Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Prijs banden gestegen door rubberprijs - kan iemand dit type band nog vinden ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Prijs banden gestegen door rubberprijs - kan iemand dit type band nog vinden ?

    Normaal koop ik banden per 2, maar doordat er eens ééntje stuk was heb ik nog een ongebruikte band in mijn koffer.

    Het type is Kumho Ecowing ES01 KH27 met afmeting 195/65 R15 (draagvermogen 91, snelheidsindex H, brandstofverbruik A, grip op webdek A, rolgeluid 67dB)
    Van deze kocht ik in Maart 2018 twee stuks aan voor €40.38/stuk + BTW bij bandenconcurrent.nl

    Ik zie hier enkel nog een versterkte versie met enkele verschillen : draagvermogen 95 (versterkt), grip op wegdek is wel C en brandstofverbruik ook C, rolgeluid 70dB


    -Zou men hierop commentaar geven in de keuring en dit zien ?
    -Kan iemand mijn type band evt nog online vinden? (dacht eens tegengekomen voor €88 stuk, de prijs die ik er 4j geleden voor 2 betaalde)

  • #2
    Re: Prijs banden gestegen door rubberprijs - kan iemand dit type band nog vinden ?

    Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
    Ik zie hier enkel nog een versterkte versie met enkele verschillen : draagvermogen 95 (versterkt), grip op wegdek is wel C en brandstofverbruik ook C, rolgeluid 70dB


    -Zou men hierop commentaar geven in de keuring en dit zien ?
    Wat denk je nu zelf?
    Per as moeten exact twee dezelfde banden gemonteerd zijn.
    Ps. Je zal toch je leven niet riskeren voor een band hoop ik.

    Comment


    • #3
      Re: Prijs banden gestegen door rubberprijs - kan iemand dit type band nog vinden ?

      Oorspronkelijk geplaatst door KevinVdd Bekijk bericht
      Normaal koop ik banden per 2, maar doordat er eens ééntje stuk was heb ik nog een ongebruikte band in mijn koffer.

      Het type is Kumho Ecowing ES01 KH27 met afmeting 195/65 R15 (draagvermogen 91, snelheidsindex H, brandstofverbruik A, grip op webdek A, rolgeluid 67dB)
      Van deze kocht ik in Maart 2018 twee stuks aan voor €40.38/stuk + BTW bij bandenconcurrent.nl

      Ik zie hier enkel nog een versterkte versie met enkele verschillen : draagvermogen 95 (versterkt), grip op wegdek is wel C en brandstofverbruik ook C, rolgeluid 70dB


      -Zou men hierop commentaar geven in de keuring en dit zien ?
      -Kan iemand mijn type band evt nog online vinden? (dacht eens tegengekomen voor €88 stuk, de prijs die ik er 4j geleden voor 2 betaalde)
      Koop twee nieuwe (54 euro/stuk is een spotprijs) en leg de ongebruikte die je nog hebt op je reservewiel (als het tenminste een volwaardige reserve is en niet zo'n thuiskomertje.
      Inderdaad, je leven riskeren voor een dikke 100 euro....... zou ik ook niet doen, het gaat er niet over of ze het al dan niet zien op de keuring, maar over je eigen veiligheid.

      Ik wissel na een paar jaar voor-achter (ik weet het hier zijn verschillende welles nietes discussies over gevoerd) en koop dan altijd vier nieuwe, veiligheid primeert bij mij.
      Nu liggen er Michelin CrossClimate 225/55 17 op, en die hebben wel "iets" meer gekost dan 50 euro/stuk, ik ga niet besparen op veiligheid.
      Last edited by Guest43; 17 februari 2022, 12:04.

      Comment


      • #4
        Re: Prijs banden gestegen door rubberprijs - kan iemand dit type band nog vinden ?

        Wel het gaat niet over besparen : een vriend is een tuner en volgt constant tests op in Duitsland over de beste kwaliteitsbanden.
        De minder bekende merken zoals deze Japanse Kumho was net top in brandstofverbruik A, grip op webdek A en natuurlijk ook de bandkwaliteit.
        Bij het merk Falke en Hancook waren er ook regelmatig toppers tussen in de reviews.
        Er zijn ook veel minder goede Michelin's, Goodyear's enz...
        Daarmee zou ik graag nog eens dezelfde Kumho vinden die goede reviews had als beste prijs/kwaliteit.

