Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vraag over KTV in combinatie met externe HD ...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vraag over KTV in combinatie met externe HD ...

    Stel, ik koop mij een nieuwe TV met groter scherm (dan zijn de ondertitels ook groter ), dan zou ik er een kopen waar je kan opnemen met een externe HD .
    Naar het schijnt zijn die opnames versleuteld, dus is mijn vraag : zijn die bij alle TV's versleuteld ? En stel dat die TV stuk gaat, kan je dan die opnames afspelen op een nieuwe TV van hetzelfde merk ?
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Vraag over KTV in combinatie met externe HD ...

    Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
    Stel, ik koop mij een nieuwe TV met groter scherm (dan zijn de ondertitels ook groter ), dan zou ik er een kopen waar je kan opnemen met een externe HD .
    Naar het schijnt zijn die opnames versleuteld, dus is mijn vraag : zijn die bij alle TV's versleuteld ? En stel dat die TV stuk gaat, kan je dan die opnames afspelen op een nieuwe TV van hetzelfde merk ?
    Ik vrees dat dat niet zal lukken, sommige zenders versleutelen
    blijkbaar zelfs bepaalde uitzendingen zodat je deze ook niet
    kan opnemen op je externe hd.
    Heeft allemaal te maken met rechten en het verdelen van
    bepaalde opnames.
    Harde schijven in een digicorder bv. geraak je ook niet in
    deze zijn zelfs van in hun eigen hardware beveiligd.
    Beste systemen zijn tegenwoordig de tv box van Telenet en Proximus denk ik, alles wat je opneemt wordt 5 jaar bewaard
    op hun servers en je kan er met al je toestellen aan, waar je je ook bevind.
    En wil je persé toch iets opslaan om bv. te bewaren in
    een vrij te kiezen formaat, dan zijn daar trucjes voor via een progje
    op je pc.

    Comment


    • #3
      Re: Vraag over KTV in combinatie met externe HD ...

      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
      En stel dat die TV stuk gaat, kan je dan die opnames afspelen op een nieuwe TV van hetzelfde merk ?
      Neen dat gaat niet, enkel op dezelfde TV.
      En stel dat het wel zou lukken … kan jij binnen een paar jaar nog identiek dezelfde TV vinden? [emoji6]
      Canon EOS Digital
      BD0479BE

      Comment


      • #4
        Re: Vraag over KTV in combinatie met externe HD ...

        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
        Beste systemen zijn tegenwoordig de tv box van Telenet en Proximus denk ik, alles wat je opneemt wordt 5 jaar bewaard
        op hun servers en je kan er met al je toestellen aan, waar je je ook bevind.
        Als je een internet verbinding hebt dan wel
        Maar als het internet eruit ligt, dan kan je met een oude digibox wel nog steeds naar je opnames kijken

        grts
        Sieg
        Voor meer foto's ; www.sieg.be

        Comment


        • #5
          Re: Vraag over KTV in combinatie met externe HD ...

          Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
          Neen dat gaat niet, enkel op dezelfde TV.
          En stel dat het wel zou lukken … kan jij binnen een paar jaar nog identiek dezelfde TV vinden? [emoji6]
          Direct twee dezelfde tv’s kopen eh Freddy
          Een beetje reserve, dat doet gij toch ook vaak ?
          ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
          Si non, on devient bonbon
          Et les gens nous mangent !"

          Comment


          • #6
            Re: Vraag over KTV in combinatie met externe HD ...

            Oorspronkelijk geplaatst door Alfa Centauri Bekijk bericht
            Direct twee dezelfde tv’s kopen eh Freddy
            Een beetje reserve, dat doet gij toch ook vaak ?
            Ja hoor, altijd minstens twee bollekes ijs. [emoji23]
            Canon EOS Digital
            BD0479BE

            Comment


            • #7
              Re: Vraag over KTV in combinatie met externe HD ...

              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
              Als je een internet verbinding hebt dan wel
              Maar als het internet eruit ligt, dan kan je met een oude digibox wel nog steeds naar je opnames kijken

              grts
              Sieg
              Maar ook omgekeerd … als alles eruit ligt, dan worden met een TV-box uw opnames nog steeds verder bewaard, met een Digicorder wordt er niets opgenomen als de kabel er uit ligt of de elektriciteit uit valt. [emoji6]
              Canon EOS Digital
              BD0479BE

              Comment


              • #8
                Re: Vraag over KTV in combinatie met externe HD ...

                Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                Maar ook omgekeerd … als alles eruit ligt, dan worden met een TV-box uw opnames nog steeds verder bewaard, met een Digicorder wordt er niets opgenomen als de kabel er uit ligt of de elektriciteit uit valt. [emoji6]
                Inderdaad, maar dan heb je aan beiden niks meer hé, zelfs aan uwen tv heb je dan niks meer

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Vraag over KTV in combinatie met externe HD ...

                  Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                  Inderdaad, maar dan heb je aan beiden niks meer hé, zelfs aan uwen tv heb je dan niks meer

                  grts
                  Sieg
                  Klopt op dat moment wat uw tv betreft, maar daarna kan men de opnames wel bekijken want ze staan bij de provider en geplande opnames gaan gewoon door.
                  Maar met een smartphone of tablet en een dataverbinding kan je nog steeds alles … opnames toevoegen, opnames bekijken, opnames wissen, … [emoji6]
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vraag over KTV in combinatie met externe HD ...

