader

      Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
      kaartlezer en direct naar je ipad?
      Ik zou ook voor deze combinatie kiezen en nog een paar extra geheugenkaartjes.
      Is een compacte, betrouwbare en goedkope oplossing.
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: Externe hard disk met SD card reader

        Ik heb de WD My Passwort! En wireless externe SSD schijf met wifi verbinding en met kaartlezer. Tijdens mijn reizen heb ik hier zeer goede ervaringen mee. Elke avond in het hotel zet ik mijn foto's over naar deze SSD schijf. Zo heb je geen laptop nodig (wat minder plaats inneemt en minder gewicht) Je kan deze externe harddisk ook gebruiken als powerbank (indien nodig). Voor mij super handig!
        Sony A7 Mark3 Glasbuizen FE 2.8 70-200 mm GM OSS - ZEIS FE 4/16-35 - SONY FE4/24-105 - SAMYANG 14 MM/2.8 - SONY 200-600 MM - SONY 85 MM 1.8

        Comment


        • #5
          Re: Externe hard disk met SD card reader

          Die WD My Passport lijkt me handig, maar prijzig toch.
          embee ::: nikon stuff

          Comment


          • #6
            Re: Externe hard disk met SD card reader

            Meest efficiente wijze is gewoon een pak kaartjes mee nemen. En die moeten niet van de grootste capaciteit zijn.
            Neemt het minste plaats in en je hebt er geen copieertijd voor nodig.
            Die SSD of HD met card-reader moet je dan ook nog eens op laden, dus kabelkes en transfo en dan hopen dat je in een streek zit met gepaste stekker of dat komt er ook nog eens bij.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’ętre heureux

            Comment


            • #7
              Re: Externe hard disk met SD card reader

              Die WD My pasport heb ik gehad - de support was op zich wel ok - maar de produktcontrole ondermaats. Eerste toestel was de voeding van defect - alles moeten terugsturen, en het toestel met de RMA erop, had een defecte HDD. Dan had ik er genoeg van.
              Van miserie heb ik er uiteindelijk gewoon het bijl in gezet - en WD op de zwarte lijst gezet (die komen er niet meer in).

              Comment


              • #8
                Re: Externe hard disk met SD card reader

                Ik heb een USB stick met aan beide kanten een USB connector, grote en kleine, en in die USB kun je diverse soorten geheugenkaartje steken. In gebruik met laptop en de andere kant in tablet.
                Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                Comment


                • #9
                  Re: Externe hard disk met SD card reader

                  Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                  Die WD My pasport heb ik gehad - de support was op zich wel ok - maar de produktcontrole ondermaats. Eerste toestel was de voeding van defect - alles moeten terugsturen, en het toestel met de RMA erop, had een defecte HDD. Dan had ik er genoeg van.
                  Van miserie heb ik er uiteindelijk gewoon het bijl in gezet - en WD op de zwarte lijst gezet (die komen er niet meer in).
                  Ik heb al een tiental jaren een WD My Passport en die doet het nog steeds perfect.
                  Mij WD HDD's van 250GB, 500GB en 1TB doen het nog steeds heel goed die van 250Gb zijn zeker al meer dan 15 jaar oud.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Externe hard disk met SD card reader

                    Oorspronkelijk geplaatst door embee Bekijk bericht
                    Heeft er iemand ervaring met externe HD ( HDD of SSD ) met Sd card reader?

                    En is dit sowieso handig?
                    Ik trek 3 weken naar the Deep South en heb enkel mijn Leica en de IPad Pro mee…

                    Thx, embee
                    Die zijn ook handig wanneer je gewoon in Rondhuizen blijft bij Waspalen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Externe hard disk met SD card reader

                      Oorspronkelijk geplaatst door Binnenuit Bekijk bericht
                      Die zijn ook handig wanneer je gewoon in Rondhuizen blijft bij Waspalen.
                      Weer te veel gedronken?

                      Comment


                      • #12
                        Re: Externe hard disk met SD card reader

                        WD heeft heel veel goeie degelijke schijven gehad - maar ook reeksen die kwetsbaar waren. Wij hebben er honderden misschien wel duizenden van in gebruik gehad op 't werk. Velen daarvan zijn door mijn handen gegaan.
                        Een gereviseerd vervangtoestel - daarvan verwacht je dat de harde schijf deftig werkt - spijtig maar daar is WD in de mist gegaan. Daarvoor nooit enig probleem gehad met de ondersteuning, dit was niet wat het zijn moest.
                        Dit soort onderdelen/toestellen koop ik niet meer van WD - inderdaad ik hanteer daarvoor een zwarte lijst.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Externe hard disk met SD card reader

                          Oorspronkelijk geplaatst door mutley69 Bekijk bericht
                          WD heeft heel veel goeie degelijke schijven gehad - maar ook reeksen die kwetsbaar waren. Wij hebben er honderden misschien wel duizenden van in gebruik gehad op 't werk. Velen daarvan zijn door mijn handen gegaan.
                          Een gereviseerd vervangtoestel - daarvan verwacht je dat de harde schijf deftig werkt - spijtig maar daar is WD in de mist gegaan. Daarvoor nooit enig probleem gehad met de ondersteuning, dit was niet wat het zijn moest.
                          Dit soort onderdelen/toestellen koop ik niet meer van WD - inderdaad ik hanteer daarvoor een zwarte lijst.
                          Welk merk schijf prefereer je dan boven de WD schijven ?

                          grts
                          Sieg
                          Voor meer foto's ; www.sieg.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Externe hard disk met SD card reader

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
                            Die SSD of HD met card-reader moet je dan ook nog eens op laden, dus kabelkes en transfo en dan hopen dat je in een streek zit met gepaste stekker of dat komt er ook nog eens bij.
                            Volgens mij heb je ook kabel ed nodig voor je fototoestel op te laden dan moet je toch ook een gepaste stekker hebben of zit ik fout?
                            Sony A7 Mark3 Glasbuizen FE 2.8 70-200 mm GM OSS - ZEIS FE 4/16-35 - SONY FE4/24-105 - SAMYANG 14 MM/2.8 - SONY 200-600 MM - SONY 85 MM 1.8

                            Comment

                            Working...
                            X