        Comment


        • #5
          Re: Prijs banden gestegen door rubberprijs - kan iemand dit type band nog vinden ?

          Oorspronkelijk geplaatst door pappietje Bekijk bericht
          Ik wissel na een paar jaar voor-achter (ik weet het hier zijn verschillende welles nietes discussies over gevoerd) en koop dan altijd vier nieuwe, veiligheid primeert bij mij.
          Nu liggen er Michelin CrossClimate 225/55 17 op.
          Hier ook Michelin 225/55/17 type Primacy4, verslijten iets rapper
          maar super baanvast.
          Deze worden om de 15.000Km (bij onderhoud)voor naar achter gewisseld,
          wordt aangeraden bij een continu vierwielaandrijving.

          Comment


          • #6
            Re: Prijs banden gestegen door rubberprijs - kan iemand dit type band nog vinden ?

            Hierzo:


            Kumho is een budgetmerk, niet heel goed in de zomer en niet heel goed in de winter... maar om gewoontjes rond te rijden is dit nog steeds beter dan de goedkoopste rommel. Afhankelijk van wat je er van verwacht hoeft dit toch geen slechte keuze te zijn.

            Op onze Santa Fe stonden af fabriek ook Kumho's gemonteerd( wel ander type), zware auto en niet meteen sportieve uitspattingen maar toch 200pk om neer te zetten en deze voldeden binnen zijn grenzen eigenlijk voldoende.

            Groeten!

            Comment


            • #7
              Re: Prijs banden gestegen door rubberprijs - kan iemand dit type band nog vinden ?

              Ben zelf heel tevreden over Fulda in de winter
              Zomers Michelin Primacy
              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
              George Orwell

              Comment


              • #8
                Re: Prijs banden gestegen door rubberprijs - kan iemand dit type band nog vinden ?

                Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                Kumho is een budgetmerk, niet heel goed in de zomer en niet heel goed in de winter... maar om gewoontjes rond te rijden is dit nog steeds beter dan de goedkoopste rommel. Afhankelijk van wat je er van verwacht hoeft dit toch geen slechte keuze te zijn.

                Op onze Santa Fe stonden af fabriek ook Kumho's gemonteerd( wel ander type), zware auto en niet meteen sportieve uitspattingen maar toch 200pk om neer te zetten en deze voldeden binnen zijn grenzen eigenlijk voldoende.

                Groeten!
                Budgetband of niet, ik had er eerder nooit van gehoord tot deze ook standaard gemonteerd waren.
                Mijn eerste idee bij levering was dat die er niet lang zouden op blijven, maar na wat rondrijden snel van mening veranderd.

                Zelfs met wat sportief bochtenwerk vond ik dat nog goede banden, bij regenweer of in de winter ook nooit problemen ondervonden.
                Waren nog redelijk stil, baanvast en ook redelijk slijtvast.
                Of elk type Kumho’s even goed is dat is weer iets anders, maar ook niet elk type Michelin is even goed. [emoji6]
                Canon EOS Digital
                BD0479BE

                Comment


                • #9
                  Re: Prijs banden gestegen door rubberprijs - kan iemand dit type band nog vinden ?

                  Nee het zijn niet die
                  Draagvermogen moet 91 zijn (uw link is 95) deze heb ik ook al gezien, ook andere snelheidsindex H, brandstofverbruik A, grip op webdek A, rolgeluid 67dB)

                  Oorspronkelijk geplaatst door Bart Bever Bekijk bericht
                  Hierzo:


                  Kumho is een budgetmerk, niet heel goed in de zomer en niet heel goed in de winter... maar om gewoontjes rond te rijden is dit nog steeds beter dan de goedkoopste rommel. Afhankelijk van wat je er van verwacht hoeft dit toch geen slechte keuze te zijn.

                  Op onze Santa Fe stonden af fabriek ook Kumho's gemonteerd( wel ander type), zware auto en niet meteen sportieve uitspattingen maar toch 200pk om neer te zetten en deze voldeden binnen zijn grenzen eigenlijk voldoende.

                  Groeten!

                  Comment

                  Working...
                  X