                    Beetje terzijde, maar nog een vraag, je kan uw pc aansluiten op je tv om alzo te kijken op een groot scherm,ok, maar kan het ook andersom, op je pc monitor( (verbonden met pc en tv ),tv,programma's zien met je tv tuner of digibox tuner ?
                    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                    George Orwell

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vraag over KTV in combinatie met externe HD ...

                      Oorspronkelijk geplaatst door toerist Bekijk bericht
                      Beetje terzijde, maar nog een vraag, je kan uw pc aansluiten op je tv om alzo te kijken op een groot scherm,ok, maar kan het ook andersom, op je pc monitor( (verbonden met pc en tv ),tv,programma's zien met je tv tuner of digibox tuner ?
                      Nog nooit geprobeerd, persoonlijk zou ik ook niet weten waarom
                      ik dat zou doen, daar ik als Telenet OneUp klant alles kan bekijken
                      op al mijn toestellen, van tv, pc, tablet of telefoon en dat
                      van overal waar je maar kunt denken.
                      Bijkomend voordeel, je mag als je bv. op reis bent ook alles
                      stroomloos zetten, van modem en WiFi routers tot tv en tv box,
                      ook dan kan je nog via 4G of WiFi opnames plannen en
                      of bekijken, kom je thuis, modem opstarten en alles staat
                      mooi klaar in je opnames op tv, hoe gemakkelijk kan het zijn.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vraag over KTV in combinatie met externe HD ...

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        Nog nooit geprobeerd, persoonlijk zou ik ook niet weten waarom
                        ik dat zou doen, daar ik als Telenet OneUp klant alles kan bekijken
                        op al mijn toestellen, van tv, pc, tablet of telefoon en dat
                        van overal waar je maar kunt denken.
                        Bijkomend voordeel, je mag als je bv. op reis bent ook alles
                        stroomloos zetten, van modem en WiFi routers tot tv en tv box,
                        ook dan kan je nog via 4G of WiFi opnames plannen en
                        of bekijken, kom je thuis, modem opstarten en alles staat
                        mooi klaar in je opnames op tv, hoe gemakkelijk kan het zijn.
                        Hey Geert, ik heb net even gekeken naar dat OneUp pakket
                        Ook niet echt goedkoop hé, als ik deze samenstel met de huidige dingen die ik nu heb dan kom ik aan 150,95€/maand, tijdelijk 3maand aan 123,95€/maand.
                        Wij hebben nu nog de oudere digicorder staan, probleem is dat er nog zoveel opstaat dat we eerst nog willen zien, maar ondertussen komt er steeds opnieuw bij uiteraard
                        Dus eigenlijk zie ik weinig tot geen voordelen tussen het pakket wat we nu hebben en de OneUp + extra's, ofwel zie ik iets over het hoofd ...

                        grts
                        Sieg
                        Voor meer foto's ; www.sieg.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vraag over KTV in combinatie met externe HD ...

                          Misschien hangt het er van af waar je woont en welke provider, maar hier kan ik me de laatste 10, zelfs 15 jaar niet herinneren dat er hier een stroompanne was. Internet misschien om de twee of drie jaar pakweg een uur overdag geen verbinding wegens werken in de buurt. In de avond geen tv? Kan ik me niet meer herinneren maar moet toch ook 10 jaar geleden zijn dat er geen tv kon gekeken worden. TV en Internet van Telenet, btw.
                          Hombre

                          Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vraag over KTV in combinatie met externe HD ...

                            Grootste nadeel van het One pakket is dat er meer beperkingen zijn qua reclamekijken en doorspoelen. Ik haat het dat ze ons dat lappen. Zolang de digicorders geen update krijgen waardoor het voor iedereen dezelfde beperkingen zijn, moet ik geen One.
                            Oh, en als er een provider het lef heeft om zenders (VTM en Play) aan te bieden zonder die idiote beperkingen, stap ik op bij Telenet.
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vraag over KTV in combinatie met externe HD ...

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              Hey Geert, ik heb net even gekeken naar dat OneUp pakket
                              Ook niet echt goedkoop hé, als ik deze samenstel met de huidige dingen die ik nu heb dan kom ik aan 150,95€/maand, tijdelijk 3maand aan 123,95€/maand.
                              Wij hebben nu nog de oudere digicorder staan, probleem is dat er nog zoveel opstaat dat we eerst nog willen zien, maar ondertussen komt er steeds opnieuw bij uiteraard
                              Dus eigenlijk zie ik weinig tot geen voordelen tussen het pakket wat we nu hebben en de OneUp + extra's, ofwel zie ik iets over het hoofd ...

                              grts
                              Sieg
                              Ik vind dat pack eigenlijk nog mee vallen hoor Sieg.
                              Wat krijg ik hier voor 126€,
                              tv,
                              ultra snel onbeperkt internet (1Gigabit sec)
                              vaste telefoon onbeperkt,
                              twee gsm onbeperkt bellen met 80GB 4G aan hoge snelheid
                              en onbeperkt aan beperkte snelheid.
                              huur tv box met spraak gestuurde afstandsbediening,
                              en SafeSpot (firewall plus AV van op je modem) en alle toestellen die je registreert)
                              Voor het tragere internet (150 Megabit sec) betaal je 106€ per maand,
                              maar dan heb je ook een minder doeltreffende beveiliging.
                              Als je ziet dat Proximus 10€ vraagt voor een 2,5GB data kaartje…
                              Last edited by Guest42; 18 februari 2022, 11:58. Reden: Foutje maal duizend.........

                              Comment

                              Working...
                              X